Individuálně vzdělávací plán

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA OPAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského G Jiřího Gutha-Jarkovského.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Biologie - pokyny ke zkoušce
Podpůrná opatření prvního stupně
Název projektu: Moderní škola
Webová aplikace MS OLOMOUC.
Aplikace Monitorovací systém
Stavební uzávěra základní informace
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Název projektu: Moderní škola
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Aplikace Monitorovací systém
Gymnasium Jižní Město Praha
Didaktika přírodopisu 1 3. seminář: Roční časově tématický plán
Správa sociálního zabezpečení
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PŘIHLAŠOVACÍ SYSTÉM CK KRISTOF
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Přijímací řízení pro školní rok 2018/2019.
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Přijímací řízení pro školní rok 2019/2020.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Individuálně vzdělávací plán Pro děti se SPU podle nové legislativy platné od r. 2005

Doporučený postup a připomínky k přípravě IVP Stránky označené pracovně jako A, B, C, D je nutné založit u všech integrovaných žáků Strana A = úvodní info Školní rok Jméno a příjmení Datum narození Bydliště Diagnóza Název a adresa zařízení Třída Třídní učitel/ka Učební dokumenty Asistent pedagoga Spolupracující odborník

Strana B: Doporučení žáka k integraci přikládá se opis vyšetření PPP (SPC)-zprávu příslušného psychologa nebo speciálního pedagoga Dále případná lékařská doporučení + další dokumenty

Doporučený postup a připomínky k přípravě IVP Další stránky zahrnují nejčastější možnosti a postupy při nápravě, metodická doporučení a případně i pomůcky, které je možné do IVP zaznamenat IVP je vždy zpracováván konkrétně k žákovi a k jeho potřebám Konkrétní schéma předmětů v daném ročníku a případná redukce učiva je součástí každého IVP

Doporučený postup a připomínky k přípravě IVP IVP má charakter smlouvy mezi vedením školy, vyučujícími a rodiči dítěte Z motivačních důvodů se na 2. stupni ZŠ doporučuje, aby IVP podepsal také integrovaný žák, který by si měl být vědom práv a povinností ze smlouvy vyplývajících Zletilý žák podepisuje vždy IVP podepisují: ředitel školy, třídní učitel, všichni vyučující, kteří žáka učí, rodiče (v případě zletilosti žák sám musí s programem souhlasit). Podle nové legislativy pracovník PPP, SPC již nemusí IVP podepisovat, ale je povinen v případě potřeby pomáhat vyučujícím s jeho tvorbou Opis IVP se předává rodičům

Doporučený postup a připomínky k přípravě IVP Z IVP musí být rovněž zřejmé, jestli je integrovaný žák z některého předmětu zcela osvobozen Z IVP musí být zřejmý typ hodnocení Pokud jsou výsledky v předmětech i s přihlédnutím k poruše horší, doporučuje se po dohodě s rodiči zvolit slovní hodnocení, a to i v průběhu roku, nejen v závěru klasifikačního období Klasifikace a hodnocení by zde mělo mít především motivační charakter

Doporučený postup a připomínky k přípravě IVP V každém IVP je nutno uvést, jaké kompenzační pomůcky a materiály budou pro žáka nezbytné IVP je vytvářen na dobu, která je přesně vymezena, většinou na 1 školní rok IVP by měl tedy obsahovat všechny skutečnosti důležité pro úspěšnou integraci žáka – obsah a rozsah, průběh a způsob péče, údaje o cíli vzdělávání žáka, časové rozvržení, volba postupů, hodnocení a typy klasifikace, údaje o případné potřebě dalšího pedagogického pracovníka, údaje o případném využívání jiného vzdělávacího programu (ZšP)

Doporučený postup a připomínky k přípravě IVP C návrh různých doprovodných kroků (následující body je nutno uvést do IVP podle skutečnosti a s uvedením jména konkrétních osob, četností konzultací, schůzek, setkání)

Třídní učitel Zajistí, aby o integrovaném žáku byli informováni všichni jeho vyučující Zajistí, aby o integraci byli informováni: školní psycholog, školní speciální pedagog (pokud jsou na škole), výchovný poradce a vedení školy, vč. nepedagog. pracovníků školy vypracuje konkrétní IVP ve spolupráci s vyučujícím stěžejního předmětu (ČJ, M, atd.) Seznámí všechny vyučující s obsahem IVP Spolupracuje s rodinou integrovaného žáka (konkrétně, jak často, kde, atd.) spolupracuje s příslušným psychologem a speciálním pedagogem (s kým, jakou formou, atd.)

Třídní učitel Spolupracuje s dyslektickým asistentem, asistentem pedagoga na škole (jeho kompetence, způsob spolupráce) Poskytne žáku přiměřeně vhodné speciální pomůcky - konkrétně podle jednotlivých poruch Jaké bude využívat hodnocení (rozvést typ + souhlas rodičů)

Rodina Bude spolupracovat s třídním učitelem (vymezit četnost setkání, zp. komunikace, kde, atd.) Bude spolupracovat s vedením školy (prostřednictvím koho z rodiny, jakou formou, atd…) Bude spolupracovat s odbornými pracovníky (konkrétně s kým, jak často, jakým způsobem) Zajistí dítěti vhodné pracovní prostředí pro domácí přípravu na výuku – možno konkretizovat Bude podle svých schopností napomáhat školní přípravě dítěte (konkrétně jak) Zakoupí dítěti nezbytné kompenzační pomůcky

Žák Se bude podle svých schopností snažit pracovat a připravovat na vyučování nejen ve škole, ale i v domácím prostředí Bude spolupracovat se všemi vyučujícími (možno uvést konkrétně, se kterými) Bude spolupracovat s odbornými pracovníky (konkrétně s kým, jak často, jakou formou) Bude seznámen s tím a následně si bude vědom, že výhody, úlevy a všestranná pomoc pedagogů není jednostranná záležitost, na kterou má za všech okolností nárok a nebude je pouze vyžadovat, aniž by sám znásobil svou snahu zlepšit výsledky své práce

Žák Bude nosit na předem dohodnuté předměty veškeré nutné pomůcky (rozvést konkrétně: prázdné magnetofonové kazety ( v případě, že bude odsouhlaseno nahrávání), doporučené psací potřeby, atd.) Bude pečovat o zapůjčené speciální pomůcky a speciální materiály Postupně si bude vytvářet vlastní pomocné materiály (pod vedením pedagogů a rodiny) V případě zletilosti podepisuje IVP

Ředitel školy Rozhoduje o žádosti zástupce žáka o slovní hodnocení Podepisuje IVP Zodpovídá za integraci k nadřízeným orgánům státní správy

Psycholog/speciální pedagog PPP, SPC Podle nové legislativy již nepodepisuje IVP Podílí se na zpracování IVP (doporučuje) Je v kontaktu se školou (hospitace) Na přání školy poskytuje poradenskou službu

D zpracování stránky věnované souhlasům s integrací Nutno uvádět předmět a čitelný podpis vyučujícího Předměty se jmenovitě uvádějí podle jejich vazeb na diagnostikovanou poruchu