Plánování a rozhodování v podniku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektové řízení Modul č.1.
Advertisements

Strategické analýzy MANAGEMENT CVIČENÍ Zpracovala: Navrátilová, Pavlíčková.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Hodnotový management Teorie rozhodování
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
2.Vnitřní analýza.
Činnost veřejné správy
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Strategické plánování v marketingu
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Výběr trhu pro export, strategický marketing
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Předmět: Řízení podniku 1
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Komplexní analýzy.
Metody výběru variant Používají se pro výběr v případě více variant řešení stejného problému Lze vybírat dle jednoho nebo více kritérií V případě více.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Prosperita organizace
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
9. Strategie podniku, podnikatelský plán
Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
Benchmarkingový diagnostický systém finančních indikátorů INFA Mapa stránek.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
SPACE ANALÝZA.
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Metodika řízení projektů
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Plánování a rozhodování v organizaci
Vybrané manažerské nástroje
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Matice výrobkového portfolia Bostonská matice Podstata matice Pomůže rozhodnout, které produkty je vhodné podporovat a které se naopak mohou z nabídky.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Strategie regionu, obce
Název společnosti Obchodní plán.
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ing. Veronika Dostálková MBA
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Plánování a rozhodování v organizaci
Plánování a rozhodování v podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Název společnosti Obchodní plán.
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Plánování a rozhodování v podniku NAUKA O PODNIKU I Plánování a rozhodování v podniku

Plánování a rozhodování v podniku Úkoly a struktura plánování Strategické plánování Nástroje pro určování strategických oblastí a výběr strategií Takticko-operativní plánování Rozhodnutí, rozhodovací role a hodnocení výsledků Nauka o podniku I

Úkoly a struktura plánování Plánovací systém podniku lze diferencovat na: plánování vize podniku, strategické plánování, operativní plánování, plánování výsledků a likvidity. Dílčí komplexy plánovacího systému (podle Wöheho) Plánování vize podniku   Plánování výsledků a likvidity Strategické plánování Operativní plánování Nauka o podniku I

Úkoly a struktura plánování Podle toho, z jaké úrovně se odvozují plány navazujících plánovacích úrovní, se rozlišuje plánování: retrográdní (top-down), progresivní (bottom-up), protisměrné (top-down/bottom-top). Nauka o podniku I

Retrográdní a progresivní plánování Plánovací úroveň 2 Plánovací úroveň 2a Plánovací úroveň 2b Progresivní plánování (bottom – up) Plánovací úroveň 1 Retrográdní plánování (top – down) Nauka o podniku I

Protisměrné plánování Plánovací úroveň 1 Plánovací úroveň 2a Plánovací úroveň 2b Protisměrné plánování Nauka o podniku I

Strategické plánování Strategické oblasti musí splňovat požadavky: strategická oblast musí mít vymezen samostatný tržní úkol; jednotlivé oblasti se nesmí na vnějších trzích překrývat, nesmí být na sobě závislé (nekonkurují si vně podniku); produkt nebo skupina produktů jedné oblasti podniku jsou nezávislé na produktech ostatních oblastí (nekonkurují si uvnitř podniku); produktu nebo skupině produktů dané oblasti musí být přiřazen okruh nejvýznamnějších konkurentů. Nauka o podniku I

Nástroje pro určování strategických oblastí a výběr strategií Analýza zkušenostních křivek nákladová zkušeností křivka cenová zkušenostní křivka Životní cyklus výrobku zavedení růst zrání nasycení degenerace čas množství Nauka o podniku I

Nástroje pro určování strategických oblastí a výběr strategií Analýza portfolia Dojné krávy (Cash-cow) Hvězdy (Star) Otazníky (Question-mark) Problémové výrobky (Dog) Strategie defenzivní ofenzivní dezinvestiční konsolidační růstová Nauka o podniku I

Matice Boston-portfolia SO4 SO2 SO7 SO3 SO6 SO1 SO5 „Hvězdy“ „Dojné krávy“ „Problémové výrobky (psi)“ 0,1 1 10 -5 25 % nízký vysoký Relativní tržní podíl Tržní růst Nauka o podniku I

Takticko-operativní plánování Podle předmětu plánování se člení na: plánování výstavby podniku, programové plánování, plánování podnikových procesů. Podle plánovacího horizontu se člení na: dlouhodobé plány, střednědobé plány, krátkodobé plány. Nauka o podniku I

Takticko-operativní plánování Podle rozsahu plánování se plány člení na: souhrnné plány a dílčí plány. Podle míry podrobnosti plánu a míry informovanosti o plánovacím horizontu lze provést členění na: globální plány a detailní plány. Nauka o podniku I

Rozhodnutí, rozhodovací role a hodnocení výsledků Podle úplnosti údajů o stavech okolí v rozhodovacím modelu rozlišujeme rozhodovací situace: za podmínek jistoty za podmínek rizika za podmínek nejistoty Nauka o podniku I

Výsledková a rozhodovací matice Výsledková matice Stavový prostor Akční prostor S1 S2 ……………………….… Sn   a1 a2 . am e11 e12 ……………….. e1n e21 e22 ……………….. e2n em1 em2 ………………. emn Rozhodovací matice Stavový prostor Akční prostor S1 S2 ……………………… Sn   a1 a2 . am u11 u12 ……………… u1n u21 u22 ……………… u2n um1 um2 ……………… umn Nauka o podniku I