NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr3_14_Neživá příroda - vzduch TEMA: Neživá příroda - vzduch ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/21.1839
Anotace Pro 3. ročník ZŠ Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky : nafukovací balonek, svíčka, zapalovač, sklenička Inovace – aktivita a motivace Metodické pokyny – žáci si vytvoří myšlenkovou mapu – napíší, co je k tématu napadá, dozví se něco o vzduchu a jeho složení, zkusí odpovědět na jednoduché otázky i ohledně pohybu vzduchu. Na závěr si vyzkouší dva pokusy s nafukovacím balonkem a se svíčkou.
Obsah hodiny Myšlenková mapa Vzduch Pokusy
VZDUCH
VZDUCH stejně jako bez vody, ani bez vzduchu by život na Zemi neexistoval vzduch obklopuje celou naší planetu, je bezbarvý a nachází se všude kolem nás skládá se z dusíku, kyslíku, oxidu uhličitého a malého množství dalších plynů člověk, zvířata i rostliny potřebují k dýchání kyslík jediným zdrojem kyslíku na Zemi jsou rostliny
VZDUCH - otázky Vysvětli, proč se lesům říká „ zelené plíce“ ? kde se nám lépe dýchá? Vysvětli, proč se lesům říká „ zelené plíce“ ? Co je potřeba k hoření? Jak můžeš uhasit oheň? V jakých situacích nám může vzduch uškodit? Jak se v těchto případech budeš chránit?
VZDUCH - pohyb Pohybuje listy stromů………………………………….. Pohybuje větvemi stromů…………………………….. Láme větve stromů………………………………………. Vyvrací stromy, strhává střechy domů……………………………………….
POKUSY nech pomalu unikat vzduch na svou tvář – co cítíš a slyšíš? BALONEK nafoukni balonek a zmačkni, dá se v něm vzduch stlačit? nech pomalu unikat vzduch na svou tvář – co cítíš a slyšíš? nafoukni balonek a pusť ho – co to s ním udělá? – pohybuje se vzduch i balonek stejným směrem? SKLENIČKA A SVÍČKA pozoruj plamínek svíčky, kterou jsi přiklopil sklenicí, aby se plamen nedotýkal skla Kyslík je nezbytnou podmínkou…………………….
Citace www.office.microsoft.com