DRAVÍ VAČNATATCI AUSTRÁLIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Toto jsem já a tuto školu jsem si zvolila Lenka Hlavatá.
Advertisements

Poznej živočichy ČR Ryby, Obojživelníci, Plazi vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Panda velká Vypracoval: Alexandr Stanislav Macháček Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika ročník III
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Anotace – Hmyzožravci Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, na základě znalostí.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_20_01_stavba trávicí soustavy.
ŠELMY. CHARAKTERISTIKA Rozšířeny na všech kontinentech. Pružné, svalnaté tělo. Silné špičáky. Většinou masožraví (vrchol potravních řetězců). Výborný.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Eva Vysoudilová NÁZEV : VY_32_INOVACE_14_Pes domácí.
DELFÍN Martina Malárová a Veronika Vachůnková. POPIS DELFÍNA -Živí se rybami a dalšímy mořskými živočichy, např. korýši a hlavonožci. Spotřebuje jich.
VLK * vlk obecný (Canis lupus) a jeho poddruhy: o vlk černý (Canis lupus pambasileus) o vlk eurasijský (Canis lupus lupus) o vlk indický (Canis lupus pallipes)
ZAJÍCI. CHARAKTERISTIKA Samostatná skupina savců. Samostatná skupina savců. Podobní hlodavcům. Podobní hlodavcům. Hlodavé zuby-v horní čelisti mají na.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Proč chránit přírodu? Pro uchování biodiverzity (rozmanitosti počtu druhů, počtu jedinců každého druhu i genetických informací). Z produkčních důvodů (každý.
BIOLOGIE ČLOVĚKA TRÁVICÍ SOUSTAVA
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_07_12_vyjmenovaná slova
zpracovaný v rámci projektu
Tygr Vypracoval: Viktor Andrianov Třída: 1.L Předmět: Biologie
Hlavonožci (třída měkkýšů).
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Netopýr ušatý je savec. Patří do skupiny obratlovců.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
ZAJÍCI KRÁLÍK VERSUS ZAJÍC UŠI PŘEDNÍ KONČETINY SPOLEČENSKÝ ŽIVOT NORY
Moloch ostnatý Vypracoval: Jiří Krátký Obor: Technické Lyceum
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
SAVCI.
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_20_02_vyjmenovaná slova
VE KTERÉ ČÁSTI POTRAVNÍ PYRAMIDY STOJÍ ŠELMY?
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
ZAJÍCOVITÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
zpracovaný v rámci projektu
Ekosystém louka Živočichové
VY_32_INOVACE_PŘZOO.16 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
Základní škola a mateřská škola Bukovec
ZOOLOGIE SAVCI MAMMALIA Obr.1.
SAVCI VY_32_INOVACE_06-52 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
DINGO A ABORIGINCI.
Vačnatí Anna Dominová 3.A.
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
ZVÍŘATA SEVERNÍ AMERIKY
Vy_52_Inovace_39_Želvy Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Petr Grossmann Bc. Petr Grossmann.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_STAVBA_TELA_ZVIRAT Název materiálu:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Třída: PTÁCI.
PLOŠTICE.
ZOOPARK GLOWACKÉHO Klára Kovaříková, Alžběta Mikulíková, Eliška Havelková, Tereza Bláhová.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová)
1. 1.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Želvy a krokodýli.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_04-36 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

DRAVÍ VAČNATATCI AUSTRÁLIE

ZAŘAZENÍ V SYSTÉMU: TŘÍDA: SAVCI PODTŘÍDA: VAČNATCI ŘÁD: KUNOVCI

VAKOVLK TASMÁNSKÝ – TASMÁNSKÝ TYGR: KDYSI OBÝVAL CELOU AUSTRÁLII, NOVOU GUINEU I TASMÁNII. NEJDŘÍVE ZMIZEL Z AUSTRÁLIE A NOVÉ GUINEI, (MOŽNÁ KVŮLI PSU DINGO). V TASMÁNII JEJ LIDÉ VYHUBILI AŽ V ROCE 1933 A V ZOO ZEMŘEL POSLEDNÍ V ROCE 1936.

PŮVODNÍ ROZŠÍŘENÍ VAKOVLKA NOVÁ GUINEA AUSTRÁLIE TASMÁNIE

ROZŠÍŘENÍ VAKOVLKA PŘED 100 LETY: TASMÁNIE

ROZŠÍŘENÍ VAKOVLKA DNES: VYHYNUL

STUPEŇ OHROŽENÍ VAKOVLKA: EXTINCT – VYHYNUL V Tasmánii byl loven, potože zabíjel ovce. Za každého zabitého vakovlka byla vyplácena odměna. Australská vláda je začala chránit až v roce 1936 – to ale už nebyl žádný vakovlk naživu.

POPIS TĚLA VAKOVLKA: DÉLKA TĚLA: 130 cm + ocas VZHLED: VELICE PODOBNÝ VLKU NEBO PSU, ALE NENÍ S NIMI VŮBEC PŘÍBUZNÝ – JE TO VAČNATEC A PES I VLK JSOU PLACENTÁLOVÉ, JE NAZÝVÁN TAKÉ TASMÁNSKÝ TYGR, PROTOŽE JE PRUHOVANÝ. ROZDÍLY MEZI PSEM A VAKOVLKEM: VÍC ZUBŮ (46), UMĚLI VÍC OTEVŘÍT TLAMU – (AŽ O 170 STUPŇŮ), MĚLI VAK S OTVOREM SMĚŘUJÍCÍM DOZADU SE 4 BRADAVKAMI UVNITŘ. VAK MĚL I SAMEC, COŽ JE MEZI VAČNATCI VÝJIMKA. SCHOVÁVAL SI DO NĚJ ŠOUREK (PYTLÍK).

POPIS TĚLA VAKOVLKA:

ZPŮSOB ŽIVOTA VAKOVLKA: NOČNÍ AKTIVITA VÍ SE TOHO MÁLO, MĚL VYNIKAJÍCÍ ČICH, BYL SPÍŠE SAMOTÁŘ, BYL PRAVÝ MASOŽRAVEC – UMĚL ROZTÁHNOUT ŽALUDEK A NACPAT SI JEJ MASEM

VAKOVLK V TASMÁNSKÉM ERBU:

ĎÁBEL MEDVĚDOVITÝ– TASMÁNSKÝ ĎÁBEL NEBO TAKY TASMÁNSKÝ ČERT: JE NEJVĚTŠÍ ŽIJÍCÍ DRAVÝ VAČNATEC.

DNEŠNÍ ROZŠÍŘENÍ ĎÁBLA MEDVĚDOVITÉHO: DO ROKU 1300 NAŠEHO LETOPOČTU ŽIL I V AUSTRÁLI TASMÁNIE

STUPEŇ OHROŽENÍ ĎÁBLA: ENDANGERED - OHROŽENÝ Ohrožuje je nemoc – rakovina tváře, která velmi snížila jejich stavy a asi je bude dále snižovat. Kromě toho lidé ničí přirozené prostředí – japonské firmy tam kácí lesy pro dřevo…

POPIS TĚLA ĎÁBLA: DÉLKA TĚLA: PŘES 60 cm VÁHA: AŽ 6 kg CELKOVÝ VZHLED: PŘIPOMÍNÁ VELICE OSVALENÉHO MALÉHO PSA, ALE NENÍ S NIMI VŮBEC PŘÍBUZNÝ – JE TO VAČNATEC A PES I VLK JSOU PLACENTÁLOVÉ OCAS: UKLÁDÁ SI DO NĚJ ZÁSOBY TUKU – TENKÝ OCAS – NEMOCNÉ KONČETINY: PŘEDNÍ O NĚCO DELŠÍ NEŽ ZADNÍ HLAVA: VELIKÁ, NA ČENICHU DLOUHÉ HMATOVÉ VOUSKY, MEZI ČELISTMI MÁ OBROVSKÝ STISK (V POMĚRU K VELIKOSTI NEJVĚTŠÍ ZE VŠECH SAVCŮ) VAK: OBRÁCEN SMĚREM DOZADU, JSOU V NĚM 4 BRADAVKY

POPIS TĚLA ĎÁBLA:

ZPŮSOB ŽIVOTA ĎÁBLA: NOČNÍ AKTIVITA ROZMNOŽOVÁNÍ: MATKA PORODÍ ASI 20 – 30 MLÁĎAT A ZAČNE VELKÝ ZÁVOD O ŽIVOT, PROTOŽE VE VAKU JSOU JEN ČTYŘI BRADAVKY. JAKMILE SE DO VAKU DOSTANOU PRVNÍ 4 MLÁĎATA, OSTATNÍ UŽ NEMAJÍ ŠANCI A MUSEJÍ ZEMŘÍT. MATKA MÁ MLÁĎATA ASI 105 DNŮ VE VAKU. POTOM VYLÉZAJÍ A MATKA JE CHODÍ KOJIT DO HNÍZDA POTRAVA: NEJČASTĚJI MRŠINY- TY SEŽEROU KOMPLETNĚ, LOVÍ DROBNÁ ZVÍŘATA HLAVNĚ VOMBATY, ALE NĚKDY ZVLÁDNOU I OVCI.

RAKOVINA TVÁŘE ĎÁBLA:

ĎÁBEL MEDVĚDOVITÝ V KRESLENÝCH FILMECH: LOONELY TUNES - TAZ