Aktuální otázky stalkingu z pohledu teorie a praxe

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Domácí násilí a veřejné zdravotní pojištění Nárok, regresy, data, budoucnost?
 Mýtus: OSPOD ví nejlépe, co je pro dítě a rodinu dobré  Mýtus: IPOD znamená pro pracovníky pouze zvýšení administrativy.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Úsek prevence Odbor speciálního vzdělávání, prevence a institucionální výchovy.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
Traumatizované děti Výslech dětských obětí z pohledu psychologa PhDr. Alexandra Machková (Fraňková) KŘP Policie ČR hl.města Prahy 2/12/2015.
Návrat z mateřské a rodičovské dovolené, praktické problémy Autorka: Mgr. Lada Štěrbová Vedoucí závěrečné práce: JUDr. Pavel Jindřich.
Nebezpečné pronásledování - je strach z pachatele měřítkem nebezpečnosti stalkingu? Jak zlepšit pomoc obětem stalkingu?
Individuálně, ale společně a jinak
Příspěvek pro seminář Zvláštní dětská zařízení na rozcestí – jak dál?
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Pojem přeměna obchodní společnosti
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Procesní management v oddělení logistiky
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Interpolace funkčních závislostí
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Schůze Spolku pro obnovu venkova ČR Praha 1. dubna 2014
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Úloha bodového systému
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Pracovní porada Pracovní list.
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
UČENÍ.
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Gymnasium Jižní Město Praha
Organizační struktura
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” – Praha,
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území MČ Praha 10, CZ
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
Hledáme klíč k právům dětí
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Právo sociálního zabezpečení
Z oboru zdravotnictví David Zahumenský.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Rovnice HRA.
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Život bez střeva , Praha.
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Transkript prezentace:

Aktuální otázky stalkingu z pohledu teorie a praxe ©L. Čírtková, 2011

Zkušenosti s problematikou S List of reference aneb odkud čerpám poznatky: Jako soudní znalec Jako konzultant pro P ČR Z poradny pro oběti TČ (BKB) Z akademické/ teoretické oblasti (konference, výzkumy)

Obsah prezentace 1. Aktuální trendy výskytu stalkingu v ČR 2. Dokazování - znaky stalkingu 3. Kriminalizace stalkingu 4. výzvy/ úkoly pro P ČR

1. Aktuální trendy výskytu S v ČR V praxi nejčastější varianty: Ex-partner stalking Nekompetentní nápadník Umanutý ctitel Tzn. P je známý, PO řeší zejména risk assessment! Minimum případů, kde je P neznámý – PO řeší zejména ztotožnění P.

Dokazování -znaky stalkingu Jsou popsány v metodickém pokynu ! Problémový je zejména znak č. 5 !

Znaky stalkingu -shrnutí Opakované pokusy o kontakt (kolik pokusů?- 10) Zasahují delší časový úsek (1 měsíc – 6 týdnů) Překračují sociální normy(intuice,selský rozum) Směřují proti konkrétní (jedné) osobě Která je nemůže ovlivnit (jasné NE, 0 zpětná reakce, proto se bojí!) Záměr (program) P+ eskalace P se cítí oprávněn,nemá náhled (dif.dg) 4

Znak č. 5 U ex-partner stalkingu (příklady) U nekompetentního nápadníka (pocit viny, nízká vztahová kompetence, dekompenzace v důsledku chybných reakcí O ) U umanutého ctitele/ctitelky – gender efekt

3. Kriminalizace stalkingu Stalking ≠ § 354 tr. zákoníku ! Zdaleka ne všechny případy S jsou TČ ! ! TO má smysl pouze někdy ! ! PO – nejde o rutinu, jde o hledání efektivního řešení – cíl: stopnout aktivity P !

3. Kriminalizace stalkingu zvláštní problém: doba trvání (dlouhodobost) u ex- partner stalkingu Nutné rozlišit: Komplikovaný rozchod od stalkingu Upřesňující kritérium : 3 měsíce !! (když 0 strategie) + dramatic moments !!

3. Kriminalizace stalkingu Poznatky z praxe: na TO reaguje P (ex.partner) obvykle ukončením aktivit → co to říká o profilu pachatele? tam, kde P pokračuje → vážný případ

4. výzvy/ úkoly pro P ČR Risk assessment Individuální přístup případ sledovat ve vývoji + někdy fungují i nedoporučované postupy Interdisciplinární spolupráce (poradny) Podpořit specialisty nejlépe zavěšené na DN

4. výzvy/ úkoly pro P ČR Zahraniční zkušenosti aneb co v ČR chybí: Rozhovor s ohrožovatelem(Gefährderansprache) Explicitní výhrůžky – priorita do 24 hod. kontaktovat ohrožovatele (risk assessment + odpovídající opatření)

Děkuji za pozornost.