Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Advertisements

Finanční gramotnost Autor: Mgr.Eva Burdová Určeno pro 2. stupeň ZŠ speciální.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R16_Jednoduché úrokování TEMA: Matematika.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_14 Spotřebitelský úvěr, hypoteční.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO52 Název.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_13  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2301_STAV FINANCÍ Téma: Pojem F. G._ ZJIŠTĚNÍ STAVU FINANCÍ.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : Prosinec.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_03 Název materiáluDluhopis,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_06 Název materiáluUrčování.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
Finanční gramotnost: Platební karty.
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Kód vzdělávacího materiálu:
MATEMATIKA Funkce.
FINANČNÍ GRAMOTNOST RPSN, HODNOCENÍ ÚVĚRU ZŠ HEJNICE Z. Hyxa.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
FINANČNÍ GRAMOTNOST Splátka nebo úvěr
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Sčítání desetinných čísel
GE Money Bank.
AUTOR: Martina Dostálová
Násobení jednociferného a dvojciferného čísla ( s 0 na místě jednotek)
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_62_INOVACE_ – Příklady na výpočet úroků z vkladů a úvěrů
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Seminář o stavebním spoření
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE Základní škola a mateřská škola J. A. Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, 271 01 Nové Strašecí tel. 311 240 401, 311 240 400, email: zsnovstra@email.cz Název: VY_32_INOVACE_10 Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE Číslo projektu: 1.4 OP VK Standardy finanční gramotnosti 6. – 9. ročník školní rok: 2012/2013 Autor: Mgr. Dagmar Sršňová

TEMATICKÝ OKRUH: Číslo a proměnná TÉMA: Hypotéka, leasing ANOTACE: Žák se seznamuje s pojmy hypotéka a leasing ve finanční praxi.

Hypotéka Je splácena formou pravidelných měsíčních splátek. Úroková míra – stanovena jako pevná (fixní) po určité časové období. Po uplynuté době se sjednává úroková míra na další období splácení. Hypotéka neboli hypoteční úvěr je dlouhodobý účelový úvěr k financování investic do nemovitosti (př. koupě bytu, domu …)

Doba splatnosti úvěru (v letech) Hypotéka – úloha Tabulka: Koeficienty pro zvolené doby splatnosti a úrokové míry Doba splatnosti úvěru (v letech) Úroková míra (v procentech) 5 10 15 20 25 0,184 17 0,018 643 0,019 102 0,019 566 0,020 038 0,020 517 0,010 125 0,010 364 0,010 853 0,011 355 0,011 870 0,012 399 0,007,397 0,007 650 0,008 171 0,008 711 0,009 270 0,009 847 0,006 060 0,006 332 0,006 879 0,007 456 0,008 056 0,008 678 0,005 278 0,005 558 0,006 141 0,006 753 0,007 390 0,008 053 4 4,5 5,5 6,5 7,5 8,5

Zadání úlohy - vypočítej Pomůcka: Výše měsíční splátky se vypočítá z tabulky jednoduše tak, že se výše úvěru vynásobí koeficientem. Vypočítej výši měsíční splátky při hypotečním úvěru 900 000 Kč pro dobu splatnosti: a) 5 let b) 10 let c) 15 let d) 20 let e) 25 let a pro úrokovou míru 7,5 %.

Hypotéka úloha - výsledky

Leasing I Nákup zboží formou finančního pronájmu. Nejčastěji se využívá při koupi automobilů. Na počátku je třeba zaplatit akontaci, tj. část ceny zboží v hotovosti. Dále se platí stejná výše splátek.

Leasing II Spotřebitelské průzkumy ukazují, že každý šestý vůz na českých silnicích je pořízen na leasing. Výhody koupě na leasing – možnost používat auto už v době, kdy není zákazníkem zaplacena cena auta.

Leasing - příklad Zákazník zaplatí zálohu a pak měsíčně splácí dohodnuté splátky. Kolik Kč zaplatí ve skutečnosti budoucí majitel auta v ceně 250 000 Kč, jestliže složil zálohu 62 500 Kč (25 % z 250 000 Kč)? Měsíční splátka bude činit 6 411 Kč. Vypočítej úrokovou sazbu. Řešení: Zákazník zaplatí zálohu 62 500 Kč a 36 x 6 411 = 230 796 Kč. Zákazník …….. 293 296 Kč 100 % …………250 000 Kč x % …………. 293 296 Kč x = (293 296 . 100) : 250 000 Úroková sazba je 17,32 %.

Použitá literatura: Molnár, J. a kol Použitá literatura:   Molnár, J. a kol.: Matematika 7: učebnice s komentářem pro učitele. Olomouc: Prodos, 1999, s. 138. ISBN 80-7230-031-8 Odvárko, O. – Kadleček, J.: Matematika pro 9. ročník základní školy, 3. díl. Praha: Prometheus, 2001, s. 67-68. ISBN 80-7196-212-0 archiv autora