CorelDRAW – základní objekty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S2_15.
Advertisements

FINANČNÍ GRAMOTNOST MAJETKOVÉ POJIŠTĚNÍ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
EKONOMIKA MAJETKOVÉ DANĚ I. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
CorelDRAW – dodatky (19). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 – úvod do programu Co se všechno naučíme???
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Pokročilá animace Co se všechno naučíme??? „Rozřezání“ obrázku v programu.
Program Malování Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Zoner Photo Studio, Histogram (7). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Občanská společnost, participace občanů na politickém životě Demokratický právní stát.
Zoner Photo Studio – Editor I. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Tabulátory (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Mocniny Mocniny desetinných čísel.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
ZÁRUČNÍ DOBA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
HTML (I) (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Obdélník Pro kreslení obdélníku používáme nástroj obdélník. Lze také použít příkazový řádek a příkaz obdélník:
Označení materiáluVY_32_INOVACE_INF_11 Název materiáluMalování I AutorMgr. Radomil Kryl Typ aplikacePrezentace Ročník5. PředmětInformatika AnotaceŽáci.
Kritéria dotazů II Access (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Úvod do databází MS Access (1).
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 5– POWERPOINT - ODRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ Název školy:
VY_32_INOVACE_9_7_MS Excel-vzorce
Spuštění programu (10).
Tutoriál ~ eKnihy Stahování
Základní pojmy pro práci s OS Windows
CorelDRAW – vlastnosti objektů
1. Tlačítko START 2. Podrobnější hledání 3. Zařízení a tiskárny 4
Trigonometrie (1) (19).
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
CorelDRAW - dokument.
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Kreslení ve Wordu Autor: Mgr. Jiří Maršík
Propojení tabulek Access (6).
Grafomotorika - geometrické tvary
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Grafika Prostředí picture
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Vkládání dat MS Access (5).
Vytvoření databázového dotazu z více tabulek
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
CorelDRAW – tvarování křivek
VY_32_INOVACE_09_16_malování
Vektorová grafika Vkládání a práce s objekty – text, kombinace textu a objektů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
DUM - Digitální Učební Materiál
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Zpracování a využití informací
Informační a komunikační technologie
Zoner Callisto Úpravy objektů
Funkce kotangens (11).
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Typy Oken, Zobrazení a Konfigurace
Zoner Callisto 4 Callisto 2 – barvy, stín, šipky, vrstvy.
Zoner Callisto Ostatní manipulace s obrázky I.
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Základy práce ve vektorovém editoru
Matematika + opakování a upevňování učiva
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Informatika – Základní operace s buňkami
Transkript prezentace:

CorelDRAW – základní objekty

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor: Mgr. Josef Kulhavý Předmět: Informační technologie

Obsah 1 Volba nástrojů 2 Nástroj Ruční režim 3 Nástroj Beziérův režim 4 Nástroj Beziérův režim 5 Nástroj Pero 6 Kreslení obdélníku 7 Kreslení elipsy 8 Pravidelné objekty 9 Kreslení šipky 10 Připojování objektů

Volba nástrojů 1 Pro kreslení čar je nutné vybrat vhodný nástroj ze Základního panelu kreslících nástrojů (vlevo) Tlačítko reprezentující nástroj má obvykle v pravém dolním rohu malou šipku. Po klepnutí a podržení šipky se vysune nabídka dalších podobných nástrojů.

Nástroj Ruční režim 2 Lze jej aktivovat klávesou F5 Kreslení „od ruky“. Vytvoření úsečky (rovné čáry): Kliknout levým tlačítkem myši na místo počátečního a koncového bodu Vytvoření křivky: Držet levé tlačítko myši z místa počátečního bodu do koncového bodu Čára se automaticky vyhladí Dalším kliknutím se vytvoří nový objekt

Nástroj Beziérův režim 3 Kreslení vícebodových objektů. Klikat levým tlačítkem myši na rohové body. Tvorbu objektu ukončíme tím, že klikneme na počáteční „uzel“. Pozor! Při „dokreslování“ dalšího objektu nesmíme zapomenout, objekt ukončit – tj. klikat i na společné body. Pro přesnější kresbu je vhodnější použít přichytávání k mřížce. 3 4 5! 2 1

Nástroj Beziérův režim 4 Kreslení křivky Kliknout na počáteční bod  potáhnout z myší z místa, kudy bude čára procházet Délkou tahu bude určena podoba křivky Ukončení čáry: Kliknutím na počáteční bod Přepnutím na jiný nástroj – například „Výběr“ Křivku lze kombinovat s rovnými čarami.

Nástroj Pero 5 Univerzální nástroj pro jednoduché kreslení. Kreslení čáry: Kliknout levým tlačítkem myši na místo počátečního bodu  kliknout dvakrát na koncový bod Kreslení křivky: Kliknout na počáteční bod  potáhnout z myší z místa, kudy bude čára procházet Kreslení vícebodových objektů: Klikat levým tlačítkem myši na rohové body. Kreslení objektu lze kdykoliv ukončit kliknutím dvakrát do stejného místa.

Kreslení obdélníku Potáhnutím z jednoho rohu do protilehlého 6 Potáhnutím z jednoho rohu do protilehlého Pro přesnější obdélník je vhodné použít přichytávání ke mřížce. Kreslení se třemi body: Potáhneme myší (tím vytvoříme stranu „a“), poté přemístíme myš již bez stisknutého tlačítka myši a klikneme (tím vytvoříme stranu „b“)

Kreslení elipsy Potáhnutím z jednoho místa na druhé 7 Potáhnutím z jednoho místa na druhé Kreslení se třemi body: Potáhneme myší (tím vytvoříme výšku elipsy), poté přemístíme myš již bez stisknutého tlačítka myši a klikneme (tím vytvoříme šířku elipsy)

Pravidelné objekty 8 Čtverec, kruh Stejně jako kreslení obdélníku nebo elipsy – zároveň se stisknutou klávesou Ctrl Případně za pomoci přichytávání ke mřížce

Kreslení šipky Nástroj Šipka  potáhnout myší. Úprava šipky: 9 Nástroj Šipka  potáhnout myší. Úprava šipky: Nástroj Tvar  přemístit červený bod na jiné místo

Připojování objektů Dva objekty k sobě mohou přiléhat 10 Dva objekty k sobě mohou přiléhat Stranou Rohem Pokud kreslíme další přilehlý objekt, nesmíme zapomenout ho ukončit – tj. klikat i na společné body. Pokud objekt nelze vybarvit, je to právě proto, že není ukončený! Následně lze objekty sdružovat do jednoho celku.

Použité zdroje ---