Akutní stavy u dětí - krvácení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Je soubor jednoduchých a ú č elných opat ř ení vedoucích k záchran ě ž ivota.
Advertisements

POPSAT A VYSVĚTLIT ŽÁKŮM JAK ROZEZNAT POPÁLENINY, OMRZLINY, ÚPAL A ÚŽEH. ZJISTIT ZÁSADY 1. POMOCI U TĚCHTO DRUHŮ ONEMOCNĚNÍ.
ZLOMENINY A PORANĚNÍ HLAVY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu
PRVNÍ POMOC. Zdravotnický materiál lékárnička rukavice náplast.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.34_Prvni_pomoc_zlomeniny.
Opěrná soustava. Typy opěrných soustav Vnitřní (obratlovci) Vnejší (bezorbratlí, ostnokožci, apod.)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Andrea Kunovjánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_18.
- pes, kočka, králík, drůbež.  mohou kousnout  mohou škrábat  velmi hbité!  končetiny od sebe!  pozor na obličej!
¨ ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
OŽIVOVACÍ TECHNIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_bio_evo18 Označení materiálu evo18_epilepsie_diabetes.pptx Název školy Gymnázium.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_RESTAURACI_PREZENTA CE_11 Název školyStřední škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/04 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
N Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_10_9. ročník_Chřipka – léčba onemocnění a možnosti prevence Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.31_Prvni_pomoc_neprima_srdecni_masaz.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.33_Prvni_pomoc_stabilizovana_poloha.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Tvoří ji páteř a hrudník.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_04_20_první pomoc.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
VY_32_INOVACE_06_PR_KOSTERNÍ SOUSTAVA
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
První pomoc Bc. Kateřina Cuperová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
ANOTACE VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, JAK OŠETŘIT RŮZNÉ DRUHY ZLOMENIN. OBJASNIT, JAK SE ZACHOVAT PŘI PORANĚNÍ PÁTEŘE A VYZKOUŠET ZNALOSTI V PRAXI.
První pomoc - bezvědomí
Název Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
VY_32_INOVACE_03_PR_ZÁKLADY PRVNÍ POMOCI
První pomoc. První pomoc Jak poskytneme první pomoc Musíme zjistit, jestli je zraněná osoba při vědomí. Zkusíme dotyčného oslovit, případně ho můžeme.
Neodkladná resuscitace
Akutní stavy u dětí - tonutí, dušení, poleptání
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Popis svalových skupin
Název: Word pokračování DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_04
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Taťána Radimská Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_III.Vu_LIDSKÉ.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_12_Svaly
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
INDEXY Nejčastější indexy a relativní rozměry - Indexy tělesných segmentů - Výško-váhové indexy pro určování množství tuku v těle - Vybrané indexy hlavy.
Krvácení, rány Andrea Ječmenová 2012.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
VY_32_INOVACE_04_28_Kostra
  Polohování při ošetření je důležité a nemá být náhodné, výběr polohy závisí na druhu poranění a stavu postiženého. Poloha po ošetření musí být taková,
Člověk a zdraví Bc.Kateřina Cuperová
Běžné úrazy a první pomoc
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S RŮZNÝMI DRUHY KRVÁCENÍ, VYSVĚTLIT, JAK POSKYTNOUT 1. POMOC. POPSAT ÚRAZ ELEKTRICKÝM PROUDEM A JAK SE PŘI NĚM ZACHOVAT.
Lýtkové svaly Mírný stoj rozkročný, chodidla rovnoběžně, předpažit, provést dřep na plných chodidlech (kolena nad špičkami), výdrž.
VY_52_INOVACE_16_01_první pomoc krvácení
Instruktor lyžování II.třídy (150) jen pro vnitřní potřebu
1. pomoc Sraz K+K Loučovice.
Věcné učení První pomoc
První pomoc.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
KOSTRA.
S nádechem rovná záda, ruce v týl,
Josef ryska, filip hubálek, filip pham, david kocanda
Transkript prezentace:

Akutní stavy u dětí - krvácení Lucie Pekárková

- většina ran po několik minut krvácí, nejčastěji z vlásečnic - většina ran po několik minut krvácí, nejčastěji z vlásečnic. Krev vyplavuje z rány nečistoty, které tam byly zaneseny

- krvácení z rukou nebo nohou ustává rychleji při zvednutí postižené končetiny. Dítě položíme, poraněnou končetinu podložíme polštářkem. Samotnou ránu nedezinfikujeme, ale po zdvižení končetiny očistíme okolí rány vhodným dezinfekčním roztokem. Na ránu přiložíme sterilní polštářek a obvážeme.

- u ran na trupu, v hýžďové, bederní nebo ramenní oblasti, často s běžným obvazem nevystačíme. Krvácení zastaví tamponáda, tj. přitlačení gázy nebo sterilního obinadla na ránu.

- trvá-li krvácení déle, zvláště jde-li o krvácení tepenné, které se projevuje stříkáním jasně červené krve, stlačíme cévy přímo v ráně sterilním tamponem. Navíc stlačujeme přívodové tepny v tlakových bodech, kde cítíme tep: na dolní čelisti, na krku, pod klíční kostí, v podpaždí, při horních okrajích paže.

1 Spánková tepna 2 Lícní tepna 3 Krkavice 4 Podklíčková tepna 5 Pažní tepna 6 Břišní tlakový bod 7 Stehenní tepna 8 Podkolenní tepna

- k zastavení tepenného krvácení je vhodné gumové obinadlo s knoflíkovým upevněním, v nouzi můžeme použít jakoukoli, alespoň 6 cm širokou textilii, např. složený šátek, širší kravatu, opasek. Aby nedošlo k zaříznutí, podkládáme zaškrcovalo složenou látkou, třeba kapesníkem, anebo je přikládáme na ohrnutý rukáv oděvu. Zaškrcovalo ovinujeme nad místem krvácení.

- pokud krvácení neustává, vsunujeme do zauzlení mezi první a další uzly nějakou páku, kolík, lžíci, pevnou tužku, pak otáčením stupňujeme sevření. Přitom uzel odtahujeme od končetiny, aby se neuskřípla kůže. Přestaneme ve chvíli, kdy krvácení ustane.

- déle trvající zaškrcení může nenapravitelně poškodit nervy a tkáně - déle trvající zaškrcení může nenapravitelně poškodit nervy a tkáně. Proto, jakmile zaškrcovalo ponecháme, je třeba zraněné dítě dopravit do nemocnice co nejrychleji.

- schopnost končetiny přežít přerušené zásobení krví velmi prodlužuje zchlazení

- neopomeneme zaznamenat přesný čas, kdy jsme přiložili zaškrcovadlo - neopomeneme zaznamenat přesný čas, kdy jsme přiložili zaškrcovadlo. Toto sdělení pro lékaře postiženému viditelně připevníme (třeba spínacím špendlíkem na košili) nebo informaci podáme lékaři sami.

- rozsáhlé krvácení ohrožuje pacienta vždy šokem - rozsáhlé krvácení ohrožuje pacienta vždy šokem. Proto dítě dopravujeme – pokud je při vědomí – v tzv. autotransfuzní poloze – na zádech s pokrčenými koleny. Dolní končetiny jsou zvýšeny asi 30 cm nad podložkou, aby se udrželo zásobení mozku krví a kyslíkem.

- pacienty v bezvědomí převážíme ve stabilizované poloze - pacienty v bezvědomí převážíme ve stabilizované poloze. Postižené dítě leží na boku tak, že níže uložená dolní končetina je ohnutá v kyčli a v kolenním kloubu a podpírá ostatní část těla. Výše uložená dolní končetina, spočívající blíže na podložce, leží za zády postiženého, rovnoběžně s trupem.

Druhá končetina, pokrčena v lokti, podpírá tvář a obličej a pomáhá udržet hlavu v záklonu. Tak je zabráněno vdechnutí zvratků nebo krve do dýchacích cest a zabezpečen volný odtok tekutého obsahu úst.

Použitá literatura: Mečíř,M. Pečujeme o nemocné dítě Použitá literatura: Mečíř,M. Pečujeme o nemocné dítě. Avicenum:Praha, 1988.