Marketingový informační systém
Marketingový informační systém Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových aktivit
Marketingový výzkum Je souhrn aktivit, které zkoumají všechny části marketingové praxe, včetně trhů, výrobků, distribučních cest, chování zákazníka
Proces marketingového výzkumu Cíl výzkumu Metody výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Statistické zpracování Interpretace výsledků výzkumu a doporučení
2. Metody výzkumu Předběžný výzkum Popisný výzkum Kauzální výzkum
3.Příprava výzkumného projektu Vytvoření podrobného plánu sběru: kde, kdy, kdo se bude dotazovat, jaká bude velikost vzorku Výběr vzorku: Náhodný výběr Záměrný výběr Typický výběr Panelový výzkum Omnibusový výzkum
4.Sběr dat Sekundární Vnější: státní statistiky, knihy, periodika, noviny, Internet výroční zprávy, Vnitřní: rozpočty, časové řady, tržby, zprávy obchodních prac., kontakty se zákazníky Primární Pozorování Dotazování - písemné - ústní - telefonní Experiment
Otázky s uzavřeným koncem Dichotomické Mnohonásobný výběr Likertova škála souhlasu Významový diferenciál Škála důležitosti Hodnotící škála Škála úmyslu koupit
Otázky s otevřeným koncem Zcela nestrukturované Slovní asociace Dokončení věty Dokončení povídky Dokončení obrázku
Dotazník Identifikační data Klasifikační data Data o subjektu: fakta „Hard data“ názory „soft data“
Návrh dotazníku Srozumitelné, snadno zodpověditelné otázky Důležité je řazení otázek Souslednost a logická návaznost Nesmí být složité, komplikované, nejednoznačné otázky Nepoužívat vícevýznamové slova Dát dotazníku úvod, rámec otázek, otestovat jej
5. Statistické zpracování 6. Interpretace výsledků a doporučení