„EU peníze středním školám“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
ROVNICE a NEROVNICE 06 Neznámá ve jmenovateli MěSOŠ Klobouky u Brna.
VY_32_INOVACE_84. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
VY_32_INOVACE_92. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Klid a pohyb těles ( Účinky síly na těleso) Předmět: FYZIKA Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: VZDĚLÁVACÍ OBOR: TÉMATICKÝ OKRUH: TÉMA: DOPORUČENO.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Další operace s vektory
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
VY_32_INOVACE_67.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Aritmetická posloupnost
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Druhá mocnina dvojčlenu a rozdíl druhých mocnin
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
WORD Číslování stránek
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Matematika Směrnicový tvar přímky
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
VY_32_INOVACE_66.
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
VY_32_INOVACE_90.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Matematika Operace s vektory
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice s absolutní hodnotou I.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
WORD Vkládání obrázků a klipartů
VY_32_INOVACE_65.
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Matematika Elipsa.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

„EU peníze středním školám“ Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiálu Sčítání a odčítání výrazů - pokročilé Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_38_3 Jméno autora Mgr. Ivana Linhartová Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace

Matematika - sčítání a odčítání výrazů pokročilé Střední škola živnostenská Sokolov Matematika - sčítání a odčítání výrazů pokročilé Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. Mgr. Ivana Linhartová

Sčítání a odčítání výrazů se závorkami. Stejně jako při úpravách číselných výrazů, mají závorky ve výpočtech přednost. Pokud to tedy je možné, vypočítáme je (určíme jejich hodnotu), pokud to možné není, odstraníme je! I pro výpočty v závorkách opět platí, že sčítat a odčítat můžeme jen čísla s čísly, proměnné jen s proměnnými, proměnné na druhou jen s proměnnými na druhou, atd.

Příklady k procvičení. 8 – (x + 3) + x2 = 8 – x – 3 + x2 = x2 – x +5 (a – 1) – (3 – 2a) = b + 1 – (3 + b) = -1 + (2a – 6) = 8 – (3 – 4b) = b + 1 – (4b + 3) = 7 + (y2 – 4) + (-y + 2) = (a2 – 1) – (3 – 2a) =

Příklady k procvičení. (12v +3) + (-2 + v) = 12v + 3 -2 +v = 13v + 1 4m – (m + y) – y - 3m = (8k – 7) + (-k + 3) – (7k – 4) = b3 + 2b4 + (-b3 – 2b4 + 5b) – 5b= -2x2 + x – 2x + 3 + 3x2 + 5= y – 2 – 2y2 + 5y – 3 + y2 = 2a3 + 3a2 – 5 + a2 + 2 – 4a2= 5 – 3b – 4b2 + 2 + 3b + 5b=

Příklady k procvičení. (6a – 3a2) + (2a2 – 3a) = 6a – 3a2 + 2a2 – 3a = -a2 + 3a (2a2 + 4a3) – (3a3 + 8) = (8n2 – 2n3) + (6n3 – 8n2) = (4x3 – 6) + (5x3 + 3) = (20v2 – 9v3) – (7v3 – 10v4 – 14v2) = (14 + 12a3) + (17a4 + 15 – 5a3) = (20n + 11n4) – (15n + 16n2 – 17n4)= (9r + 6r4) + (12r – 2r4 – 17) =

Příklady k procvičení. (8a – 4a2) – (7a3 – a) = 8a – 4a2 - 7a3 + a = -7a3–4a2+9a (x2 – x) + (8x – 2x2) = (5x2 + 4) – (5 + 5x3) = (8b3 + 8) – (6 – 7b3) = (10p4 + 11) – (11p4 + 13 + 16p2) = (10x4 – 16) + (12 – 6x3 + 11x4) = (17v2 – 8) + (17v2 + 10 + v3) = (10k4 + 17k3) – (14k3 – 2k + 9k4) =

Seznam použité literatury a pramenů: HUDCOVÁ, Milada; KUBIČÍKOVÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky : pro SOU a SOŠ. 1. Praha : Prometheus, 1991. 373 s. ISBN 80-85849-40-2. Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW MS Office nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain), nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Mgr. Ivana Linhartová SŠŽ Sokolov