Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Jehličková tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/15 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Snellův zákon Číslo DUM: III/2/FY/2/3/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/10 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kancelářské balíčky Číslo DUM: III/2/VT/2/2/29 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Lichoběžníky a jejich vlastnosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Informace, PC, hardware, software
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Prezentace fotografií v Adobe Lightroom
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Konstrukce trojúhelníku
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové prohlížeče
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –čtyřboký hranol
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Pravidla pro počítání s mocninami
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Pokročilé úpravy snímku
PROVĚRKY Převody jednotek délky - 2.část
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
Převody délky MATEMATIKA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Představujeme a sestavujeme krychli
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Převody jednotek obsahu - 2.část
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název DUM: Čtyřúhelník - Lichoběžník - obsah Číslo DUM: III/2/MAT/2/1/1-36 Vzdělávací předmět: Matematika Tematická oblast: Matematika a její aplikace Autor: Alena Čechová Anotace: Žák se seznámí se základními vlastnostmi kosodélníku Výkladová hodina Klíčová slova: Lichoběžník, obsah lichoběžníku, výška lichoběžníku Metodické pokyny: PC, DTP, metodické pokyny jsou součástí materiálu Druh učebního materiálu: Prezentace doplněná fotografiemi a testy. Druh interaktivity: Kombinovaná Cílová skupina: Žák 6., 7.,8. a 9. ročníku Datum vzniku DUM: 20.4.2014 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Obsah lichoběžníku

Vzorec pro obsah lichoběžníku S – střed strany b Lichoběžník ABCD nám přejde v trojúhelník AD`D. Proto pro výpočet obsahu můžeme vycházet z obsahu trojúhelníku. D c C S d v b A a B=C` c D`

∆ 𝑫𝐒𝐂 ≅ ∆ 𝑫`𝑺𝑩 Výška lichoběžníku je zároveň příslušnou výškou pro stranu AD`. Jestliže se obsah trojúhelníku vypočítá podle vzorce, S = 𝒂 . 𝒗𝒂 𝟐 pak pro obsah lichoběžníku bude platit tento vzorec: S = 𝒂+𝒄 . 𝒗 𝟐

Obsah lichoběžníku počítáme ve čtverečných jednotkách Obsah lichoběžníku počítáme ve čtverečných jednotkách. km² ha a m² dm² cm² mm² . 100 . 100 . 100 . 100 . 100 . 100 Ve slovních úlohách se setkáváme s různým pojmenováním plochy lichoběžníku: plocha = obsah = výměra.

Příklad: Vypočítej obsah lichoběžníku se základnami a, c a s výškou v, pro které platí: a = 80 mm, c = 7,5 cm, v = 0,6 dm. Postup řešení: Zápis – sjednotíme jednotky, určíme neznámou Vzorec pro obsah Výpočet odpověď

Řešení: a = 80 mm = 8 cm c = 7,5 cm v = 0,6 dm = 6 cm S = x [cm²] S = 8+7,5 . 6 2 Nejprve počítáme závorku, nezapomeneme krátit. S = 46,5 cm² Lichoběžník má obsah 46,5 cm².

Příklad: Je dán lichoběžník se základnami a = 7m, c = 13m. Plocha daného lichoběžníku je 40 m². Vypočítejte, jak daleko jsou od sebe vzdáleny základny a, c. 13m S= 40m² v= x [m] 7m

Řešení: S = 𝒂+𝒄 . 𝒗 𝟐 40 = 𝟕+𝟏𝟑 . 𝒗 𝟐 40 = 𝟐𝟎 . 𝒗 𝟐 Zkrátíme 2 40 = 𝟕+𝟏𝟑 . 𝒗 𝟐 40 = 𝟐𝟎 . 𝒗 𝟐 Zkrátíme 2 40 = 10 . v v = 40 : 10 v = 4 m Základny v lichoběžníku jsou od sebe vzdáleny 4m.

Použité zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).