Učebnice s. 8 – 9 DÚ – Rodinný erb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Advertisements

Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
PRÁVNÍ A NEPRÁVNÍ NORMY. Život organizované lidské společnosti se řídí normami různého druhu. „Zamyslete se, které normy řídí váš život?“
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0701_HRUBÁ M. Téma: Pojem _HRUBÁ MZDA Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Domov pro osoby se zdravotním postižením Všebo ř ice Z ř izovatel: Ústecký kraj Adresa: Pod Vodojemem 312/3C, Ústí nad Labem Vznik: v roce 1995.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Moje rodina VY_32_INOVACE_13 Sada 8 Místo, kde žijeme Autor: Jana Nikrmajerová ZŠ a MŠ Dešná IT ve skole 1622/21/7.1.4/2010.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Výchova k občanství TEMA: NÁHRADNÍ RODINNÁ PÉČE.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Sociální interakce a komunikace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název vzdělávacího materiálu
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Školkáčci jedou na výlet
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
KASTELÁN Svazky klíčů.
Talíř a příbory Pravo-levo.
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Dvacáté století – vznik Československa a jeho meziválečný vývoj
POVOLÁNÍ.
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Vnímání, poznávací schopnosti
jak budovat kulturu školy společně
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
ŽÁBY, ŽABKY A ŽABIČKY.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_23
ŽIVOT MEZI LIDMI Patříme k lidem.
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Děti jsou naše budoucnost
Životní cyklus.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Práva a povinnosti členů rodiny
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Transsexualita.
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
EU – „Učíme se ze života pro život“
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Vztah k životnímu prostředí
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Výroba velikonočního košíčku
Transkript prezentace:

Učebnice s. 8 – 9 DÚ – Rodinný erb VLIV RODINY

Člověk je tvor společenský (sociální) Vytváří během svého života společenské (sociální) skupiny Jsou to např. RODINA, ŠKOLNÍ TŘÍDA, KAMARÁDI, SPOLUPRACOVNÍCI, SPOLUHRÁČI atd. Nejvíce nás ovlivňují skupiny, ke kterým máme kladný vztah

SOCIÁLNÍ (SPOLEČENSKÁ) SKUPINA skupina několika či více lidí ZNAKY sociální skupiny: společné cíle zájmy vztahy hodnoty

ČLENĚNÍ SOCIÁLNÍCH SKUPIN např. podle velikosti (malé – rodina, velké – národ) podle vzniku (dobrovolné x přikázané x vzniklé „automaticky“ chceme x nechceme do nich patřit otevřené (kroužek) x uzavřené (sekty) s pevnými pravily (vojenské) x s bližšími vztahy (oddíl) aj.

RODINA první skupina v našem životě jsme v ní od narození učíme se v ní, které chování je vhodné a nevhodné povzbuzování, zákazy, pochvaly rodičů denní režim bezpečí, láska materiální zabezpečení domov

DOMÁCÍ ÚKOL podle vzoru ze strany 9 v učebnici vytvoř svůj rodinný erb přines ho na příští hodinu a uměj o něm vlastními slovy něco vypravovat