Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím ICT Tematický okruh: Ekonomické předměty Název materiálu: Podniková kultura Číslo materiálu: VY_32_Inovace výuky_6.C_EP_12/20 Autor: Ing. Vladimír Kasík Datum tvorby: 01. 01. 2013 Všechny neocitované myšlenky patří autorovi.
Anotace Podniková kultura Podniková kultura jako součást budování image a dobré pověsti podniku v současnosti. Podniková kultura jako tvář podniku na veřejnosti.
Podniková kultura (corporate culture) Důkazem toho, že se podnik úspěšně vyrovnal se svými úkoly, je jeho dobrá podniková kultura. Jejím prostřednictvím se člověk hlásí k civilizačním hodnotám lidské společnosti. Také je významnou prezentací podniku na veřejnosti, jeho stability, spolehlivosti a perspektiv.
Co je to podniková kultura ? vzájemná slušnost mezi zaměstnanci aktivita vzhledem k cílům podniku reprezentovat firmu svým chování a jednáním na veřejnosti společně udržované zvyky a pravidla dodržovat etické zásady také neničit zařízení podniku a naučit se jej správně využívat
Jak pochopit, co je to podniková kultura: Nejlepší nejbližší příklady: Den otevřených dveří naší školy Vánoční nebo velikonoční prodejní trhy A jak to vypadá pro návštěvníka: Všichni se usmíváme, jsme ochotni pomoci, poradíme a doprovodíme tam, kam si návštěvník (zákazník) přeje: vypadá to profesionálně a dělá to skvělý dojem
Kdo má prospěch z firemní kultury ? - CC není samoúčelná podnik a zaměstnanci jejím prostřednictvím jen získávají: dává veřejnosti jasný pohled na podnik umožňuje bezkonfliktní komunikaci urychluje rozhodování
Zisky z podnikové kultury - zvyšuje motivaci a sílu týmu zajišťuje stabilitu organizace snižuje nároky na kontrolu zaměstnanců
Jaké hodnoty a vlastnosti vyžaduje CC: Občanskou odvahu Chtít pořádek Lidskost Důvěru a spolupráci Orientaci na úspěch Skromnost a vytrvalost Chtít kvalitu a být perfektní