Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Rozvíjející větné členy
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
Doplněk Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0112 Název sady:
Vedlejší věta předmětná
Doplněk a vedlejší věta doplňková
DRUHY PŘÍSLOVEČNÝCH URČENÍ A TVOŘENÍ PŘÍSLOVEČNÝCH VĚT
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Digitální učební materiál
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
16.1 Rozvíjející větné členy
Příslovce Mgr. Michal Oblouk.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_03-37 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
Příslovečné určení Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0110 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
P ř íslove č né ur č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37 Téma: ČESKÝ JAZYK – skladba VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Mgr. Michal Oblouk. rozvíjející větný člen blíže určuje různé okolnosti dějů závisí na SLOVESE, PŘÍDAVNÉM JMÉNĚ nebo PŘÍSLOVCI ptáme se na něj různými.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková Příslovečné určení PU Veronika = lyžuje dobře v lese v zimě rychle.
VY_32_INOVACE_03-29 Ročník: Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_275_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozvíjející větné členy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ příslovečné určení 1 Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Přívlastek VY_32_INOVACE_03-27 Ročník: Vzdělávací oblast:
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Podmětná a přísudková věta
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Příslovce VY_32_INOVACE_03-15 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Slovesa II VY_32_INOVACE_03-12 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Přídavná jména I VY_32_INOVACE_03-06 Ročník: 6. , 7.
Grafické znázornění souvětí
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-26 Ročník:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní větné členy - podmět
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
Základní větné členy – přísudek
Transkript prezentace:

Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník: 6. 7. 8.  6. 7. 8. Vzdělávací oblast:  Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma: Příslovečné určení Jméno autora:  Libuše Gondkovská Vytvořeno dne:  22. 8. 2011 Metodický popis, (anotace):  Seznámí žáky s příslovečným určením a poslouží k jeho zopakování VY_32_INOVACE_03-25

Příslovečné určení Rozvíjí sloveso, přídavné jméno, příslovce. Vztah ve skladební dvojici – slabá závislost = přimykání Bývá vyjádřeno příslovcem nebo podstatným jménem. Určuje různé okolnosti děje.

Jaké okolnosti děje? Maruška šla účel místo podmínka čas způsob příčina přípustka míra

Jak se ptáme na okolnosti děje ? Maruška šla Kam? Za jakým účelem ? Kdy? Za jakých podmínek? Jak? Proč? Přes co? Jak moc, málo?

Okolnosti děje Maruška šla při rozkazu do lesa v zimě pro jahody kvůli maceše pěšky přes mráz pouze

Druhy příslovečných určení příslovečné určení místa příslovečné určení času příslovečné určení způsobu příslovečné určení míry příslovečné určení podmínky příslovečné určení příčiny příslovečné určení účelu příslovečné určení přípustky

Příslovečné určení místa - Pum přišel - domů – Kam? šel - lesem – Kudy? tábořil - na louce – Kde? vrátil se - z práce – Odkud? Pracoval v lese. Kde?

Příslovečné určení času vrátil se - večer Kdy? pršelo - od rána Odkdy? koná se - každoročně Jak často? poslouchal - do noci Dokdy? Občas tu zaprší. Kdy?

Příslovečné určení způsobu - Puz choval se - nemožně Jak? cítil se - mizerně Jak? maloval - štětcem Jak? Upřeně nás pozoroval. Jak? Jakým způsobem?

Urči druh vyznačeného Pu Pum Puč Puz Důrazně mi to připomněl. Spolužáci se sešli v klubu. Řeka divoce stoupala. Denně se vracel. Udělalo se ošklivo. Odpovídal rozumně. Koupal se v rybníku. Blížíme se do města. Vypadal unaveně. Obrazy prohlížel se zájmem.

Vypiš příslovečná určení do správného sloupce Pum Puč Puz Vypadala unaveně. Blížili se rychle do cíle. Denně se vracím domů. Údolím líně plynula řeka. Dopoledne uklízela ve sklepě. Na louce rostly kopretiny. U lesa stála osaměle chalupa. Falešně si pískal, unaveně rychle do cíle domů denně údolím líně ve sklepě dopoledne na louce u lesa osaměle falešně

Použité zdroje HORÁČKOVÁ, Miroslava, et al. Český jazyk pro sedmý ročník ZŠ. Havlíčkův Brod: Alter, 1999. 188 s. ISBN 80-7245-1001-8. TOPIL, Zdeněk; BIČÍKOVÁ, Vladimíra. Český jazyk s Tobiášem : Skladba - Věta jednoduchá II. 3. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1996. 71 s. ISBN 80-85808-39-0.