Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_05_Podstatná jména 4.ročník_Vzor moře Téma: Vzor moře CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_107_Nebezpečí elektřiny Vypracoval:
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
VY__III/2__INOVACE__04 Český jazyk PODSTATNÁ JMÉNA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Ohebné slovní druhy Autor Chňoupková Martina.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Podnebné pásy – tropický pás
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Přídavná jména.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 16_Pád podstatných jmen
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_12.1.3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_12
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_12.1.3
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Slovesa.
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Podstatná jména jsou slova ohebná, skloňují se.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
PŘÍDAVNÁ JMÉNA VÝKLAD A PROCVIČENÍ.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Vyjadřují vlastnosti podstatných jmen.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
VY_32_INOVACE_12_Vzory přídavných jmen
III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_INOVACE_36_CJ_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
PŘÍDAVNÁ JMÉNA Mgr. Iveta Vališková
Rod podstatných jmen Mgr. Iveta Vališková
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Rovnice HRA.
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_14
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Slovní druhy (hra) VY_32_INOVACE_274_Slovní druhy šablona III/32 Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_160 Jméno autora: Mgr. Marcela Orságová Datum: březen 2012 Ročník: V. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Český jazyk III. – V. ročník Téma: Tvarosloví Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1996

Slovní druhy Piškvorky

Metodický postup: Žáci jsou rozděleni do skupin a vylosují si kolečko nebo křížek – značky. Kliknutím na příslušné políčko si každá skupina postupně vybírá otázku. Kliknutím na políčko domeček se žáci dostanou zpět na hlavní stranu s výběrem otázek. Kontrolu odpovědi získají kliknutím na políčko i - informace. Jestliže je odpověď správná, přidělí si k políčku svoji značku. V případě nesprávné odpovědi (nebo nedostatečné) políčko na hlavní straně zůstane šedé. Konec hry si učitel volí sám. Může stanovit počet políček, nebo žáci musí mít tři políčka u sebe atd. V celé hře jsou čtyři záchranné body, kdy políčko získá skupina, aniž by musela plnit úkol – tzv. Zkratka.

O X X O X O O X O X O X X O X O X O X O O X X O O X X O O X O X X O X 1 X 2 X O X 3 O O X 4 O X 5 O X 6 X O 7 X O 8 9 X O X 10 O O 11 X X O 12 O X 13 14 X O O 15 X 16 O X X O 17 18 X O O 19 X O 20 X X O 21 O X 22 X O 23 O 24 X O X 25

Z věty vyhledej podstatná jména a urči u nich pád a číslo. Zrak je ze všech smyslů nejdůležitější. Zrak - 1.p.,č.j. Smyslů – 4.p.,č.mn

Slova v závorce dej do správného tvaru. V (lesy) kácíme stromy kvůli (dřevo). lesích, dřevu

Urči mluvnické kategorie u podtrženého podstatného jména. Prales roste bez zásahů člověka. Zásahů –2.p.,č.mn.,r.m.než.,hrad

Výborně, to se ti povedlo. ZKRATKA

Urči druh přídavných jmen. Planety jsou vesmírná tělesa obíhající po kruhové dráze kolem Slunce. vesmírná – tvrdé, obíhající – měkké, kruhové - tvrdé

Urči ve větě slovní druhy. Horská příroda bývá méně zničená než ta v nížině. 2,1,5,6,2,8,3,7,1.

Urči mluvnické kategorie u přídavného jména. Horskému jezírku říkáme pleso. Horskému -3.p.,č.j.,r.m.,druh tvrdé, mladý

Utvoř přídavná jména od podstatných jmen. LES - ………………….. OKO - ………………… SLOVO - ……………… Lesní, oční, slovní

Podtržená slova nahraď zájmeny. Petr šel do školy. Maminka doma našla Petrovu svačinu, proto ji Petrovi přinesla. Petr ji za to poděkoval. jeho, mu, on

Doplň správný tvar zájmene. Měli byste k (my) …….. přijít. Dlouho jsme (vy) ………. neviděli. Ukážeme (vy) …….. fotky z dovolené. Potom byste mohli s (my) ……. jít do kina. nám, vás, vám, námi

Nahraď podtržené slovo zájmenem ona. Kra je plovoucí kus ledu. Vítr a mořský proud kru unáší. Nad hladinou je vidět jen část kry. Někdy si kry posádka lodě nevšimne a narazí do kry. Ji, její část, jí, ní

Urči vzory u podstatných jmen. Bystřiny tečou hlavně v horách, kde jsou strmé srázy a hluboká údolí. Bystřiny – žena, horách – žena, srázy – hrad, údolí - stavení

Výborně, to se ti povedlo. ZKRATKA

Převeď text do budoucího času. Jeskyni nevyhloubil člověk, vytvořila ji sama příroda. Nejčastěji ji ve skále vymlela voda. Musíme v nich svítit, protože v jeskyních bývá tma. Jeskyni nevyhloubí člověk, vytvoří ji sama příroda. Nejčastěji ji ve skále vymele voda. Budeme v nich muset svítit, protože v jeskyních bude tma.

Převeď text do podmiňovacího způsobu. Když se dostane do perlorodky zrnko písku, obalí je a vytvoří perlu. Když by se dostalo do perlorodky zrnko písku, obalila by je a vytvořila by perlu.

Vyhledej v textu číslovky. Gepard svoji kořist štve. V běhu dosahuje rychlosti až 100 km za hodinu. Rychle dokáže běžet ale pouze 20 sekund. Mezi savci zaujímá první místo v rychlosti běhu. Za den prospí mnoho hodin. 100, 20, první, mnoho

Doplň neúplná slova. Žvaniv_ šimpanz_ jsou drz_, v_chytral_ a nebezpeční. Šimpanz_ jsou jedni z mála, kteří um_ dělat grimas_. Žvaniví šimpanzi jdou drzí, vychytralí a nebezpeční. Šimpanzi jsou jedni z mála, kteří umí dělat grimasy.

Urči slovní druhy. Lední medvědi jsou jediní masožraví medvědi. Jejich pochoutkou bývají tuleni. 2,1,5,4,2,1. 3,1,5,1.

Výborně, to se ti povedlo. ZKRATKA

U sloves urči mluvnické kategorie. Sovy si svoji potravu vyhledávjí ušima. Hravě zaslechnou i myš, která hryže zrní. Vyhledávají – 3.os.,č.mn., oznam.,přít. Zaslechnou-3.os.,č.mn.,oznam.,bud. Hryže – 3.os.,č.j.,oznam.,přít.

Převeď do minulého času a doplň koncovku slovesa. Překrásné podmořské zahrady z korálů poskytují domov žahavým sasankám. poskytovaly

Podtržené slovo nahraď synonymem. V deštných pralesích žije nepředstavitelné množství různých rostlin a živočichů. velké,obrovské

Výborně, to se ti povedlo. ZKRATKA

Doplň tvary zájmene já. Kamarád …….. pomohl s úkolem. Včera se u ……..zastavil. Půjčil …….. všechny sešity, protože ……. neviděl ve škole. Podíval se na …….. . Zítra se u ……. zase zastaví a potom se …….. půjde ven. Mi(mně), mě, mi(mně), mě, mě, mě,mnou

Utvoř rozkazovací způsob. Jít (1.os.,č.mn.)- ……………………. Uklízet (2.os.,č.j.) - ………………… Skákat (2.os.,č.mn.) - ……………….. Přišít (1.os., č.mn.) - ………………… Pojďme, uklízej, skákejte, přišijme

Použité materiály: Obrázky – klipart: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=97 [dostupné online, cit. 2012.03.09]