Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT"— Transkript prezentace:

1 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_147 Jméno autora: Mgr. Marcela Orságová Datum: prosinec 2011 Ročník: IV. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Český jazyk III. – V. ročník Téma: Tvarosloví Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 RISKUJ Slovní druhy

3 Návod ke hře Žáci jsou rozděleni do skupin.
Kliknutím na příslušné políčko si každá skupina postupně vybírá otázku. Kontrolu získají kliknutím na políčko I - informace. Jestliže je odpověď správná, mohou si přičíst body. V případě nesprávné odpovědi (nebo nedostatečné) se body odpočítávají. Kliknutím na políčko domeček se žáci dostanou zpět na hlavní stranu s výběrem otázek. Vítězí skupina s největším počtem bodů.

4 SLOVNÍ DRUHY 100 PODSTATNÁ JMÉNA 100 SLOVESA 100 VYJMENOVANÁ SLOVA 100 SLOVNÍ DRUHY 200 PODSTATNÁ JMÉNA 200 SLOVESA 200 VYJMENOVANÁ SLOVA 200 SLOVNÍ DRUHY 300 PODSTATNÁ JMÉNA 300 SLOVESA 300 VYJMENOVANÁ SLOVA 300 SLOVNÍ DRUHY 400 PODSTATNÁ JMÉNA 400 SLOVESA 400 VYJMENOVANÁ SLOVA 400 SLOVNÍ DRUHY 500 PODSTATNÁ JMÉNA 500 SLOVESA 500 VYJMENOVANÁ SLOVA 500

5 Urči u podtržených slov slovní druh. 100
Naši hokejisté vyhráli na mistrovství světa zlatou medaili. hokejisté – podstatné jméno 1 na – předložka 7 zlatou – přídavné jméno 2

6 Urči u podtržených slov slovní druh. 200
V malé chaloupce uprostřed lesa bydlela hodná víla Lesanka. uprostřed – příslovce 6 bydlela – sloveso 5

7 U podtržených slov urči slovní druh. 300
Nejvýznamnějším objevem pravěkých lidí byl oheň. nejvýznamnějším – přídavné jméno 2 lidí – podstatné jméno 1

8 U podtržených slov urči slovní druh. 400
Potrava je pro naše tělo pohonná látka, která mu poskytuje nutnou energii. naše – zájmeno 3 která – zájmeno 3 nutnou – přídavné jméno 2

9 U podtržených slov urči slovní druh. 500
Budulínek slíbil babičce, že nikomu neotevře. Budulínek – podstatné jméno 1 slíbil – sloveso 5 babičce – podstatné jméno 1 že – spojka 8 nikomu – zájmeno 3 neotevře – sloveso 5

10 Dej podtržená slova do správného tvaru. 100
Nad velkým jezero létalo hodně kormorán. jezerem, kormoránů

11 Dej podtržená slova do správného tvaru. 200
Na poušť pod žhavým slunce rostou kaktus. poušti, sluncem, kaktusy

12 Dej slovo do správného tvaru podle pádu a čísla. 300
ostrov – 4. p., č. mn. ostrovy

13 Dej slovo do správného tvaru podle pádu a čísla. 400
přítel – 7.p., č. mn. přáteli

14 U podtrženého podstatného jména urči mluvnické kategorie. 500
Ve výběhu odpočívali dva statní lv_. lvi – 1. p., č. mn., r. m. živ., pán

15 U slovesa urči osobu a číslo. 100
Naši hokejisté vyhráli na mistrovství světa zlatou medaili. vyhráli – 3. os., č. mn.

16 U slovesa urči osobu a číslo. 200
Levhart si svou kořist odnese na strom. odnese – 3. os., č.j.

17 Řekni větu se slovesem v minulém čase. 300
V Africe uvidíme žirafy a zebry. V Africe jsme viděli žirafy a zebry.

18 Řekni větu se slovesem v budoucím čase. 400
Pletu si svetr z ovčí vlny. Upletu si svetr z ovčí vlny. (Budu si plést svetr z ovčí vlny.)

19 Dej sloveso do správného tvaru. 500
Křičet – 2. os., č. mn., čas minulý křičeli jste

20 Z vyjmenovaných slov po M vyhledej podstatná jména. 100
hmyz, myš, hlemýžď, chmýří, Litomyšl

21 Z vyjmenovaných slov po S vyhledej přídavná jména. 200
sytý, syrový, sychravý

22 Z vyjmenovaných slov po L vyhledej podstatná jména. 300
mlýn, lýtko, lýko, lyže, pelyněk, plyš

23 Z vyjmenovaných slov po Z vyhledej příslovce. 400
brzy

24 Z vyjmenovaných slov po M a V vyhledej zájmena. 500
My,vy

25 Použité materiály: Obrázky - Klipart [online, cit ]


Stáhnout ppt "III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT"

Podobné prezentace


Reklamy Google