Didaktika TV; Martina Matúšková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list  Jedním z cílů sportovní činnosti je upevňování zdraví sportujících. Naplňování tohoto cíle klade nemalé požadavky na trenéry, učitele.
Advertisements

Požadavky k získání známky
Problematika tělesné výchovy na vysokých školách materiál pro 12. zasedání předsednictva Rady VŠ dne 17. června 2010 komise pro přípravu učitelů V iléma.
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Kurikulum ve školní TV Kurikulum – koncepce, pojetí a obsah edukace
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
1. TVORBA STUDIJNÍHO ZAMĚŘENÍ Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího zaměření popsaného v RVP ZUV Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek Studijní.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Má žák ZŠ dostatek informací pro volbu technického vzdělávání ? Miroslav Strouhal ZŠ Velké Němčice.
Taktická příprava Michal Lehnert.
POTŘEBNÉ ZMĚNY V PÉČI O ZDRAVÍ MLADÝCH FOTBALISTŮ.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Studijní zaměření Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího obsahu popsaného v RVP ZUV. Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek. Studijní zaměření.
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Mgr. Vendula Babou č ková. ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn.
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Psychologie ve sportu Úvod Mgr. Veronika Kavková
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Rámcové a školní vzdělávací programy
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
Západočeská univerzita v Plzni
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Reforma školství v ČR.
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Plavecká výuka v návaznosti na výkonnostní plavání Mgr. Daniel Jurák 2015.
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Obsah vzdělávacího oboru Tělesná výchova
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
GYMNASTIKA I. Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
TV jako součást výchovných systémů v historii  Antika – Atény vers. Sparta  Středověk – pokles zájmu o TK, především šlechta: 7 rytířských ctností –
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
 odborně posuzovat, rozhodovat, označovat, soudit  „proces soustavného poznávání a posuzování žáka, založený na zjišťování, zaznamenávání, posuzování.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
kurzy tenisu pro děti z mateřských a základních škol
Organizační formy práce v tělesné výchově
Tělesná výchova v rámcovém vzdělávacím programu Klára ročková
Plánování, hodnocení a klasifikace ve školní tělesné výchově
Aktuální informace o stavu
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Bezpečnost ve škole a školském zařízení
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
Reforma školství v ČR.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
4.ROČNÍK PŘEDMĚTY, KTERÉ SE VYUČUJÍ VE 4.ROČNÍKU, JSOU ROZDÍLNÉ OD 1. – 3. ROČNÍKU JEJICH NÁZVY JSOU – ČESKÝ JAZYK MATEMATIKA VÝPOČETNÍ TECH-
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha pro žáky na vozíku
Transkript prezentace:

Didaktika TV; Martina Matúšková 331 023 Obsah vzdělávací oblasti tělesná výchova v základním a gymnaziálním vzdělávání Osnování učiva Didaktika TV; Martina Matúšková 331 023

RVP- kurikulární dokument státní úrovně, stanoví obecný rámec základních požadavků ŠVP- kurikulární dokument školní úrovně, na základě RVP

OBSAH TV Zpracováno do 3 oblastí: oblast zdraví, oblast pohybových dovedností a oblast pohybového učení Očekávané výstupy- poslední ročník ZŠ, SŠ Výběr učiva v pravomoci učitele

TV v základním vzdělávání- činnosti ovlivňující zdraví ŽÁK: usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti, odmítá drogy a jiné škodliviny, vhodné a bezpečné chování UČIVO: Význam pohybu pro zdraví Zdravotně orientovaná zdatnost Prevence a korekce svalových dysbalancí Hygiena + bezpečnost

TV v základním vzdělávání- činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností ŽÁK: zvládá osvojované poh.dovednosi a umí je aplikovat, dokáže posoudit správnost provedení a označit nedostatky UČIVO: Pohybové hry Gymnastika Cvičení na hudbu Úpoly Turistika a pobyt v přírodě Plavání, lyžování, snb, bruslení (podle podmínek školy)

TV v základním vzdělávání- činnosti podporující pohybovou úroveň ŽÁK: užívá osvojované názvosloví, fair play, spolupracuje, taktizuje, umí zpracovat naměřená data a prezentovat je UČIVO: Komunikace v TV Organizace prostoru a poh.činností Historie a současnost sportu Pravidla osvojovaných poh.činností Zásady jednání a chování Měření výkonů a posuzování poh.dovedností

TV v gymnaziálním vzdělávání- činnosti ovlivňující zdraví ŽÁK: organizuje svůj poh.režim, usiluje o optimální rozvoj své zdatnosti, umí připravit organismus na následnou zátěž a poskytnout první pomoc UČIVO: Zdravotně orientovaná zdatnost Svalová nerovnováha Individuální poh.režim Rizikové faktory ovlivňující bezpečnost První pomoc při sport.úrazech

TV v gymnaziálním vzdělávání- činnosti ovlivňující úroveň poh TV v gymnaziálním vzdělávání- činnosti ovlivňující úroveň poh.dovedností ŽÁK: posoudí kvalitu stěžejních částí pohybu a označí příčiny nedostatků, respektuje věkové, pohlavní… rozdíly a přizpůsobí se skladbě sportujících UČIVO: Poh.odlišnosti a handicapy Poh.hry různého zaměření Průpravná, kondiční, koordinační, estetická cvičení Plavání + lyžování - technika

TV v gymnaziálním vzdělávání- činnosti podporující poh.učení ŽÁK: respektuje pravidla, rozhoduje utkání, spolupracuje ve prospěch družstva UČIVO: Vzájemná komunikace a spolupráce Sportovní výstroj a výzbroj Sportovní a turistické akce Pravidla a sportovní role

OSNOVÁNÍ UČIVA Není děleno na základní a rozšiřující Strukturováno do tematických kruhů V RVP doporučované, na úrovní ŠVP závazné

Vzájemné propojení učiva Cyklické osnování: asociační vztahy mezi novým a starým učivem Postupné osnování: od jednoduchého k obtížnějšímu Spirálovité osnování: kombinace předchozích

DĚKUJI ZA POZORNOST…