Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Advertisements

Chování spotřebitele Zákazníci, trhy, segmentace.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_20.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Tisková konference Informovaný spotřebitel
Zavádění nového produktu na trh
Správa sociálního zabezpečení
PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI PSYCHOLOGIE ZBOŽÍ, NABÍDKY A POPTÁVKY.
Podstata marketingu.
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Marketingové nástroje
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Řízení kolektivu. Řízení kolektivu Aby podřízení pracovali dobře, musí být splněny tyto podmínky: schopnosti podřízených pracovní podmínky motivace.
Společenská odpovědnost ve školství
Základní formy prodeje
31 Základní typy zdravotnických systémů
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Mezinárodní hotelnictví
působící na jednotlivce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Moderní personalistika
Vítejte na Marketingu.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Propagace.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Andragogika Vzdělávání.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Správa sociálního zabezpečení
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Sociologické aspekty ochrany spotřebitele
Digitální učební materiál
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.10
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
OSOBNOST.
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Trh a tržní mechanismus TNH 1 – 1. seminář
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Transkript prezentace:

Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.

Kupující Individuální kupující Domácnost Organizace

Role kupujících Iniciátor Ovlivňovatel Rozhodovatel Kupující Uživatel

Podněty Marketing Vnější činitelé Produkt Ekonomické Distribuce Demografické Cena Politicko- právní Propagace Přírodní a technologické Spotřebitel Faktory určující chování Rozhodování při koupi spotřebitele Kulturní Zaznamenání problému Společenské Hledání informací Osobní Hodnocení alternativ Psychologické Rozhodnutí Chování po koupi Odezva Volba produktu Volba značky Volba prodejce Čas koupě

Šest otázek k chování zákazníka Kdo : Kdo je rozhodovací jednotkou, na jaký segment se zaměřit? Co: Jaký výrobek nabídnout? Proč:Jaká je motivace ke koupi? Jak: Jaký proces vede k výběru? Kdy: Kdy v roce, měsíci, dni se rozhodují? Kde: Kde dochází k rozhodnutí? Kde nakupují, kde se výrobek používá?

Rozhodovací proces 1. Fáze poznání problému 2. Hledání informací 3. Vyhodnocení informací, alternativ 4. Rozhodnutí o nákupu 5. Vyhodnocení nákupu

Využití výrobku spotřebitelem Zbaví se ho Pronajme ho Daruje ho dočasně Aby byl znovu prodán Půjčí ho Vymění ho Aby byl používán Přímo spotřebiteli Výrobek Zbaví se ho Prodá ho trvale Přes prostředníka Vyhodí ho Používá ho k pův.účelu Prostředníkovi Nechá si ho Používá ho k jinému účelu Uloží ho

Typy chování Automatické řešení Řešení omezeného problému Řešení extenzivního problému

Faktory působící na spotřební chování Kulturní :kultura subkultura společenská vrstva Sociální: rodina referenční skupiny role a statusy

4. Plné hnízdo III (starší manželé) - auta, celorodinné zájezdy Tradičně sledované fáze životního cyklu rodiny Fáze životního cyklu rodiny Některé specifické spotřební projevy 1. Mladí lidé - zábava,sport, cestování 2. Plné hnízdo I (děti do 6 let) - nezbytnosti, léky, pojištění, dětský nábytek 3. Plné hnízdo II (děti nad 6 let) - sportovní vybavení, hudební, jazykové lekce 4. Plné hnízdo III (starší manželé) - auta, celorodinné zájezdy 5.Prázdné hnízdo I (děti už z domova) - koníčky, cestování, znovu vybavování domácnosti 6.Prázdné hnízdo II (Důchodci) - léky, stěhování do menších bytů

Osobní: povolání příjem osobnost životní styl Psychologické: motivace vnímání učení postoje

Maslowova motivační teorie Potřeby seberealizace Potřeba uznání (prestiž) Společenské potřeby(rodina) Potřeby bezpečí (ochrana) Fyziologické potřeby (hlad, žízeň)

Proces rozhodování v organizaci 1.Poznání potřeb 2.Specifikace výrobků 3.Poznání dodavatelů 4.Výběr dodavatele 5.Vyhodnocení nákupu

Typy chování organizace Nový problém Modifikovaná koupě Přímá koupě