RISKUJ!.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žáci se naučí druhy vět, procvičí si učivo hravou formou Autor
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Digitální učební materiál
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO, VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY Mgr. Michal Oblouk.
86.1 Přímá řeč Prohlédni si obrázky a popiš, co na nich vidíš.
Druhy vět Michaela Benešová oznamovací rozkazovací tázacípřací Tatínek jezdí do práce autem.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Druhy vět Věty podle funkce
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
SLOVNÍ PŘÍZVUK a ZVUKOVÁ STRÁNKA VĚTY
DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová. DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová.
Elektronická učebnice - I
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Druhy vět VY_32_INOVACE_06 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Věta.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.02 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.18 Název pro školu:
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_30_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_15.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Věty podle postoje mluvčího
13.1 Druhy vět + pořádek slov
Věty podle postoje mluvčího
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_239_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Žáci si na jednotlivých cvičeních upevní učivo o větách dle.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_238_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Poznáš věty? VY_32_INOVACE_05 Sada 22 Základní škola T. G.
24.1 Věta jednoduchá a souvětí
Skladba – věty podle modality
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty přací VY_32_INOVACE_04 Sada 22 Základní škola T. G. Masaryka,
D R U H Y V Ě T P O D L E O B S A H U. J A K P O U Ž Í V Á M E V Ě T Y oznamujeme přikazujeme přejeme si ptáme se zjišťujeme doplňujeme rozkazujeme zvoláme.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty oznamovací VY_32_INOVACE_01 Sada 22 Základní škola T.
Rozkazovací tázací oznamovací přací. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.2.Bal.19_Stavba_vety_oznamovaci_a_tazaci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Druhy vět Věty podle funkce
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_29CJ_5_PŘÍMŘEČ
Anotace: prezentace slouží k seznámení s druhy vět
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Martina Pijáková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
Copak tady děláte? tázací oznamovací Věta zvolací.
Druhy vět, větná melodie Stupeň a typ vzdělávání
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Anotace: prezentace slouží k procvičování rozdělení hlásek a druhů vět
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Transkript prezentace:

RISKUJ!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Vyjmenuj všechny druhy vět. Oznamovací Tázací Přací Rozkazovací

Jak poznáš větu oznamovací? Něco oznamuje. Za větou je tečka. Hlas na konci klesá.

Jak poznáš větu rozkazovací? Něco rozkazuje nebo přikazuje. Na konci je tečka nebo vykřičník.

Jak poznáš větu přací? Vyjadřuje nějaké přání. Začínají často slovy ať, kéž nebo nechť. Na konci věty je tečka.

Jak poznáš větu tázací? Na něco se ptá. Jsou to otázky. Na konci věty je otazník.

Urči druh věty. Dneska jsem byla s maminkou nakupovat. Věta oznamovací.

Urči druh věty. Můžu jít odpoledne ven? Věta tázací.

Kéž bych dostal ten vytoužený dárek. Urči druh věty. Kéž bych dostal ten vytoužený dárek. Věta přací.

Urči druh věty. Umyj to nádobí! Věta rozkazovací..

Doplň správné znaménko. Půjdeme pouštět draka Otazník

Doplň správné znaménko. Běž si umýt ruce Vykřičník

Doplň správné znaménko. Bydlíme v rodinném domečku Tečka

Doplň správné znaménko. Ať ti to dopadne dobře Tečka

Kéž bych dostal nové kolo. Urči druh věty. Kéž bych dostal nové kolo. Věta přací..

Urči druh věty. Nehrajte si na ulici! Věta rozkazovací..

Urči druh věty. Do které třídy chodíš? Věta tázací..

Vymysli větu oznamovací.

Vymysli větu rozkazovací.

Vymysli větu tázací.

Vymysli větu přací.