ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová VY_32_INOVACE_16 Český jazyk – čtení 2.ročník – vytvoření a ověření.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VY_32_INOVACE_19_ Čtení slabik – pohádka (SADA ČÍSLO 1)
Rodina byla nepohostinná a odmítla anděly nechat v místnosti pro hosty
VY_32_INOVACE_11_ Čtení slov 3 (SADA ČÍSLO 1). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
Dopis od Boha.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň,
ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová VY_32_INOVACE_19_ Český jazyk – čtení 2.ročník – vytvoření a ověření.
ČTENÍ VY_32_INOVACE_11_Hláska a písmeno ř,Ř, ch,Ch, čtení slabik a slov s písmeny Ř, Ch (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_18_Čtení slov s bě, pě, vě, mě (SADA ČÍSLO 4)
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VY_32_INOVACE_17_Čtení slov s dě, tě, ně (SADA ČÍSLO 4)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lenka.
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY. NÁZEV:Z POHÁDKY DO POHÁDKY AUTOR:Mgr. Jolana Zahradníková STRUČNÁ ANOTACE ( OBSAH, DATUM PILOTÁŽE ): Genetická.
ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ Svět kolem nás Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_02.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_30_Z POHÁDKY DO POHÁDKY ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_01 ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_31_Z POHÁDKY DO POHÁDKY ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_28_Z POHÁDKY DO POHÁDKY ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_01
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_54
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_15
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_17
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_07
HOŘICE TRUBIČKY – DOPLŇOVÁNÍ Y,I,Ý,Í - ČESKÝ JAZYK – 6. r
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_sada 1_08
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE1_01
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 6_18
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_inovace 1_34
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_84
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: Léto
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_33
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 6_01
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_35
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_73
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_01
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_11
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_93
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_12
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_19_Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_23_Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: Ptáci - tělo
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_47
Základní škola, Hořice, Husova VY_12_INOVACE 1_24_Z POHÁDKY DO POHÁDKY
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY
ZEMĚ I. PŘÍRODNÍ SÍLY - ČESKÝ JAZYK – 5. r
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_47
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: Pověst O praotci Čechovi
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 6_14
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_19
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_31
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_60
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_32
STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): Práce s textem
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_36
Hláska Š VY_32_INOVACE_3B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ANOTACE NÁZEV: PRAHA AUTOR: Mgr. Marie Matoušová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): Práce s textem VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN):
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_11
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_59
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_18_Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
Transkript prezentace:

ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_27_Z POHÁDKY DO POHÁDKY

ANOTACE NÁZEV: O bleše a myši AUTOR: Mgr. Hanzlíková Jana STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): 23. 1. 2011 Žáci nejdříve přečtou text a poté si pomocí pracovního listu ověří správnost čtení. VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN): Český jazyk - čtení OČEKÁVANÝ VÝSTUP (INOVACE): Číst s porozuměním VĚKOVÁ SKUPINA: 5., 6., 7. ročník – Praktická škola METODICKÝ POKYN: Text + pracovní list. Individuální práce i skupinová

O bleše a myši Růžena Kapounová V domě bohatého kupce bydlela v díře myš a v kupcově lůžku blecha. Kupec měl hebké tělo a blecha pila jeho krev. Když ho však štípla, kupec se probudil a zavolala své sluhy. Sluhové přiběhli, vykasali si rukávy a pátrali po bleše. Blecha se dala na útěk a skočila do myší díry. ,,Co u mě chceš, vždyť nejsi z myšího rodu a nevíš, nebudu – li ti škodit?“ řekla jí myš nevlídně.,,Našla jsem záchranu v tvém příbytku a prosím tě o pohostinství. Neudělám ti nic zlého. Doufám, že se ti za tvou dobrotu odměním,“ pravila blecha myši. ,,Když je to tak, buď si u mne v klidu a pokoji,“ souhlasila myš. Žili tedy spolu. Blecha se každé noci napila kupcovy krve a zase se vracela k myšce. Jedné noci přinesl kupec mnoho peněz a počítal je a počítal. Peníze cinkaly a zvonily, až zvědavá myška vystrčila hlavu a dívala se na kupce. Přepočítal peníze, položil si je pod podušku a usnul. Myška šeptla bleše: ,,Podívej se, co je to peněz! Nevíš, jak bychom ty peníze dostaly?“,,Jakpak bys mohla tak těžký pytlík unést? A co bys s těmi penězi dělala?“ podivila se blecha. ,,Moje díra má místo pro zásoby a má přes sedmdesát východů, když ty peníze do díry ukryji, jistě je už najde někdo, kdo je potřebuje. Jen jestli se ti podaří vyhnat kupce z lůžka! Já už je do díry odnosím!“ ,,Uvidíš, že ano,“ řekla blech, skočila na kupce, silně ho štípla a rychle se ukryla. Kupec se probudil, hledal blechu a když ji nenašel, obrátil se na druhý bok a spal dál. Sotva usnul, štípla ho bleška po druhé. Tak se to opakovalo několikrát a kupec nikdy útočníka nechytil, rozhněval se, vstal, a šel si lehnout na lavici na dvůr. Tam za ním bleška nešla a kupec spal až do rána. Peníze nechal pod poduškou na lůžku. Myš po jednom odnesla všechny kupcovy peníze do své díry. Ani jeden ráno nenašel.

Pracovní list - O bleše a myši Doplň správná slova. V domě bohatého kupce bydlela v díře__________________ a v kupcově lůžku __________________. Blecha se každé noci __________________kupcovy krve a zase se vracela k _____________________. Peníze nechal pod____________________ na lůžku. ________________po jednom odnesla všechny kupcovy __________________do své díry. Zkus najít slovo podle prvního a posledního písmene na počtu slabik nezáleží. B - A _____________________________ M - Š ______________________________ K - C ______________________________ P - E_______________________________ K - V_______________________________ D - A_______________________________ L - O_______________________________

Odkazy a citace Rozsypaná makovička: Zlatá mísa. první. Brno: ,,Komenium", učitelské nakladatelství, společnost s r. o., 1948, s. 44 - 45. ISBN č. 1917 - 265. Zdroje: http://offiice.microsoft.com Obrázky jsou součástí knihovny klipartů MS Office