Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový informační systém Je to systém vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu, které Je to systém vytvořený.
Advertisements

Požadavky na bakalářskou práci: Požadavky na bakalářskou práci: Interní pokyny KBE PřF OU pro vypracovávání bakalářských prací.
Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Kraje České republiky Porovnání krajů České republiky dle ekonomických údajů a údajů o obyvatelstvu Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Mgr. Kateřina Juklová, Ph.D.. Mnoho lidí si pod vědeckou metodou představí bílé pláště, laboratoře, mikroskopy, výkonné počítače, urychlovače a jiné.
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Metodologické minimum
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém Sběr informací Třídění informací Analyzování informací Distribuce informací.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
SOCIOLOGICKÝ VÝZKUM Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_6.SV.05.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Induktivní statistika
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Definice tématu II Robert Zbíral
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Projektivní techniky.
Testování hypotéz Testování hypotéz o rozdílu průměrů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Postup při návrhu simulačního modelu
Systém odměňování pracovníků
Procesní management v oddělení logistiky
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Doporučený vzor individuální prezentace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Testování hypotéz Testování hypotéz o rozdílu průměrů
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Metodologie 2 Lekce 2 Lenka Slepičková.
Téma 11: Finanční plánování
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo CZ.1.07/1.1.26/
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Základy pedagogické metodologie
Popisný (popis reality, jevu) Vztahový (vztah jevů, faktorů, činitelů)
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Jak zahájit spolupráci
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Pedagogická psychologie
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Programovací jazyky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
průběžná zpráva z 1. etapy sběru dat
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Marketingový informační systém
FORMA ZPRACOVÁNÍ VÝZKUMNÉ SEMINÁRNÍ PRÁCE.
3. Metody pedagogické diagnostiky
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
1. Obecná problematika tvorby ŠVP
Digitální učební materiál
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
BIBS Informatika pro ekonomy přednáška 2
Test z Metodologie – náměty k přípravě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Jak zahájit spolupráci
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Výzkumný problém Přednášky ze Základů pedagogické metodologie
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Metodologie vědeckého výzkumu
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Přijetí nebo odmítání žáků s poruchou autistického spektra vrstevníky?
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Transkript prezentace:

Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu filosofický zdroj cíl charakter vztah k teorii myšlenkový postup východisko/začátek výzkumu plánování výzkumu průběh výzkumu počet zkoumaných osob techniky, metody zpracování dat spolehlivost výsledků výsledky – podoba závěrečné zprávy platnost výsledků význam

Filosofický zdroj kvantitativní výzkum – pozitivismus kvalitativní výzkum – fenomenologie, antropologie, hermeneutika

Cíl kvantitativní výzkum – získání objektivního důkazu, ověření teorie / hypotéz kvalitativní výzkum – porozumění chování lidí v přirozeném prostředí

Charakter kvantitativní výzkum – objektivní kvalitativní výzkum – subjektivní

Vztah k teorii kvantitativní výzkum – potvrzení či vyvrácení teorie kvalitativní výzkum – tvorba teorie

Myšlenkový postup kvantitativní výzkum – dedukce kvalitativní výzkum – indukce

Východisko/začátek výzkumu kvantitativní výzkum – vychází z teorie a hypotéz kvalitativní výzkum – začíná vstupem do terénu

Plánování výzkumu kvantitativní výzkum – pečlivě se připravuje na začátku, písemný projekt podle dané struktury kvalitativní výzkum – plán vzniká v průběhu práce, mohou se měnit zkoumané otázky, a metody => je pružnější

Průběh výzkumu kvantitativní výzkum – plánovitě ověřuje hypotézy, zjišťuje kauzální vztahy kvalitativní výzkum – shromažďuje obrovské množství údajů o konkrétním chování lidí a o jeho kontextu, zaznamenává se a interpretuje, v průběhu výzkumu se vynořují hypotézy

Počet zkoumaných osob kvantitativní výzkum – reprezentativní vzorek, velké množství (většinou) kvalitativní výzkum – žák, třída, škola

Techniky, metody kvantitativní výzkum – experiment (manipulace s proměnnými), dotazník, testy, standardizované pozorování aj. kvalitativní výzkum – dlouhodobý terénní výzkum, pozorování s různou mírou zúčastněnosti, spolupráce výzkumníka s informanty při sběru údajů, bez zasahování do dějů

Zpracování dat kvantitativní výzkum – kvantitativní, počítačové, statistické, interpretace dat kvalitativní výzkum – kvalitativní kódování, analýza, interpretace

Spolehlivost výsledků kvantitativní výzkum – zajišťuje se standardními postupy, zjišťuje se statisticky (validita, reliabilita); výzkum lze zopakovat kvalitativní výzkum – problematická → výsledky jsou subjektivní; zajištění pomocí triangualce dat, metod, výzkumníků, teorie (interpretace údajů několika výzkumníky, porovnání podobných výzkumů, podobných jedinců v podobném kontextu, použití více metod, schválením závěrečné zprávy účastníky)

Výsledky podoba záv.zprávy kvantitativní výzkum – zobecnění výsledků na populaci, zjištění zákonitostí; stručná, výstižná výzkumná zpráva, dle zažité struktury: 1. výzkumný problém 2. metodologie 3. analýza dat 4. diskuse výsledků kvalitativní výzkum – vysvětlování chování lidí v určitém kontextu; detailní, interpretativní či jen deskriptivní zpráva, hluboké vyprávění

Platnost výsledků kvantitativní výzkum – snaha o platnost pro celou populaci kvalitativní výzkum – platnost pro danou třídu, žáka, školu

Význam kvantitativní výzkum – predikce, zákonitosti kvalitativní výzkum – deskripce, porozumění, smysl

LITERATURA GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6. (s. 31 – 45)