Present Simple Přítomný čas prostý. Present Simple Přítomný čas prostý.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují tvoření otázek v přítomném čase prostém. Procvičují si slovní zásobu tematického okruhu volný čas. Tvoří.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách záporných. Procvičují si slovní zásobu tematického.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_06_Přítomný čas prostý AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: Present Simple Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Jana Volková Název: VY_32_INOVACE_01_AJ7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Předpřítomný.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Present simple Přítomný čas prostý. Kladná věta (+) kladnou větu vytvoříme jednoduše, za pomocí tvaru infinitivu slovesa, které chceme použít I drive.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
VY_32_INOVACE_Sei_I_13 Present simple - I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Present simple He goes to school every day. She gets up at 6 o´clock.
PRESENT SIMPLE NEGATIVE_09
VY_32_INOVACE_436 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Sloveso být – přítomný čas
VY_32_Inovace_ Present simple - question
Budoucí čas vyjádřený vazbou TO BE GOING TO
VY_32_ Present simple - negative Project 1
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
Přítomný čas průběhový
Present simple and present continuous
ANGLICKÝ JAZYK – 7. ROČNÍK
TO BE – questions, short answers
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
Present Simple Přítomný čas prostý.
Past simple and past continuous
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo
Budoucí čas WILL Future tense Zpracovala: Ing. Alice Javoříková
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV: VY_32_INOVACE_11 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Present simple Negative +question
Minulý čas prostý pravidelných sloves
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (Present continuous)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Present Simple Přítomný čas prostý

Použití přítomného času prostého Když mluvíme o něčem, co děláme dlouhodobě, opakovaně nebo s určitou pravidelností. např. I play tennis every Tuesday. Pouze přítomný čas prostý mají slovesa, která vyjadřují citové vztahy nebo duševní pochody, např. like (mít rád), love (milovat), hate (nenávidět) atd. např. I like watching horror movies.

Fakta, skutečnosti např. I come from the Czech Republic.

Přítomný čas prostý se tvoří Pro vyjádření tohoto času nám stačí infinitiv (základní tvar slovesa). např. We collect postcards. POZOR! Ve třetí osobě čísla jednotného (he, she, it) dostane sloveso koncovku - s. např. Nick speaks Spanish. Je-li sloveso zakončeno na - ch,- o, - s, - sh, - x, - z, ve třetí osobě jednotného čísla, dostane koncovku - es. např. Julia goes to school by bike.

Je-li sloveso zakončeno na souhlásku - b, - c, atd. + y, přidává se po he, she, it koncovka - ies. např. Chris studies French. Sloveso have má ve třetí osobě jednotného čísla nepravidelný tvar has. např. Rachel has a car.

Kladná věta Jednotné číslo 1. I play 2. You play 3. He plays She plays It plays Množné číslo 1. We play 2. You play 3. They play

Záporná věta – jednotné číslo Plný tvar 1. I do not play 2. You do not play. 3. He does not play She does not play It does not play Stažený tvar 1. I don‘t play 2. You don‘t play 3. He doesn‘t play She doesn‘t play It doesn‘t play

Záporná věta – množné číslo Plný tvar 1. We do not play 2. You do not play 3. They do not play Stažený tvar 1. We don‘t play 2. You don‘t play 3. They don‘t play

Záporná věta Zápor tvoříme pomocným slovesem do a záporkou not před infinitivem významového slovesa. např. My friends do not live in Germany. POZOR! Ve třetí osobě jednotného čísla (he, she, it) používáme pomocné sloveso does a významové sloveso už na rozdíl od kladné věty nedostává koncovku – s. např. Charlie does not play rugby.

V mluvené angličtině častěji používáme stažené tvary don´t a doesn´t. např. I don‘t understand you. např. She doesn‘t understand you.

Otázky a odpovědi Otázku v přítomném čase prostém tvoříme pomocným slovesem do, které stojí před podmětem významového slovesa. např. Do you like English? POZOR! Ve třetí osobě jednotného čísla (he, she, it), je před podmětem pomocné sloveso does. např. Does he like English?

V krátké odpovědi použijeme sloveso do nebo does. např. Do dogs like meat? Yes, they do. No, they don´t. Does your dog like meat? Yes, he does. No, he doesn´t. Slovosled v otázce je stejný i po tázacím zájmenu. např. Where do you live? I live in Prostějov.

Jednotné číslo 1. Do I play…? 2. Do you play…? 3. Does he play…? Does she play…? Does it play…? Množné číslo 1. Do we play…? 2. Do you play…? 3. Do they play…?

Použitá literatura COE, Norman – HARRISON, Mark – PATERSON, Ken: Oxford Practise Grammar. 1. vyd. Oxford: Oxford University Press, 2008, 295s. ISBN 978-0-19-457975-9. BELÁN, Juraj: Průvodce anglickým jazykem. 1. vyd. Brno: Didaktis, 2009, 200s. ISBN 978-80-7358-147-3.