Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa Verbičová Vedoucí práce: Ing. Lukáš Polanecký Oponent práce: Ing. Petra Matoušková České Budějovice, červen 2016
Struktura prezentace Motivace a důvody k řešení daného problému Cíl práce Výzkumné otázky Použité metody Představení společnosti Odpovědi na výzkumné otázky Stručné závěrečné shrnutí
Motivace a důvody k řešení daného problému Osobní zájem o danou problematiku Znalost zkoumané společnosti Dostupnost informací
Cíl práce Cílem bakalářské práce je provést analýzu vnitropodnikové komunikace ve vybraném podniku, zhodnotit komunikaci mezi zaměstnanci a navrhnout doporučení na zlepšení komunikace mezi řídícími pracovníky a zaměstnanci podniku.
Výzkumné otázky Jsou zaměstnanci společnosti spokojeni s komunikací se svými nadřízenými? Jak často probíhá komunikace mezi pracovníky firmy a jejich řídícími pracovníky? Jaká forma komunikace je v daném podniku nejvíce využívána?
Použité metody Řízený rozhovor s řídícím pracovníkem 5 otázek Řízený rozhovor se zaměstnancem Dotazníkové šetření 18 otázek (17 uzavřených, 1 otevřená) ze 100 respondentů plně odpovědělo 67
Představení společnosti Název firmy: Plzeňský Prazdroj, a. s. Sídlo: U Prazdroje 7, 304 97 Plzeň Právní forma: akciová společnost Předmět podnikání: hostinská činnost pivovarnictví a sladovnictví výroba nápojů - alkoholické, nealkoholické provozování kulturních zařízení a další
Odpovědi na výzkumné otázky Otázka č. 1 - Jsou zaměstnanci společnosti spokojeni s komunikací se svými nadřízenými? ve většině případů ANO Otázka č. 2 - Jak často probíhá komunikace mezi pracovníky firmy a jejich řídícími pracovníky?
Odpovědi na výzkumné otázky Otázka č. 3 - Jaká forma komunikace je v daném podniku nejvíce využívána?
Stručné závěrečné shrnutí Zjištěné nedostatky: Špatná informovanost pracovníků Nedostatek prostoru pro komunikaci Nedostatečná motivace
Stručné závěrečné shrnutí Návrhy opatření: Intenzivnější a pravidelné schůzky Častější pochvaly Odměňování pracovníků na stejné bázi Mimořádné finanční ohodnocení Cíl práce splněn
Děkuji Vám za Vaši pozornost