Didaktika sportovních činností

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
1 Změny financování regionálního školství Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Projekt Děti na startu. CO JSOU DĚTI NA STARTU  Celonárodní projekt všeobecné sportovní přípravy dětí předškolního a mladšího školního.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
1. veřejný workshop Místní akční plán ORP Sokolov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Ing. Kateřina Lichtenberková
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Podmínky školní TV Bezpečnost v TV
Techniky práce s mentálně postiženými
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
UČENÍ.
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Specifika práce s mladými lidmi v nízkoprahových programech pro děti a mládež Proxima Sociale o.p.s.​ Pavlína Mádlová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu.
Význam utkání v sportovních hrách
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Vliv sportu na rozvoj a motivaci mládeže Richard Beneš
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Evropský rok výchovy prostřednictvím sportu – EYES 2004
Pedagogika školního sportu
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Životní cyklus.
Školní poradenské pracoviště
Digitální gramotnost Informatické myšlení
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
APLIKACE PEDAGOGICKÝCH PRINCIPŮ (ZÁSAD) VE SPORTOVNÍ EDUKACI
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
OSOBNOST.
Orientujeme se v prostoru
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Phdr. hana pazlarová ph.d.
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Centra kolegiální podpory
Rovnice HRA.
Vychovávaný jedinec.
Strategické řízení a plánování
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Život bez střeva , Praha.
Phdr. hana pazlarová ph.d.
Podpora samostatného bydlení
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Didaktika sportovních činností Součást předmětu Metodiky zájmových činností 1 Mgr. Michal Kaplánek, Th. D. podle materiálů M. Hanákové

Sport jako výchovný prostředek Působení sportu na osobnost člověka Pozitivní: podpora sebedůvěry podpora vytrvalosti zdravý životní styl rozvíjení tvořivosti odpovědnost vůči oddílu poznávání vlastních limitů rozvíjení hravosti Negativní: zvyšování stresu projevy agresivity apod. podvádění, doping nerovnost mezi sporty úrazovost ekonomické priority snižující se věková hranice pro mladé sportovce

Sport jako výchovný prostředek Přínos kolektivních sportů: Vyjití ze sebe Vnímání potřeb ostatních Vzájemné poznání povah Rozvoj sebekontroly Posilování vůle Ochota k oběti (snášení námahy) Odpovědnost Sebepřijetí

Sport jako výchovný prostředek Sportování může být výchovou, splníme-li jako pedagogové volného času následující podmínky: Vnímat hráče a jejich pocity (reflexe situací – výhra, prohra atd.) Vnímat a reagovat na projevy osobnosti (kdo sóluje, kdo je agresivní atp.) Být k dispozici (nejen při sport. výkonu) Ocenit nasazení (relativně ke schopnostem)

Výchovný program v kolektivním sportu Sledujeme tři dimenze: Fyzická dimenze Dimenze rozvoje osobnosti Sociální dimenze Jednotlivé kroky v socializaci skrze sport: od individualismu ke spolupráci od uzavřenosti k otevřenosti od výbušnosti k sebekontrole od anonymity k odpovědnosti

Základní principy tréninku: Tréninková jednotka Základní principy tréninku: postupnost opakování individuální momenty Obecné cíle tréninku: rozvoj volních vlastností posílení zdraví spolupráce ve skupině rozvíjení motoriky aplikace naučeného v praxi

Specifika motorického učení Pedagogické aspekty motorického učení: Motivační předpoklady Pohybové předpoklady Konkrétní (výkonnostní) cíl tréninku Stimulace (pobídka) Percepce a prezentace úkolů Zpevňování a retence Integrace

Příprava sportovní aktivity Analýza situace (kdo přijde, jaké jsou předpoklady) Stanovení konkrétního cíle aktivity Pomůcky Průběh – harmonogram: přivítání projednání programu (většinou jen sdělení, někdy diskuse) rozehřátí (protažení) vlastní herní nebo tréninková aktivita Zhodnocení Další informace ve skriptu M. Hanákové Metodiky zájmových činností, zde s. 15-17