Vztahy a pravidla soužití - obec

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Advertisements

 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.20
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.17
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
17.1 Státní správa a samospráva
SPRÁVNÍ ORGÁNY OBCE Mgr. Michal Oblouk.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_404.
OBEC Obec je základní (nejmenší) samosprávnou jednotkou, kterou tvoří – obytná (vnitřní) část – domy, silnice, parky apod. volná krajina (vnější) část.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_409.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_577_VyOv6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
VY_32_INOVACE_51_19 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_406.
ANOTACE OBJASNIT POJMY OBEC, MĚSTO, ZASTUPITELSTVO, RADA, STAROSTA, MĚSTSKÝ ÚŘAD. VÝUKOVÝ MATERIÁL.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Zásady zdravého stravování. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví,
Sexuální dospívání. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
Manželství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Manželství.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_09_Manželství Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_12_ Orgány právní ochrany Číslo projektu:
Obecní zřízení Můj domov, má vlast. Orgány obce obecní úřad odbory zastupitelstvo obce (zastupitelstvo města) rada obce (rada města) starosta (primátor)
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_10_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Co je a co není město? Základní škola Libina,
Určeno pro: žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Základy práva Téma: Územně-správní.
Poruchy příjmu potravy. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Rodičovství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Rodičovství.
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
Režim dne. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Režim.
Sluneční soustava. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Sluneční soustava NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_7B_Př5_02_Sluneční.
Výživa a zdraví. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
Lidské tělo - svaly. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Lidské tělo – svaly.
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
Otužování.
Lidské tělo - kostra.
SPRÁVNÍ ORGÁNY OBCE Mgr. Michal Oblouk.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vztahy a pravidla soužití – vrstevnická skupina
Občanská výchova – 6. ročník, Obec, kraj
Třídění přírodnin.
Láska.
Můj domov, má vlast Obec.
Domov Domov je tam, kde….
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Křížovka – opakování, manželství
Dýchací soustava.
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Lidské tělo - kůže.
Ludvík Napoleon a druhé císařství
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Přizpůsobivost živočichů
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Domov, obec, stát, světadíl
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Ochrana krajiny a přírody ČR
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Lidé na Zemi AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Transkript prezentace:

Vztahy a pravidla soužití - obec

ZŠ Bor, Školní 440, 348 02, příspěvková organizace ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, 348 02, příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Vztahy a pravidla soužití – obec. NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_7C_Vz8_10_ Vztahy a pravidla soužití – obec. ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3534 PŘEDMĚT Výchova ke zdraví ROČNÍK 8. KLÍČOVÁ SLOVA Obec, obecní zastupitelstvo, obecní rada, obyvatelé. DATUM 23.11.2013

Anotace Tato prezentace je určena pro žáky 8. tříd základní školy, pro vzdělávací obor Člověk a zdraví – Výchova ke zdraví. Žáci se seznámí s chodem obce.

Obec Je základní (nejmenší) samosprávnou jednotkou. Tvoří ji: A) obytné části (domy, silnice, parky,…) B) volná krajina (louky, pole, lesy, rybníky,…) C) obyvatelé

Obyvatelé Obyvatelé obce jsou osoby, které v obci trvale bydlí nebo zde mají čestné občanství. Lidé, kteří zde nemají trvalé bydliště (ačkoli tu mohou podnikat nebo vlastnit pozemek či stavbu), obyvatelé obce nejsou.

Obecní samospráva Obec sama sebe spravuje. Samostatně rozhoduje o důležitých záležitostech, které se týkají zájmů jejich obyvatel. Obec o svých záležitostech může rozhodovat sama, ale nesmí jednat v rozporu se zákony našeho státu.

Obecní zřízení Důležitým místem v obci je obecní úřad, kde se pravidelně scházejí obecní zastupitelé v čele se starostou, aby projednali záležitosti týkající se života v obci.

Obr.č. 1

Obecní zastupitelstvo Nejvyšší orgán obce, rozhoduje o nejdůležitějších záležitostech obce, voleno občany, zastupuje občany. Obr.č.2

Obecní rada Vykonává úkoly, které jí stanoví zákon nebo rozhodnutí obecního zastupitelstva. Volena je z řad obecního zastupitelstva. Obr.č. 3

Život v obci Každý obyvatel se může podílet na budování své obce, upozorňovat na problémy související s životem v obci a zároveň se i obracet na příslušný úřad a pomoc při vyřizování svých vlastních záležitostí a řešení problémů. Jedním z úkolů obce je dobře hospodařit s obecním rozpočtem.

Otázky a úkoly Navrhni kam bys vložil(a) peníze ve vaší obci. Domluv se se spolužáky, kteří mají stejný či podobný názor, a zvolte svého mluvčího. Zdůvodněte svůj návrh a rozhodněte hlasováním.

Problémy naší obce Pracuj společně se spolužáky: Vyberte problém na jeho řešení se můžete podílet. Shromážděte informace, navrhovaná řešení či stávající řešení. Připravte vlastní řešení a možnosti jeho uskutečnění . Obr.č. 4

Zdroje k textu JANOŠKOVÁ, Dagmar; ONDRÁČKOVÁ, Monika; ČECILOVÁ, Anna. Občanská výchova 6 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2003, ISBN 978-80-7238-886-8.

Zdroje k obrázkům Obr.č.1 NEUVEDEN, Neuveden. mkc-horovice.cz [online]. [cit. 23.11.2013]. Dostupný na WWW: http://www.mkc-horovice.cz/image/iknihovna/omalovanky_horovice_radnice.pdf Obr.č. 2 učebnice strana 43 JANOŠKOVÁ, Dagmar; ONDRÁČKOVÁ, Monika; ČECILOVÁ, Anna. Občanská výchova 6 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2003, ISBN 978-80-7238-886-8. Obr.č.3 učebnice stana 43 JANOŠKOVÁ, Dagmar; ONDRÁČKOVÁ, Monika; ČECILOVÁ, Anna. Občanská výchova 6 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2003, ISBN 978-80-7238-886-8. Obr.č.4 učebnice strana 47 JANOŠKOVÁ, Dagmar; ONDRÁČKOVÁ, Monika; ČECILOVÁ, Anna. Občanská výchova 6 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2003, ISBN 978-80-7238-886-8.