Výkladová hodina Rychločtení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Advertisements

K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
VY_32_INOVACE_08_20_alkohol. Alkohol se vyznačuje různě vysokým obsahem ethanolu. Požití alkoholického nápoje způsobuje v menších dávkách (v závislosti.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_100 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ochrana zdraví Bc. Balonová Soňa. Co je to zdraví? Co si představuješ pod tímto pojmem? Co pro Tebe znamená být zdráv?
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
DOPRAVNÍ VÝCHOVA STEZKY PRO CHODCE STEZKY PRO CHODCE A CYKLISTY
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
Základy automatického řízení 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_04_20_první pomoc.
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paragrafované znění I 9. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Rozhodování 1.
Název vzdělávacího materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Prostorové a dispoziční řešení výrobního střediska
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
UČENÍ.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Zlaté pravidlo.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Ekologie a ochrana přírody
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Poměr v základním tvaru.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Technické prostředky v požární ochraně
Parametrická rovnice přímky
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_35_Přímá řeč
Zpracovala: Ing. Lenka Hřibová
Paragrafované znění I 8. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
MŠ,ZŠ,SŠ pro sluchově postižené Valašské Meziříčí
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Firemní brožura Tohle je skvělé místo pro cíle společnosti.
Poměr v základním tvaru.
IVP a PlPP – jen staronové zkratky nebo užitečné dokumenty?
Matematika + opakování a upevňování učiva
VY_32_INOVACE_15_ Skladba – druhy vět
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
KVÍZ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_18_Kvíz.
Transkript prezentace:

Výkladová hodina Rychločtení

K čemu nám to jednou bude? Co to je rychločtení? metoda vnímání textu očima a jeho zpracování zvyšování rychlosti lepší zapamatování lepšímu odlišení podstatného a nepodstatného. K čemu nám to jednou bude? silné konkurenci neumí dobře mluvit, psát, mimoslovně působit na druhé

Jaký je rozdíl mezi rychločtením a racionálním čtením? Racionální čtení = širší pojem. Zahrnuje rychločtení, rychlovyhledávání a studium. Rychločtením se dá číst jen někdy jen něco. Co si představíme pod pojmem zbraň? A jaké zbraně má zkušení čtenář? „zbraň školeného čtenáře“ = univerzální vyjádření něčeho, co je považováno za schopnost, dovednost, návyk, dobrou informovanost.... Pro nás prostě „zbraň“ či-li užitečná věc!

Příklad „zbraní“: Schopnost profesionální koncentrace-ignorovat okolí ! Schopnost profesionální koncentrace – každý čtený text je úžasně zajímavý Správná vzdálenost očí od textu Správný sklon čteného textu Správná poloha těla (správné sezení) Čtení bez tělesných pohybů Atd...

I já sám sebe někdy ruším. Nezajímavé se mi čte hůře než zajímavé. Kvůli čemu přestaneme číst knížku nebo kdy se na čtení nesoustředíte ? Okolí mne ruší. I já sám sebe někdy ruším. Nezajímavé se mi čte hůře než zajímavé.

Jak tyto problémy řešit? Osvojení si klíčového know-how o koncentraci. Jinak řečeno umění, dovednost přeměnit dosavadní amatérskou koncentraci na koncentraci profesionální. Amatérská koncentrace je neukázněná. Dělá si s obsahem našeho vědomí, co se jí zlíbí a zamane. Podsouvá nám do centra vědomí záležitosti, které nás nejednou od racionálních strategických cílů odvádějí, místo aby nás k nim přiváděly nejkratší možnou cestou.

Profesionální koncentrace je náš dobrý sluha Profesionální koncentrace je náš dobrý sluha. Profesionální koncentrace umí sladit momentální důležitosti a strategické hodnoty. Profesionální koncentrace z nás umí udělat konzistentní osobnost - co podle strategických úvah udělat musím, to také udělat chci. Ba chci to udělat nadšeně. Nadšeně znamená mnohem lépe než lhostejně.

Pomůže nám psychovzorec koncentrace: P-N-V Co je psychovzorec? Složenina dvou slov KDE JE KONCENTRACE, TAM PŘICHÁZÍ ÚSPĚCH ! PŘINUTIT SE Nepřestat Vytrvat

Jaké jsou způsoby praktického čtení? orientační čtení nebo-li skipping patří k rychlovyhledávání kurzorické čtení nebo-li scanning patří k rychlovyhledávání selektivní čtení nebo-li skimming patří k rychločtení statarické čtení nebo-li studying patří k rychlostudiu

Skipping druh rychlovyhledávání. dodržujeme všechny zbraně, ignorujeme jen rychločtenářskou zásadu nepřeskakovat slova (řádky, odstavce, stránky) textu. neignorujeme informačně hustá místa (nadpisy, mezititulky, začátky odstavců, apod.)

Scanning Druh rychlovyhledávání. čtení vysokým tempem, ovšem bez přeskakování.. používání u zvláště zapeklitých a zároveň nepříjemně objemných textů, když čtenářšký cíl je zároveň náročně studijní.

Skimming druh rychločtení „skimují“ z textu hlavní body, hlavní myšlenku, důležité detaily, hlavní příležitosti, hlavní hrozby. dodržování všech třiatřiceti zbraní bez vyjímky. nejnáročnější - kompromis mezi rychlostí a chápavostí Enjoying tempo čtení je pouze spontánní tempo, při kterém se cítíme v optimální pohodě.  

Studying při metodě NEANA nebo SSS metoda NEANA aneb jak Nestudovat Avšak Nastudovat metoda SSS aneb Skupinová Studijní Seance

Děkujeme za pozornost