Duchovní, myšlenkové hnutí 18. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
Advertisements

VOLYNĚ a FAIR TRADE SŠ a JŠ – 1. Fairtradová škola Volyně - 3. Fairtradové město.
velmocenské postavení katolická kalvinistické luteránské země v úpadku bývalá koloniální velmoc - špatná politika Habsburků; spoléhají se na dovoz – nerozvíjí.
Klasicismus Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3608_Zeměpisné objevy_v_17_a _18_století.
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
{ Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Český jazyk.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_15 TÉMA: Objevné plavby.
- ve druhé pol. 14. stol. se vyhrotila hospodářská krize ve společnosti; - došlo k církevnímu rozkolu – vznik reformního hnutí; - silná vlna černé smrti.
Osvícenství. Na počátku moderní společnosti... Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_Fi_III_12 Název Svrchovanost státu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_20.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
Smrt a umírání ve zdravotní péči
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
OSVÍCENSTVÍ OB21-VVP-HUM-OBN-JOH-L-4-021
Million Leaders Mandate Příručka první
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
DRUHÉ CIZÍ JAZYKY MATĚJ ŠRITT 2017
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
OSVÍCENSTVÍ VĚK ROZUMU VY_32_INOVACE_
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
VY_32_INOVACE_Vac_I_01 Úvod do zeměpisu
Úzká brána a cesta k životu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
MĚSTSKÉ STÁTY.
DRAVÍ VAČNATATCI AUSTRÁLIE
Psychologie zdraví.
Zeměpis Zeměpis (geografie) vznikl ve starověkém Řecku
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
HODINY - poznej stejný čas, velikost
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
Společnost Označení materiálu:
MĚSÍC Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_648.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
RENESANCE re nascio (lat.) = znovuzrození
Počet a jeho vývoj – skladba obyvatelstva
Název a číslo materiálu:
Pozitivismus.
Modernizace společnosti
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT III/2 EU OP VK 01/11
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
TÉMA: ŽIVÝ SBOR ► Klíčový význam sboru jako místního společenství křesťanů v protestantském pojetí ► Základní úkol / poslání / funkce sboru (volně podle.
Člověk a životní prostředí
VM byl ověřen v 8.B Název školy:
Z českých dějin Osvícenství, Tereziánské a josefínské reformy, Národní obrození, Rozvoj vědy a techniky, Revoluční rok 1848, Kulturní život 19.století,
Věda a etika.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
TÉMA: ZBOŽNOST Víra je darem Ducha svatého a zázrakem nového zrození, kdy člověk zahlédne svět biblickýma očima. Zbožnost je lidská stránka víry, tedy.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_05_Osvícenství
Renesance.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Transkript prezentace:

Duchovní, myšlenkové hnutí 18. století Osvícenství Duchovní, myšlenkové hnutí 18. století

Zdůrazňuje přirozená práva člověk Baroko Osvícenství Zdůrazňuje přirozená práva člověk Důraz na rozum Směřuje k bohu Důraz na víru Názorová tolerance Směřuje k člověku

Osvícenství V protikladu k předchozí zbožné barokní době Důraz na lidský rozum Důraz na vědu jako zdroj pravdy a prostředek ke změně lidské společnosti

Zeměpisné objevy v 17. a 18. století Kolonialismus Zeměpisné objevy v 17. a 18. století

Co to je kolonialismus? Kolonialismus = zabírání cizích území a vykořisťování domorodého obyvatelstva

Cíl výprav Už to nebyla jen touha po poznání Cíl – obchod a zisk Objevitelé hledali:

Tradiční mořeplavce – Španěly a Portugalce vystřídali Angličané, Francouzi a Holanďané

Najdi k jednotlivým zemím jejich kolonie: Holandsko: Portugalsko: Španělsko: Anglie: Francie:

James Cook Největší mořeplavec této doby Objevil Austrálii Na jeho plavbách ho doprovázeli vědci – získával tak nesmírně cenné poznatky geografické, astronomické a přírodovědné Výrazně tak posunul znalosti o Zemi