Příprava novely knihovního zákona

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Advertisements

Vzděláváním poskytovatelů sociálních služeb v zavádění standardů kvality sociálních služeb k funkční a efektivní Síti sociálních služeb Královéhradeckého.
Nový způsob financování RF od roku 2004 Vít Richter Národní knihovna ČR tel , mobil Praha
Regionální funkce knihoven, Pardubice, Meziknihovní služby: platforma pro spolupráci knihoven Jindřiška Pospíšilová Národní knihovna ČR.
Aktuality. Novela knihovního zákona  Staré:  d) umožnění přístupu k vnějším informačním zdrojům, ke kterým má knihovna bezplatný přístup, pomocí telekomunikačního.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Regionální funkce a meziknihovní služby Jindřiška Pospíšilová a Hanuš Hemola Národní knihovna ČR.
Nástroje územního plánování
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně 1 Zajištění vybraných regionálních funkcí na úrovni střediskových knihoven PhDr. Zdeňka Friedlová.
E-PK aktuální stav služeb DDS Markéta Hlasivcová Zuzana Švastová ÚIV - NPKK.
AGENTURNÍ ZAMĚSTNÁVÁNÍ
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření20.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
1 Vít Richter ISSS 2005 – Hradec Králové Národní knihovna ČR Mobil: Archivy, knihovny, muzea a jejich úloha při.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Nepřizpůsobiví uživatelé knihoven. Seminář pro pracovníky služeb knihoven. Středočeská vědecká knihovna v Kladně Metodické vyjádření Ministerstva.
Sněmovní tisk 1046 Legislativní komise RVŠ. Sněmovní tisk 1046 Sněmovní tisk 746/3 Obsah: –řešení ubytovacích stipendií pro studenty soukromých vysokých.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Rozpočty územních samosprávných celků
REGIONÁLNÍ FUNKCE KNIHOVEN Pomoc nebo omezení ? Definice RF knihovny Funkce, v jejichž rámci krajská knihovna a další pověřené knihovny, poskytují základním.
Právo na informace Tereza Danielisová,
Příprava novely autorského zákona Celostátní porada vysokoškolských knihoven Hradec Králové Vít Richter Národní knihovna ČR
Internetizace knihoven a SROP Roman Giebisch Vědecká knihovna v Olomouci.
KISK MU Metody knihovnické práce 1. Vývoj knihovnictví po roce Knihovnická legislativa, normy, standardy 3. Organizace knihovnictví,
Vládní neziskové organizace
Regionální funkce knihoven ve Zlínském kraji Setkání starostů a knihovníků Zlín – PhDr. Zdeňka Friedlová Krajská knihovna Františka Bartoše.
Standard veřejných knihovnických a informačních služeb Příprava novely knihovního zákona Vít Richter Národní knihovna ČR tel
Příprava novely knihovního zákona, novela autorského zákona Regionální funkce knihoven listopadu 2005 Národní knihovna ČR Tel.
NOVELY PRÁVNÍCH NOREM a jiné … PORADA ORP
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
VEŘEJNÉ ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Co by měla splňovat pověřená knihovna (Atest) Pardubice Zlata Houšková.
Co by měla splňovat pověřená knihovna Brno
Knihovní zákon KISK FF MU.
Financování regionálního školství
VEŘEJNÉ ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Vzdělání z hlediska teorie statků
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Úřad práce České republiky Krajská pobočka v Ústí nad Labem Dvořákova 1609/18 Ústí nad Labem-centrum Ústí nad Labem
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Spisová služba – základní pojmy
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Veřejná služba 2017.
Havarijní plán kraje.
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Školní knihovny součástí krajského systému knihoven (?)
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Transkript prezentace:

Příprava novely knihovního zákona 24.10.2016 Vít Richter Národní knihovna ČR

Hlavní témata Poslání knihoven a veřejná prospěšnosti knihoven - § 1a a § 2 a) Knihovní fond, informační pramen a knihovní dokument - § 2 b) a c) Historický fond - § 2 e) Systém knihoven - § 3 a § 12 až § 13b Veřejné knihovnické a informační služby - § 4 Osobní údaje a rodná čísla - § 4a 2) Rovný přístup - § 4a 3) a 4) Odborný zaměstnanec knihovny - § 4b Koncepce rozvoje knihoven - § 15a Vyřazování knihovního dokumentu - § 17 Ochrana digitálního knihovního fondu Meziknihovní služby - § 14

Poslání knihoven  VAR. 1.: Posláním knihoven je být garantem demokratického přístupu k informacím, znalostem a kulturním hodnotám, a tím přispívat k celoživotnímu vzdělávání, osobnímu rozvoji, kvalitě života a rekreaci lidí a k jejich informované a aktivní účasti na životě společnosti. VAR 2.: Knihovny prostřednictvím veřejných knihovnických a informačních služeb zabezpečují právo na informace, na trvalé vzdělávání a na přístup ke kulturnímu bohatství. Knihovny se podílí na rozvoji čtenářské, informační a digitální gramotnosti. Veřejné knihovnické a informační služby jsou službou ve veřejném zájmu. VAR 3.: Knihovny poskytují veřejné knihovnické a informační služby ve veřejném zájmu. Garantují demokratický přístup k informacím, znalostem a kulturním hodnotám, umožňují tak celoživotní vzdělávání, osobní rozvoj, podporují kvalitu života i rekreaci lidí. Rozvíjejí čtenářskou, informační, digitální a občanskou gramotnost.

Knihovna a)  knihovnou veřejně prospěšné kulturní, informační a vzdělávací zařízení, v němž jsou poskytovány veřejné knihovnické a informační služby vymezené tímto zákonem, a které je zapsáno v evidenci knihoven,

Knihovní fond a dokument b)  knihovním fondem organizovaný, soustavně doplňovaný, zpracovávaný, ochraňovaný a uchovávaný a zpřístupňovaný soubor informačních pramenů bez ohledu na jejich obsah a formu, které knihovna oprávněně užívá, c) knihovním dokumentem informační pramen na hmotném nosiči evidovaný jako samostatná jednotka knihovního fondu knihovny,

Historický fond e) historickým fondem knihovní fond sestávající z knihovních dokumentů, které vznikly do roku 1900 (1948??) nebo o kterých tak pro jejich jedinečnou historickou hodnotu rozhodl provozovatel příslušné knihovny nebo Ministerstvo kultury (dále jen „ministerstvo“), a toto rozhodnutí zveřejnilo,

Regionální funkce h)  regionálními funkcemi funkce, v jejichž rámci krajská knihovna a další jí pověřené knihovny poskytují knihovnám v kraji především poradenské, vzdělávací, koordinační, výpočetní a datové služby; budují výměnné fondy a zapůjčují výměnné soubory knihovních dokumentů; spolupracují s knihovnami při zavádění nových technologií a vykonávají další nezbytné činnosti napomáhající rozvoji knihoven a jejich veřejných knihovnických a informačních služeb,

SK ČR, CPK j) souborným katalogem knihoven elektronická databáze bibliografických a lokalizačních záznamů o knihovních dokumentech, které se nacházejí v knihovních fondech knihoven, k) centrálním portálem knihoven specializovaný informační systém, který umožňuje veřejnosti přístup k službám, knihovním fondům a dalším informačním zdrojům knihoven.

Systém knihoven (1) Systém knihoven tvoří a)  Národní knihovna České republiky (dále jen "Národní knihovna"), Knihovna a tiskárna pro nevidomé K. E. Macana, Moravská zemská knihovna v Brně b)  krajské knihovny, c)  veřejné knihovny, d)  vědecké, muzejní a jiné specializované knihovny, e)  vysokoškolské knihovny, f)  školní knihovny. (2) Knihovna může v systému knihoven plnit více funkcí. (3) Podle zaměření a specializace knihovna buduje univerzální nebo specializovaný knihovní fond. (4) Knihovny v systému knihoven spolupracují na plnění svých úkolů.

Základní – povinné, bezplatné služby a)  ve zpřístupňování knihovních dokumentů z knihovního fondu knihovny nebo prostřednictvím meziknihovních služeb z knihovního fondu jiné knihovny, aa) v umožnění přístupu k dalším informačním pramenům v elektronické podobě na místě samém, ab) v poskytování informací o knihovním fondu prostřednictvím internetu, b)  v poskytování ústních bibliografických, referenčních a faktografických informací a rešerší, c)  ve zprostředkování informací z vnějších informačních zdrojů, zejména informací ze státní správy a samosprávy, d)  v umožnění přístupu k informacím na internetu, ke kterým má knihovna bezplatný přístup. (2) Veřejné knihovnické a informační služby, uvedené v odstavci 1, je provozovatel knihovny povinen poskytovat bezplatně, s výjimkou a)  zpřístupňování knihovních dokumentů z knihovního fondu knihovny, které mají povahu rozmnoženin zvukově obrazového záznamu, meziknihovních služeb

Další placené služby Vzdálený přístup????? (3) Provozovatel knihovny může poskytovat další služby spočívající zejména v a)  v umožnění přístupu k placeným informacím na internetu, b)  v kulturní, výchovné a vzdělávací činnosti, c)  ve vydávání tematických publikací, d)  v poskytování reprografických služeb, e)  v poskytování písemných bibliografických, referenčních a faktografických informací a rešerší, f) v poskytování přístupu ke knihovnímu fondu prostřednictvím internetu g) ve službách spojených s pobytem v knihovně, relaxací a rekreací (4) Provozovatel knihovny je oprávněn požadovat za poskytování knihovnických a informačních služeb, uvedených v odstavci 2 a dalších služeb úhradu skutečně vynaložených nákladů. Vzdálený přístup?????

Osobní údaje – rovný přístup (1) Provozovatel knihovny je oprávněn požadovat úhradu nákladů vynaložených na administrativní úkony spojené s evidencí uživatelů knihovny. (2) Provozovatel knihovny je za účelem evidence registrovaných uživatelů oprávněn zpracovávat osobní údaje včetně rodných čísel; toto zpracování se považuje za zpracování nezbytné pro dodržení právní povinnosti správce podle zvláštního zákona. (3) Provozovatel knihovny je povinen poskytovat veřejné knihovnické a informační služby v souladu se svým zaměřením a specializací a v rámci své působnosti zabezpečit rovný přístup k veřejným knihovnickým a informačním službám. (4) Ustanovení odstavce 3 neporušuje provozovatel knihovny, který vyloučí z využívání služeb knihovny osobu, jež zvláště závažným způsobem porušila nebo opakovaně porušuje knihovní řád knihovny, nebo obecný právní předpis ve vztahu ke knihovně.

Odborný zaměstnanec knihovny (1) Odborné knihovnické činnosti knihovny zajišťuje odborný zaměstnanec knihovny s minimálně středoškolským vzděláním, který má zvláštní odbornou způsobilost. (2) Zvláštní odbornou způsobilostí se pro účely tohoto zákona rozumí souhrn teoretických vědomostí, znalostí odborných standardů, procesů a všeobecně závazných právních předpisů upravujících činnost knihovny. (3) Provozovatel knihovny usiluje o soustavné zvyšování kvalifikace odborných zaměstnanců knihovny.

Evidence knihoven Výpis z veřejného seznamu – nepožaduje se Vyškrtnutí rovného přístupu

Národní knihovna Změny související s novelou legislativy PV

Moravská zemská knihovna v Brně (3) Moravská zemská knihovna v Brně v systému knihoven vykonává koordinační, odborné, informační, vzdělávací, analytické, výzkumné, standardizační, metodické a poradenské činnosti, v jejichž rámci zejména: a) spolupracuje s Národní knihovnou České republiky při zpracování národní bibliografie a souborného katalogu a při dalších kooperačních aktivitách knihoven a informačních institucí, b) ve spolupráci s Národní knihovnou se podílí na tvorbě a naplňování digitalizační strategie v oblasti knihovních fondů, c) plní funkci metodického centra pro výstavbu knihoven, d) provozuje centrální portál knihoven, e) plní funkci specializované knihovny pro zvukové dokumenty, f) jako vědeckovýzkumná instituce řeší úkoly spojené s rozvojem systému knihoven, g) realizuje projekty na podporu nákupu nekomerčních titulů uměleckých děl české literatury a děl literární vědy a kritiky pro knihovny zapsané v evidenci knihoven podle knihovního zákona, h) ve spolupráci s ministerstvem zajišťuje realizaci českých národních expozic na mezinárodních knižních veletrzích. (3) Zřizovatelem Knihovny a tiskárny pro nevidomé K. E. Macana a Moravské zemské knihovny je ministerstvo.

Krajská knihovna (2) Krajská knihovna je součástí systému knihoven vykonávající koordinační, odborné, informační, vzdělávací, analytické, výzkumné, metodické a poradenské činnosti, v jejichž rámci zejména a)  spolupracuje s Národní knihovnou při zpracování národní bibliografie a při zpracování souborného katalogu, b)  zpracovává a zpřístupňuje regionální informační databáze a zabezpečuje koordinaci krajského bibliografického systému, c) zajišťuje informační infrastrukturu pro výzkum, vývoj a inovace, c) je krajským centrem meziknihovních služeb, d)  spolupracuje s knihovnami v kraji při zavádění nových technologií v oblasti zajištění veřejných knihovnických a informačních služeb. (3) Krajská knihovna plní a koordinuje plnění regionálních funkcí vybraných knihoven v kraji. Smlouva o přenesení regionálních funkcí na vybrané knihovny musí mít písemnou formu. Plnění regionálních funkcí a jeho koordinaci zajišťuje kraj z peněžních prostředků svého rozpočtu. (4) Plní-li krajská knihovna v místě svého sídla i funkci veřejné knihovny, podílí se na zajištění této funkce obec. Doplňování???????

Veřejná knihovna (1) Veřejná knihovna je součástí systému knihoven, kterou zpravidla zřizuje obec nebo svazek obcí. (2) Veřejná knihovna je knihovnou s univerzálním knihovním fondem vykonávající informační, kulturní a vzdělávací činnosti. (3) Veřejná knihovna podporuje soudržnost komunit, právo společenské většiny i menšin na přístup k informacím a vzdělání a sociální emancipaci osob ohrožených vyloučením. Další činnosti???

Specializovaná knihovna (1) Specializovaná knihovna je knihovnou se specializovaným knihovním fondem. (2) Specializovaná knihovna je součástí systému knihoven vykonávající koordinační, odborné, informační, vzdělávací, analytické, výzkumné, metodické a poradenské činnosti, v jejichž rámci zejména a) spolupracuje s Národní knihovnou při zpracování národní bibliografie a při zpracování souborného katalogu, b) zpracovává a zpřístupňuje tematické a oborové bibliografie a databáze, c) ve spolupráci s Národní knihovnou plní funkci centra meziknihovních služeb v oblasti své specializace, d) spolupracuje s knihovnami v oblasti své specializace při zavádění nových technologií v oblasti zajištění veřejných knihovnických a informačních služeb.

Vysokoškolská knihovna Vysokoškolská knihovna je specializovanou knihovnou, která poskytuje knihovnicko-informační služby zejména studentům a zaměstnancům školy .  

Školní knihovna (1) Školní knihovna je knihovnou s univerzálním knihovním fondem. Je součástí systému knihoven. (2) Školní knihovna je součástí školy, poskytuje knihovnicko-informační služby zejména žákům, studentům a zaměstnancům školy .

Koncepce rozvoje knihoven (1) Koncepce rozvoje knihoven ČR (dále jen „koncepce“) je odborný a koncepční dokument, na jehož základě systém knihoven plní svou společenskou funkci a rozvíjí své služby. (2) Zpracování koncepce zajišťuje ministerstvo a schvaluje ji Vláda ČR svým usnesením zpravidla na období 5 let. (3) Ministerstvo podává vládě ČR každoročně zprávu o naplňování koncepce.

Správa knihovního fondu Přesahuje – obsahuje – nepřesahuje…????? (6) Na nakládání s knihovním fondem se nevztahuje zvláštní právní předpis. Na uveřejňování smluv o nakládání s knihovním fondem se nevztahuje zvláštní právní předpis. Pokud je knihovní fond nebo jeho část evidován jako sbírka podle zvláštního právního předpisu, použije se pro nakládání s ním tento právní předpis. Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 122/2000 Sb., o ochraně sbírek muzejní povahy. Evidence online dokumentů (bez fyzického nosiče) Knihovní fondy v nehmotné podobě???

Vyřazování knihovních dokumentů (2) Knihovní dokumenty z konzervačního fondu a z historického fondu lze vyřazovat pouze se souhlasem ministerstva. Knihovní dokument vyřazený podle tohoto odstavce nabídne provozovatel knihovny nejprve Národní knihovně. (3) Provozovatel knihovny nabídne úplatně či bezúplatně knihovní dokument, s výjimkou knihovního dokumentu vyřazeného podle odstavce 1 písm. c), provozovatelům jiných knihoven a nabídku zveřejní obvyklým způsobem. Pokud není nabídka přijata, nabídne knihovní dokument veřejně a za obdobných podmínek jakémukoli zájemci. Pokud nabídku nepřijme ani jiný zájemce, provozovatel knihovny knihovní dokument zlikviduje.

Ochrana knihovního fondu d) ochranu a zabezpečení informačních pramenů v elektronické podobě, které knihovna zdigitalizovala nebo které získala  v digitální formě. ????

Sankce Ministerstvo uloží pokutu ve výši od 25 000 do 500 000 Kč provozovateli knihovny, pokud porušil povinnost podle § 14 odst. 2 nebo 3, postup při vyřazování knihovních dokumentů podle § 17 odst. 2 nebo 3 anebo povinnost podle § 17 odst. 5.

Meziknihovní služby – stávající stav Nejistota, zda uživatel má nebo nemá za MVS platit Knihovny si mezi sebou mohou, ale nemusí účtovat Není stanoven pevná částka Řada knihoven poskytuje omezené a málo pohotové služby Nefunguje krajská garance za dostupnost běžné produkce Řada knihoven tato ustanovení využívá (zneužívá) Přetěžování ochotných, levných a pohotových knihoven

(2) Dožádaná knihovna je povinna žádající knihovně pro jejího uživatele knihovní dokument ze svého knihovního fondu zprostředkovat tak, že požadovaný knihovní dokument žádající knihovně zapůjčí nebo jí poskytne jeho tiskovou rozmnoženinu či elektronickou rozmnoženinu, jejímž jediným účelem je umožnit přenos, popřípadě jí poskytne informace, kde se požadovaný knihovní dokument nalézá. Poskytne-li dožádaná knihovna elektronickou rozmnoženinu, žádající knihovna zhotoví tiskovou rozmnoženinu pro svého uživatele a uhradí odměnu dle zvláštního právního předpisu. VAR. 2: (4) Meziknihovní služby jsou financovány ze státního rozpočtu, ze kterého se hradí veškeré náklady. Prováděcí právní předpis stanoví výši poplatku za meziknihovní službu, který je příjmem státního rozpočtu. VAR. 3: (4) Prováděcí právní předpis stanoví výši poplatků za jednotlivé způsoby vyřízení žádosti o meziknihovní službu a způsob jejich rozdělení mezi knihovny   Návrh prováděcího předpisu: „Pokud je žádost o zprostředkování knihovního dokumentu vyřízena jeho zapůjčením, polovina tohoto poplatku náleží žádající knihovně a polovina dožádané knihovně. Žádající knihovna není povinna po svém uživateli poplatek požadovat, i v takovém případě je však povinna uhradit část náležející dožádané knihovně. Dožádaná knihovna se může části poplatku, která jí náleží, vzdát ve prospěch knihovny žádající.“

Jaké by měly být MVS Pro uživatele: bezplatná nebo dotovaná služba Rychlé a pohotové MVS poskytují všechny knihovny Požadavku MVS je věnována stejná pozornost, jak běžné výpůjčce Administrativně nenáročné – vzájemné účtování Rovnoměrné využití zdrojů na území regionu a státu Spravedlivé, vyvážené

Regionální funkce

Podpora výkonu regionálních funkcí knihoven zřizovaných/provozovaných územními samosprávnými celky Plnění regionálních funkcí a jeho koordinaci zajišťuje kraj z peněžních prostředků svého rozpočtu.   (1) Minimální Republikové normativy stanoví ministerstvo (kultury) jako výši výdajů připadajících na zajištění VKIS na počet obyvatel a počet knihoven v kraji na kalendářní rok a zveřejňuje je ve Věstníku. (2) Krajské normativy stanoví krajský úřad jako výši výdajů připadajících na zajištění VKIS na počet obyvatel a počet knihoven v kraji na kalendářní rok a zveřejňuje je ve Věstníku a zveřejní je. (3) Při stanovení krajských normativů vychází krajský úřad zejména z a) dlouhodobého záměru rozvoje systému knihoven v kraji, b) rozsahu obsluhované populace knihovnami v kraji, c) počtu knihoven a poboček v kraji

(4) Ministerstvo stanoví prováděcím právním předpisem členění krajských normativů, ukazatele rozhodné pro jejich stanovení, jednotky výkonu pro jednotlivé krajské normativy, vztah mezi ukazateli a jednotkami výkonu, ukazatele pro výpočet minimální úrovně krajských normativů a zásady pro jejich zvýšení a jejich zveřejnění. (6) Krajský úřad v přenesené působnosti s vědomím zastupitelstva kraje prostřednictvím krajských normativů a v souladu se zásadami stanovenými ministerstvem rozepisuje a poskytuje krajské knihovně a knihovnám pověřeným výkonem regionálních funkcí finanční prostředky, O rozpisu prostředků podle věty první informuje krajský úřad příslušné provozovatele/zřizovatele knihoven pověřených výkonem regionálních funkcí. (7) O rozpisu a přidělení finančních prostředků podle odstavce 6 krajský úřad následně informuje zastupitelstvo kraje. Knihovna pověřená výkonem regionálních funkcí zpracovává návrhy rozpisů rozpočtů finančních prostředků v souladu se stanovenými normativy a předává je krajskému úřadu. Krajská knihovna plní a koordinuje plnění regionálních funkcí vybraných základních knihoven v kraji. Smlouva o přenesení regionálních funkcí na vybrané základní knihovny musí mít písemnou formu

Příprava novely knihovního zákona 24.10.2016 Vít Richter Národní knihovna ČR