Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky Autor bakalářské práce: Jakub Tolar Vedoucí bakalářské práce: Ing. Roman Švec, Ph.D. Oponent bakalářské práce: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.
Motivace a důvody k řešení daného problému Vlastní zájem o zajímavé téma Rozšíření znalostí v oboru Patří do ekonomického světa řízení obchodních firem Studijní zaměření
Cíl práce Cílem bakalářské práce je analyzovat nákupní atmosféru a uplatňování zásad merchandisingu v konkrétní obchodní jednotce. Dílčím cílem je porovnání nákupní atmosféry a merchandisingu u konkurenční maloobchodní jednotky a návrh na zlepšení v analyzované oblasti.
Výzkumný problém Výzkumná otázka č. 1: Jsou dodržovány v obou obchodních jednotkách merchandisingové zásady? Výzkumná otáčka č. 2: Jak se od sebe odlišují merchandisingové prvky v obou jednotkách? Výzkumná otázka č. 3: Které faktory nejvíce ovlivňují zákazníky?
Použité metody Studium odborné literatury Vlastní pozorování Komparační analýza Dotazníkové šetření Diskuze výsledků a hodnocení dat
Výzkumná otázka č. 1 Jsou dodržovány v obou obchodních jednotkách merchandisingové zásady? Dodržování zásad Penny Market Lidl Ano 9 7 Částečně 4 3 Ne 2 5
Výzkumná otázka č. 2 Jak se od sebe odlišují merchandisingové prvky v obou jednotkách? Dispoziční řešení prodejny Rozložení prodejních ploch Reklamní hlášení
Výzkumná otázka č. 3 Které faktory nejvíce ovlivňují zákazníky? Nákupní atmosféra Výrazné nápisy Označení zboží Parkovací plocha
Návrhy opatření Optimální výška regálů Orientace na prodejní ploše Vylepšení nejhůře hodnoceného úseku Parkovací plocha Nákupní košíky
Shrnutí Vyřešení a zodpovězení výzkumných otázek Návrhy opatření
Doplňující dotazy Od vedoucího práce V jednom ze svých návrhů se zmiňujete o školení zaměstnanců, kdy navrhujete základní školení, aby zaměstnanci uměli pracovat se sortimentem svého úseku. Jsou příčiny problémů tohoto úseku způsobeny opravdu neznalostí personálu, nebo se zde mohou projevit i další okolnosti? Od oponenta práce Jedním zjištěním průzkumu je, že 22% respondentů spíše nesouhlasí s tvrzením, že atmosféra v obchodě působí příjemně, to je závěr, kdy se nabízela doplňující otázka proč tomu tak není. Zabývají se vedoucí zmíněných jednotek uplatňováním merchandisingových zásad a nákupní atmosférou? Jak na závěry formulované v práci reagovali vedoucí pracovníci zkoumaných jednotek?
Děkuji za Vaši pozornost.