OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Objem a jeho měření.
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
POLOVODIČE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_19_32.
ODRAZ SVĚTLA NA ZRCADLE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_32.
ENZYMY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_26.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
BÍLKOVINY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_26.
TÁNÍ – TUHNUTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_03_32.
FOTOSYNTÉZA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_26.
Matematické hry Vetřelec, Bludiště Násobky přirozených čísel, čísla složená, prvočísla VY_42_INOVACE_07_01.
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
NOTA PŮLOVÁ.
DOPING Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_26.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
KEPLEROVY ZÁKONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_32.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
AMONIAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_26.
MODEL ATOMU Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_32.
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Převody jednotek obsahu
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
METEOROLOGIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_06_29.
HYDROSTATICKÝ TLAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_29.
ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
  KYSELINY – TEST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_26.
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
SLUNCE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_32.
KYSELINY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_06_26.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
RADIOAKTIVITA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_32.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
MAGNETY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_29.
NEWTONOVY ZÁKONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_29.
BUNĚČNÉ DÝCHÁNÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_26.
KVAŠENÍ VY_32_INOVACE_08_26
MAGNETICKÉ POLE ZEMĚ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_29.
Převody jednotek délky
HORMONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_26.
POHYB Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_29.
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
NOTA OSMINOVÁ.
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
VY_32_INOVACE_20 20 HMOTNOST TĚLES autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29

Jaký je mezi nimi rozdíl? Máme dva míče: fotbalový pingpongový Jaký je mezi nimi rozdíl? Na výrobu fotbalového míče musíme použít víc materiálu, protože je větší má větší hmotnost má větší OBJEM – zaujímá větší prostor - fyzikální veličina - značka V - jednotka m3 krychlový metr

nemůžeme, protože v sudu je větší množství vody Můžeme do hrnku přelít celé množství vody ze sudu? nemůžeme, protože v sudu je větší množství vody sud má větší objem

Převeze auto najednou hromadu kamenů z pyramidy? nepřeveze, objem kamenů je větší než objem korby auta V kamenů ˃ V korby auta

Objem se používá k určení množství látky v tělesech tekutých – voda, benzín, olej, mléko … sypkých – písek, štěrk, zemina … polotekutých – beton na stavbách … tuhých – převoz dřeva z lesa …

Objem pevných těles pravidelného tvaru můžeme vypočítat objem kostky (krychle) každá strana má délku 1 m V = 1m ∙ 1m ∙ 1m V = 1 m3

Objem těles se měří odměrnými nádobami (válci) základní jednotka – 1 litr značka l odvozená jednotka – mililitr 1 ml = 0,001 l

ODKAZY RAUNER, Karel, Václav HAVEL, Gerhard HOFER, Josef KEPKA, Jitka PROKŠOVÁ a Miroslav RANDA. FYZIKA 6. 1. Plzeň: FRAUS, 2004. ISBN 80-7238-210-1. Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.

Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2637 Název výukového materiálu: OBJEM Autor: Ing. Pavlína Ptáčková Vytvořeno: 25. 1. 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Látky a tělesa Téma: OBJEM Pomůcky: Interaktivní tabule, počítač, nosič flash Anotace: Vzdělávací materiál je určen k výkladu učiva o fyzikální jednotce - objemu. Součástí prezentace je samostatný úkol, který slouží žákům k procvičení nového učiva. Na závěr je uvedeno správné řešení.