Vzniklo z projektu: CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strom po celý rok P ř ívratská. Jaro-je jedno ze č ty ř ro č ních období. V mírném pásu se vyzna č uje za č átkem vegetativní aktivity rostlin a zvýšením.
Advertisements

Spolu si pomáháme, společně se vzděláváme aneb místně zakotvené učení v praxi Závěrečné setkání škol -ŠUŽ - Praha dne Projekt - Úprava okolí.
SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Autor: Jiří Rozsypálek Obor: Arboristika Vedoucí práce: Doc. Dr. Ing. Libor Jankovský 2011/2012.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jana Kadlecová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_CLOVEK_A_PRAVO_08.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Přichází jaro Prchalová Zdeňka SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná Určeno pro 7. tř. ZŠS.
ESKALÁTOR – Komplexní systém rozvoje jazykové gramotnosti žáků ve Středočeském kraji CZ.1.07/ /
NázevDřeviny II Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
KRKONOŠSKÝ NÁRODNÍ PARK Linda Kotounová Šárka Háková.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_M_11 Obrázkové řady, logika Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová Číslo.
Léčivé části rostliny. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:9. Tematický okruh: životní.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_116_Listnaté stromy TEMA:
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2017 / 2018.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
KRYTOSEMENNÉ DŘEVINY Rastislav Švec.
Civic Association Development Worldwide
Projektová žádost a přílohy
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_ 4.ročník_ 05_Listnaté keře a stromy
VY_32_INOVACE_5/12_ČLOVĚK A PŘÍRODA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Stonek Biologie 1. ročník.
Vzniklo z projektu: CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
Vlastnosti plynů.
ZŠ BYSTŘICE Mgr Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 111.
Sady a ovocné zahrady.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
38.1 elektromagnetická indukce
VY_32_INOVACE_18_12_Zdravý životní styl
zkoumání jiných prostředí
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
Organizace a požadavky
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_77_ČESKÁ HYMNA
Jméno autora výukového materiálu
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Včela medonosná.
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
AUTOR: Lenka Hrnčířová
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Základní společenstva – skály a hory
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2018 / 2019.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Lesní patra.
Smíšené a listnaté lesy
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vlastnosti plynů.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR, z.s.
Třídní schůzky 4.A
Podzim čaruje … VY_32_INOVACE_02_03
PŘÍRODOVĚDNÁ SOUTĚŽ ROSTLINY B - CH.
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Transkript prezentace:

Vzniklo z projektu: CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST Duben 2017 Sledování rašení Vlivy na rašení Rašení pupenů Vzniklo z projektu: CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000570

Otázky: Náměty k BOV Dají se poznat druhy dřevin podle pupenů? Jsou pupeny jednoho druhu všechny stejné? Kdy se zakládají pupeny na tento rok? Které orgány jsou uvnitř pupenů? Listy, květy, obojí? Raší pupeny různých druhů ve stejnou dobu? Raší pupeny dřív, když je přeneseme do tepla? Jak lze urychlit rašení pupenů (ethylen, teplá voda)? Vytvoří se nové pupeny rychleji následkem uměle navozeného vegetačního klidu (sucho, odlistění, teplota)?

Kterým dřevinám patří tyto pupeny? Hádanka  Kterým dřevinám patří tyto pupeny? brusnice borůvka jilm horský javor klen buk lesní třešeň

Pozorování rašení po dobu 3 týdnů Založení pokusu Pozorování rašení po dobu 3 týdnů Výběr 16 druhů listnatých dřevin, větvičky nasbírány 13. března

Vzorový příklad 1 JAVOR KLEN 1. den 3. den 5. den 10. den 8. den

Vzorový příklad 2 JILM HORSKÝ 1. den 3. den 4. den 6. den 11. den likvidátor pokusu 21. den

Inspirace Odkazy: Atlas letorostů a pupenů dřevin: pouze plané rostliny http://katalogy.publikace.com/letorosty/katalog/dreviny?str_aktualni=7 pokusy Asociace malých debrujárů České republiky http://www.debrujar.cz/clanek/2015090005-fenologie-pro-tymy-projektu-arboj-zdarma metodika fenologických pozorování http://old.debrujar.cz/php/doc/tlaskalova15fenologie.pdf

CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST donátor Vzniklo z projektu: CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000570