Ekologická valence.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Advertisements

Přizpůsobení živočichů prostředí
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace Tento materiál je součástí tematického celku, který odpovídá ŠVP předmětu Materiály 3. ročníku oboru E/01 Tesařské práce. Slouží pro výuku.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_BI_KOD_28_ABIOTICKE_FAKTORY_VLIV_PU.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Stonek Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
P LODY SUCHÉ Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola.
1. H ISTOLOGIE – PLETIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
R OVNOMĚRNÉ A NEROVNOMĚRNÉ POHYBY Mgr. Kamil Kučera.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Autor: Stejskalová Hana
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGIE (oikos = dům; logos – slovo)
Název prezentace (DUMu): Regulace klepání motoru
Nepohlavní rozmnožování mnohobuněčných
Inf Počítač a lidé s handicapem
Přizpůsobivost rostlin
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekologické faktory zdroje a podmínky existence
Vztahy mezi organismem a prostředím – ekologická přizpůsobivost organismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka.
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
P T Á C I HLAVNÍ ZNAKY.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Ekologické pojmy.
Fyzika – Elektrolýza.
Sada číslo 14 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Základní škola, Hradec Králové
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Stejskalová Hana
BASKETBAL DÍVKY
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Název prezentace (DUMu):
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Biomy.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Název.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Stejskalová Hana
Zeměpis – živé a neživé složky krajiny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
13. Růst lidské populace, demografie
8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Populace.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Abiotický faktor voda.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Podmínky života v přírodě
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Právní úprava cestovního ruchu v ČR
Transkript prezentace:

Ekologická valence

Anotace: Ekologická valence Prezentace slouží k přehledu tématu ekologická valence Je určena pro výuku ekologie v 1. ročníku střední školy

Ekologická valence

Gaussova křivka ekologické valence

ekologická valence Rozsah intenzity nebo koncentrace kteréhokoli faktoru v prostředí, kterému se organismus přizpůsobuje

ekologická valence Hranice snášenlivosti jsou vymezeny na jedné straně minimální a na druhé straně maximální hodnotou daného faktoru Střední hodnoty intenzity nebo koncentrace faktoru udávají ekologické optimum pro růst, vývoj a rozmnožování organismu

ekologická valence Pro organismus je důležité, aby všechny podmínky prostředí byly v rozmezí ekologické valence. Když se kterákoliv z životních podmínek dostane za hranice ekologické valence, organismus umírá

Rozdělení organismů podle ekologické valence stenoekní druh euryekní druhy

stenoekní druhy mají úzkou ekologickou valenci (nesnášejí výrazné kolísání podmínek prostředí), vyskytují se méně často, jsou vzácné, žijí na speciálních stanovištích a mívají také menší plochu rozšíření (např. koala živící se pouze listy eukalyptu)

euryekní druhy mají širokou ekologickou valenci (snášejí i výraznější kolísání podmínek prostředí), jsou široce přizpůsobivé stanovištním podmínkám, často se vyskytují a mívají větší plochu rozšíření (např. potkan)

Zdroje ŠLÉGR, Jiří a kol. Ekologie a ochrana životního prostředí. Praha: Fortuna, 2002, ISBN 80-71688282. Klipart MS PowerPoint AUTOR NEUVEDEN. Abiotické faktory [online]. [cit. 11.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://www.mineralogie-puchnerova.estranky.cz/clanky/ekologie/abioticke-faktory.html>. SLOVANSKÉ GYMNÁZIUM a kol. Organismy a prostředí [online]. [cit. 11.10.2012]. Dostupný na WWW: <www.sgo.cz/Stranky.../organismy_a_prostredi.doc>.