Cena (druhy, změny) http://blog.zarohem.cz/clanek.asp?cislo=1220 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Advertisements

Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.15 Ročník2. ročník.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
FINANČNÍ GRAMOTNOST CENA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Hospodaření s oběžným majetkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Lidská společnost digitálního věku
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_Úč24.09 RočníkDruhý.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Inflace. Inflace je projevem ekonomické nerovnováhy, která se projevuje vzestupem cen v ekonomice (růstem celkové cenové hladiny). Opakem inflace je deflace,
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena a její stanovení.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
nevýdělečné organizace (ČÚS a vyhláška 504/2002 Sb.)
Daňová soustava Účetnictví – 4. ročník. Daňová soustava Účetnictví – 4. ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výrobní faktory v organizaci
Základní formy prodeje
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tržní rovnováha a efektivnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
INFLACE.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Digitální učební materiál
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Ing. Veronika Dostálková MBA
Majetek podniku - Aktiva
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ivana Francová, SOU Liběchov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
DE 5 Vydělávání peněz dnes a v budoucnosti (20)
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
KATALOG ZBOŽÍ zpracování.
PENĚŽNÍ ÚSTAVY -BANKY Občanská výchova, 9.roč. Mgr. Renata Šimková.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
ZÁSOBOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Cena (druhy, změny) http://blog.zarohem.cz/clanek.asp?cislo=1220 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Evou Majlišovou Cena (druhy, změny) http://blog.zarohem.cz/clanek.asp?cislo=1220

CENA Cena - musí zákazníka přesvědčit o koupi daného zboží. 1 099 Kč = peněžní částka sjednaná při nákupu a prodeji zboží = jako směnná hodnota vyjádřená v penězích 1 099 Kč Cena - musí zákazníka přesvědčit o koupi daného zboží. http://blog.zarohem.cz/clanek.asp?cislo=1220

Tvoření ceny Tři metody stanovení cen: Další metody tvorby cen: – kalkulací (náklady + zisk) - průzkumem u konkurence - průzkumem poptávky Tři metody stanovení cen: - metody cen orientované na náklady - metody orientované na konkurenci - metody cen orientované na zákazníka Další metody tvorby cen: TRŽNÍ  metody orientované  na zákazníka výhody: reálnost, odpovídá způsobu rozhodování kupujícího o nákupu, nejlépe vyjadřuje jeho potřeby a přání, jelikož přání a potřeby kupujících jsou různé je potřeba se zaměřit na určité segmenty   metody orientované  na konkurenci Výhody: jednoduchost, poskytuje do určité míry pohled zákazníka na výrobek ve vztahu k obdobným výrobků konkurenčním Nevýhody: nepřihlíží ke skutečným nákladům na výrobu   http://blog.zarohem.cz/clanek.asp?cislo=1220

DRUHY CEN - burzovní ( zboží, cenné papíry v určitý den) - dumpingová (netvoří se zisk,ničení konkurence – vydělá na doplňcích) - pořizovací (cena pořízení majetku) - smluvní (sjednaná oboustranně –smlouvou) - tržní (rovnováha mezi poptávkou a nabídkou) - nákupní (cena nákupní + zisk + DPH = prodejní cena) http://blog.zarohem.cz/clanek.asp?cislo=1220

ZMĚNY CENY ŘÍDÍ SE CENY NĚČÍM? Hlavní příčiny ANO - Cenová regulace chování konkurence snížení odbytu nesoulad mezi poptávkou a nabídkou zvýšení nákladů ŘÍDÍ SE CENY NĚČÍM? ANO - Cenová  regulace Regulací cen se rozumí stanovení nebo přímě usměrňování výše cen cenovými orgány a místními orgány. http://blog.zarohem.cz/clanek.asp?cislo=1220