DIAGNOSTIKA HODNOCENÍ ZPĚTNÁ VAZBA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIAGNOSTIKA HODNOCENÍ ZPĚTNÁ VAZBA
Advertisements

Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Současná pedagogická diagnostika a její metody Pro potřeby výchovných poradců zpracovala Dagmar Ženková.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
1. WORKSHOP.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
DIAGNOSTIKA HODNOCENÍ ZPĚTNÁ VAZBA
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
Strategické plánování
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Zjišťování výsledků VVP
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Didaktické zásady Literatura:
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
CÍLE VZDĚLÁNÍ Koho považujeme za vzdělaného člověka
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pedagogická psychologie
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Diagnostika Zimní semestr 2015/2016.
3. Metody pedagogické diagnostiky
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Gymnasium Jižní Město Praha
1. Obecná problematika tvorby ŠVP
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
Autoevaluace z pohledu
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

DIAGNOSTIKA HODNOCENÍ ZPĚTNÁ VAZBA DIAGNOSTIKA – analýza, interpretace vzdělávání jedince pozorování anamnéza rozhovor dotazník didaktické testy analýza prací žáků analýza pedagogické dokumentace hra HODNOCENÍ – zaujímání stanoviska výkonům žáka ve vyučování ZPĚTNÁ VAZBA - výstup nějakého systému ovlivňuje zpětně jeho vstup

HODNOCENÍ EVALUACE fáze typy I. Rozhodnutí o cíli hodnocení formativní - Hodnoticí procesy, ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají Zaujímání a vyjadřování kladného nebo záporného stanoviska k různým činnostem a výkonům žáků ve vyučování - Zpětná vazba I. Rozhodnutí o cíli hodnocení formativní průběžné II. Zjišťování skutečností o současném stavu informativní III. Formulování hodnoticího závěru finální sumativní diagnostické normativní kriteriální externí neformální hodnocení průběhu interní závěrečné hodnocení výsledku formální objektivní

CÍLE VZDĚLÁVÁNÍ KLÍČOVÉ KOMPETENCE 1. Umožnit žákům osvojit si strategie učení A k učení 2. Podněcovat žáky k tvořivému myšlení B k řešení problémů 3. Vést žáky k všestranné komunikaci C komunikativní 4. Rozvíjet schopnost spolupracovat 5. Připravovat k projevům svébytnosti D sociální a personální 6. Vytvářet potřebu projevovat pozit. city E občanské 7. Učit rozvíjet a chránit fyzic.a dušev. zdraví 8. Vést k toleranci a ohleduplnosti F pracovní 9. Rozvíjet schopnosti vzhl. k profesní orientaci

CÍLE KOGNITIVNÍ znalost, porozumění, aplikace, analýza, hodnocení tvoření CÍLE PSYCHOMOTORICKÉ imitace, manipulace, zpřesňování, koordinace, automatizace, motorická tvořivost, CÍLE AFEKTIVNÍ přijímání, reagování, oceňování hodnoty, integrování hodnoty, začleňování hodnot do charakteru osobnosti CÍLE SOCIÁLNÍ vyhledat si kontakt, přijímání návrhů na spolupráci, návrhy na spolupráci a její rozšiřování, vytvářet sociální role

Bloomova taxonomie kognitivních cílů tvořit hodnotit analyzovat zapamatovat porozumět aplikovat

HODNOCENÍ EVALUACE formativní informativní finální průběžné sumativní Průběžné poskytování diagnostických informací žákům o pokrocích v učení, kde se na cestě k cíli nachází Jak postupovat dál: opravit chyby, doplnit mezery Slouží zlepšení výkonu žáka, změřené na zvládání cíle Shrnuje, čeho žák dosáhl Porovnává žáky mezi sebou Vede k soutěživosti Zaměřené na dosažení cíle

HODNOTICÍ ŠKÁLA 1/A 2/B 3/C 4/D 5/E Výborný chvalitebný dobrý dostatečný nedostatečný Výjimečný kvalitní obvyklý nevalný nepřijatelný možno dát za vzor možno ocenit lze přijmout vyžaduje změny nutno přepracovat Vždy většinou někdy málokdy, občas nikdy A = rozhodně ano a = spíše ano ? = nedá se určit n = spíše ne N = rozhodně ne Všichni skoro všichni asi polovina téměř nikdo nikdo

kniha odpovídá věku a zájmům, rozsahem příliš náročná, něco ho zaujme DOVEDNOSTI ČTENÁŘE HODNOCENÍ, ZNÁMKOVÁNÍ Žák: 1/A 2/B 3/C 4/D 5/E 1. Vybere pro sebe knihu, text, článek - v učebnici, knize, časopise, na inter., knih. - předvídá obsah, pokračov., dokládá z textu kniha odpovídá věku a zájmům, rozsahem příliš náročná, něco ho zaujme málo náročná, už ji četl vybere náhodnou knihu nedokáže vybrat 2. Knihu, text přečte, orientuje se podle: - členění textu /úvod, závěr, obsah, doslov/ - písma, titulků, grafů, schémat, odstavců /orientátory/ celou knihu na přeskáčku začátek, konec pár stránek neotevře 3. Hledá paralely se osobními zkušenostmi - porovnává svoje informace, názory s  textem - porovnává s jinými texty, hledá shody, rozdíly   4. Sdělí hlavní myšlenku - odliší hlavní informace od nepodstatných - odliší fakta od názorů - vybere klíčová slova, logic. uspořádá myšlenky, zaznamená do osnovy, myšlenkové mapy - vytvoří nadpis, anotaci 5. Analyzuje příčiny a důsledky - vztahy mezi jevy, souvislostmi, postavami - usuzuje na motivy jednání - vcítí se do pocitů postavy, rozpozná city - dělá závěry 6. Vytváří otázky k textu: - odpověď najde v textu - odpověď zahrnuje vlastní zkušenost - odpověď vyžaduje další zdroje 7. Interpretuje -využívá získané informace k vlastnímu sdělení a) ústnímu /b) písemnému 8. Kriticky posoudí kritikou východisek, závěrů 9. Využívá představivosti/ Vcítí se do postavy -rozvine text objevným způsobem

A) Příprava a schopnost učit se B) Ústní projev C) Písemný projev Sebehodnocení žáků – záznamová tabulka Třídní učitel:   Jméno žáka A) Příprava a schopnost učit se B) Ústní projev C) Písemný projev D) Práce ve skupině E) Nezdar, změna názoru, hodnocení druhých F) Řešení problémů, chyba G) Dodržování pravidel, ochota pomoci H) Aktivita známka oblíbené seznam oblíbené známka neoblíbené seznam neoblíbené 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Třída:

Hodnocení výsledků všech testů: 100 bodů vynikající ojedinělý A 99 – 80 bodů výborný výjimečný B 79 – 60 bodů chvalitebný kvalitní C 59 - 40 bodů dobrý obvyklý D 39 – 20 bodů dostatečný nevalný E 19 – 0 bodů nedostatečný nepřijatelný F

Hodnocení známkou Slovní hodnocení Srovnávání žáků Kvalitativní Informuje o problémech Kontrolní funkce Funkce selektivní Porovnává se aktuální výkon s předešlým Posouzení vědomostí Komplexní posouzení celku osobnosti Vyhledává chyby, trestá je Naznačuje řešení Nenabízí řešení Chyba - pozitivní jev

Literatura: Pasch, M. et al. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Janík, T.,Maňák, J.,Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido. Skalková, J. (2007).  Obecná didaktika. Praha: Grada. Slavík, Jan.(1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál.