ČASOVÁNÍ PRAVIDELNÝCH SLOVES VE ŠPANĚLŠTINĚ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EXPRESAR GUSTOS Los PRONOMBRES del OBJETO INDIRECTO
Advertisements

LA FAMILIA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785. Provozuje.
Presente de ESTAR + GERUNDIO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Otevření fotografie v programu Adobe Photoshop Stručný popis otevření fotografie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš.
Tvorba přednastavení úprav fotografie v Adobe Lightroom Základní popis tvorby přednastavení úprav Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Karel Bílek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Uložení fotografie v Adobe Photoshop Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Veverka a MgA. Eliška Jílková. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785. Provozuje.
PRÉTERITO INDEFINIDO VERBOS REGULARES
Ořez fotografie v Adobe Photoshop Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Veverka a MgA. Eliška Jílková. Dostupné z Metodického.
Výběr pomocí nástrojů v Adobe Photoshop Základní práce s výběrem dané oblasti Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Veverka.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Los pronombres del objeto directo
ČASOVÁNÍ PRAVIDELNÝCH SLOVES VE ŠPANĚLŠTINĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu.
Z ÁKLADY ŠPANĚLŠTINY Seznámení s osobními zájmeny a nepravidelným slovesem „SER“ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva.
Formación de SUBJUNTIVO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PRÉTERITO INDEFINIDO VERBOS REGULARES 1
PROBLEMAS DE SALUD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom II.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Štětce v Adobe Photoshop
LA FAMILIA LA FAMILIA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN:
SLOVESA SE ZMĚNOU KMENOVÉ SAMOHLÁSKY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
EL CUERPO HUMANO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Transformace obrazu v Adobe Photoshop
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom II.
Tisk fotografií v Adobe Lightroom
Matematika – 4. ročník. Pracujeme s diagramy
Základy maskování v Adobe Photoshop
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁJMENA NEURČITÁ A ZÁPORNÁ
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
Preposiciones de lugar
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Písmo v Adobe Photoshop
Adobe Photoshop Lightroom
Tisk fotografií v Adobe Lightroom
Barevné prostory v Adobe Photoshop
Filtry v Adobe Photoshop
Základní úpravy jasu v Adobe Photoshop
Import fotografií v Adobe Lightroom
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
SER ESTAR HABER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výběr pomocí nástrojů v Adobe Photoshop
SER ESTAR HABER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
POROVNÁVACÍ VÝRAZY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vrstvy v Adobe Photoshop I.
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Základní kroky při úpravě fotografií v Camera RAW
Soubor interaktivních her z matematiky I.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
Export fotografií v Adobe Lightroom
Nový dokument v Adobe Photoshop
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

ČASOVÁNÍ PRAVIDELNÝCH SLOVES VE ŠPANĚLŠTINĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). 1

Španělská pravidelná slovesa Cílem prezentace je seznámit žáky se třemi základními skupinami pravidelných sloves ve španělštině. Pomocí příkladů se žáci naučí tato slovesa časovat a následně tuto novou dovednost procvičí. Po kliknutí se do tabulky doplňují správné tvary sloves či zájmena. Materiál je určen pro žáky střední školy.

PROJEKT MŠMT Název projektu školy Vybavení odborných učeben moderními technologiemi Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0432 Anotace Pravidelná slovesa – rozdělení do tříd Klíčová slova Verbos regulares Předmět Španělský jazyk Autor Mgr. Eva Šimonková Jazyk Druh učebního materiálu Prezentace, výklad, pracovní list Potřebné pomůcky PC, interaktivní tabule Cílová skupina Žáci střední školy Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace, procvičení Zdroje Seznam viz poslední strana

Ve španělštině rozlišujeme 3 třídy pravidelných sloves Slovesa řadíme do slovesných tříd podle toho, jaké zakončení mají v infinitivu. třída slovesa končící na -AR třída slovesa končící na -ER třída slovesa končící na -IR

1. slovesná třída Pro příklad uvedeme sloveso HABLAR (mluvit). Od infinitivu odtrhneme koncovku AR a přidáme patřičné koncovky – zde označené červeně. j. č. mn. č. 1. yo HABLO nosotros HABLAMOS 2. tú HABLAS vosotros HABLÁIS 3. él HABLA ellos HABLAN ella ellas usted ustedes

2. slovesná třída Pro příklad uvedeme sloveso COMER (jíst). Od infinitivu odtrhneme koncovku ER a přidáme patřičné koncovky – zde označené červeně. j. č. mn. č. 1. yo COMO nosotros COMEMOS 2. tú COMES vosotros COMÉIS 3. él COME ellos COMEN ella ellas usted ustedes

3. slovesná třída Pro příklad uvedeme sloveso VIVIR (žít). Od infinitivu odtrhneme koncovku IR a přidáme patřičné koncovky – zde označené červeně. j. č. mn. č. 1. yo VIVO nosotros VIVIMOS 2. tú VIVES vosotros VIVÍS 3. él VIVE ellos VIVEN ella ellas usted ustedes

Pokus se vyčasovat následující slovesa: HABLAR COMER HABLO HABLAMOS HABLAS HABLÁIS HABLA HABLAN COMO COMEMOS COMES COMÉIS COME COMEN

VIVIR VIVO VIVIMOS VIVES VIVÍS VIVE VIVEN

Uveď, o jaké zájmeno se jedná: HABLÁIS COMO VIVEN HABLO COMEMOS HABLA COME VIVES VOSOTROS, VOSOTRAS YO ELLOS, ELLAS, USTEDES YO NOSOTROS, NOSOTRAS ÉL, ELLA, USTED ÉL, ELLA, USTED TÚ

HABLAS COMÉIS VIVO HABLAN VIVIMOS COMES VIVE HABLAMOS TÚ VOSOTROS, VOSOTRAS YO ELLOS, ELLAS, USTEDES NOSOTROS, NOSOTRAS TÚ ÉL, ELLA, USTED NOSOTROS, NOSOTRAS