Násobení mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODOBNOST MATEMATIKA 9. ROČNÍK ZŠ výklad a cvičení.
Advertisements

Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
URČENÍ ROVNICE LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_9_Určení rovnice lineární.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST MATEMATIKA 7. ROČNÍK ZŠ výklad Základní škola Ostrava – Hrabová Paskovská 46 Software: Microsoft Office PowerPoint 2003.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Sčítání a odčítání mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu:
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Martina Dostálová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Pády Základní škola a Mateřská škola
Rozklad mnohočlenu na součin
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Jednotky délky a jejich převody
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
LOGARITMICKÉ ROVNICE- procvičení
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Název prezentace (DUMu): Posloupnosti
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Rozklad mnohočlenů na součin vytýkáním před závorku
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
VY_32_INOVACE_03_ Písemné sčítání a odčítání do 1000
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
20 MNOHOČLENY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VÝRAZY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
MATEMATIKA Kvadratická funkce Příklady.
Podobnost trojúhelníků
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Násobení mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.0768 číslo DUMu: VY_32_INOVACE_26_M8_nasobeni_mnohoclenu Tématický celek: Matematika a její aplikace Autor: Mgr. Lubomír Šín

Anotace: Materiál je určen k výuce matematiky v 8. ročníku základní školy, kapitoly MNOHOČLENY. Vysvětluje postup při násobení jednočlenů, násobení mnohočlenu jednočlenem a mnohočlenu mnohočlenem. Využití: Materiál lze využít k názornému vysvětlení postupu při násobení jednočlenů, násobení mnohočlenu jednočlenem a násobení mnohočlenů. Obsahuje množství příkladů na procvičení. 20. 1. 2012

Násobení jednočlenů 3ab . 5ac 3 . a . b . 5 . a . c = koeficienty i proměnné můžeme libovolně sdružovat a zaměňovat jejich pořadí = 3 . 5 . a . a . b . c = = 15 . a2 . b . c = 15a2bc

Příklady na procvičení -4s . (-5r) = 8u . (-6uv) = -7t . 7t = -3k3 . 2k2l = 2,5xy2 . 4x2y = 0,5 rs . (-6rs) = 4 . 7c . 2d = 9n . (-2n2) . 3n3 = 20rs -48u2v -49t2 -6k5l 10x3y3 -3r2s2 56cd -54n6

Násobení mnohočlenu jednočlenem 2x . (3x + 6) = jednočlenem vynásobíme každý člen mnohočlenu získané jednočleny sečteme (odečteme) 2x . (3x + 6) = 2x . 3x + 2x . 6 = 6x2 + 12x (a + b) . c = ac + bc

Příklady na procvičení 4 . (6z – 3w) = 2x . (-9x + 7y) = (5x2 – 6y2) . 8y = rs . (2rs + 11r) = (8m3 – 7m2n) . 4mn = (-5q2) . (2q3 – q4 – 7) = (a2b + ab2) . (-3a3b4) = 3hx – 2h . (x + 6h) = 24z – 12w -18x2 + 14xy 40x2y – 48y3 2r2s2 + 11r2s 32m4n – 28m3n2 -10q5 + 5q6 + 35q2 -3a5b5 – 3a4b6 hx – 12h2

Násobení mnohočlenu mnohočlenem (5y2 + 3y) . (2y – 1) = každý člen jednoho mnohočlenu vynásobíme každým členem druhého mnohočlenu získané jednočleny sečteme (5y2 + 3y) . (2y – 1) = = 10y3 - 5y2 + 6y2 - 3y = 10y3 + y2 - 3y (a + b) . (c + d) = ac + ad + bc + bd

Příklady na procvičení (r + 5) . (3r – 8) = (k - 4l2) . (3kl + 5k2) = (b + 4) . (b – 4) = (5 – 2m) . (2 + 5m) = (a + c) . (b + 2c + 3a) = (6r2 – 8rx + 7 x) . (4x – 2r2) = (p2 – p) . (5p3 + 6p4 – p2) = (2x2 – 4x + 3) . (2x – x2) = 3r2 + 7r – 40 3k2l + 5k3 – 12kl3 -20k2l2 b2 – 16 10 + 21m – 10m2 ab + 5ac + 3a2 + bc + 2c2 10xr2 – 12r4 – 32rx2 + 16r3x + 28x2 6p6 – p5 – 6p4 + p3 -2x4 + 8x3 – 11x2 + 6x

Použité zdroje ODVÁRKO, DrSc., doc. RNDr. Oldřich a doc. RNDr. Jiří KADLEČEK, CSc. Matematika pro 8. ročník základní školy, 1. díl. Praha 4: Prometheus, spol. s r. o., 2006. ISBN 80-7196-148-5.