Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová"— Transkript prezentace:

1 ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_07_Matematika pro 7.ročník_Násobení celých čísel - procvičování Téma: Násobení celých čísel - procvičování Vytvořeno: listopad 2011 CZ.1.07/1.4.00/

2 Anotace Digitální učební materiál Násobení celých čísel – procvičování je určen pro procvičování násobení celých čísel poté, co látka byla probrána a vysvětlena. Součástí jsou také příklady s kombinací násobení, sčítání a odčítání, u kterých si žáci zopakují přednosti početních operací. Materiál je určen k prezentaci na interaktivní tabuli.

3 Násobení celých čísel Procvičování

4 Součin dvou kladných čísel je číslo kladné!
3 . 9 = +27 = = = + . + = +

5 Součin dvou záporných čísel je číslo kladné!
(-4) . (-5) = +20 (-8) . (-8) = (-7) . (-6) = (-365) . (-100) = - . - = +

6 Součin kladného a záporného čísla je číslo záporné!
(-4) . 5 = -20 7 . (-8) = 25 . (-4) = (-365) . 10 = - . + = - + . - = -

7 + . + = + - . + = - + . - = - - . - = + (-3).(+6)= +6 . (-5)= 9 . 11 =
Vypočítej: (-3).(+6)= +6 . (-5)= = (-7) . (-9) = = + . + = + - . + = - + . - = - - . - = +

8 -2 . 3 . (-6) +(-30) . (-2) +(+6)

9 -3.9 +20 .(-5) : 7 .(-2) .(-3) : 6 .(-9)

10 0 . (-9) = - 100 . (-36) = (-1) . (-69) = 58 . (-1) =
Vypočítej: 0 . (-9) = (-36) = (-1) . (-69) = (-1) = (-4) = (-15) . (-40) =

11 Vypočítej: (-2) = (-4) . (-25)= (-2) (-50) = (-20) . (-12) . (-5) = (-7) . (-1) . (-2) . (-10) . (-3) =

12 SUDÝ POČET ZNAMÉNEK MÍNUS
KLADNÝ SOUČIN (-1) . (-1) . (-1) . (-1) . (-2) . (+9) . (-1) =

13 LICHÝ POČET ZNAMÉNEK MÍNUS
ZÁPORNÝ SOUČIN (-1) . (-1) . (-1) . (-1) . (-2) . (+9) . (-1) . (-1) =

14 Vypočítej: 15 . (-3) (-7) = 15 . [(-3)+(-7)] =

15 a . b + a . c = a . (b + c) Pro všechna celá čísla a, b, c platí:
= 3 . (5 + 6) Říkáme, že stejné činitele můžeme vytknout před závorku.

16 a . b + a . c = a . (b + c) (-8) . 16 + (-8) . 14 =
Vypočítej: (-8) (-8) . 14 = (-3) (-3) . 4 = 6 . (-6) + (-7) . 6 = 9 . (-4) – (-4) . 3 =

17 Použité zdroje: ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 7.ročník základní školy : 1.díl. 1.vydání. Praha : Prometheus, s. ISBN


Stáhnout ppt "ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová"

Podobné prezentace


Reklamy Google