Legislativní pravidla vlády II - věcný záměr, návrh zákona

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novela stavebního zákona ve vazbě na ustanovení § 50 návrh územního plánu
Advertisements

Řešení rozporů § 4 odst. 7 stavebního zákona a § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Ing. Tomáš Sklenář.
Veřejná moc a veřejná správa
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Moc výkonná ii VY_32_INOVACE_ 08 - Moc výkonná II.
Nástroje územního plánování
Administrativně právní metoda regulace společenských vztahů
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. 22. května IFA. 1. Příjmové daně 2. Věcný záměr nového zákona o daních z příjmů 3. Nový zákon o daních z příjmů (NZDP)
Řešení protisoutěžních opatření ze strany orgánů veřejné moci Mgr
Stavební zákon a územní plánování
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha - Bratislava
Legislativní proces návrhu zákona
Legislativní proces J.Kožiak.
Legislativní záměry v oblasti e-Governmentu Mgr. Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Ing. Jaroslav Krupka předseda podvýboru pro VS a IS.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Informace o stavu Reformy výzkumu, vývoje a inovací v ČR František Ježek, Vladimír Haasz Rada vysokých škol Duben 2008.
ZASEDÁNÍ PŘEDSEDNICTVA RVŠ ( ) STRUČNÁ INFORMACE MŠMT 1. ZÁKON O VYSOKÝCH ŠKOLÁCH 2. ZÁKON O FINANČNÍ PODPOŘE STUDENTŮ 3. PŘÍPRAVA ROZPOČTU 2012.
Legislativní a exekutivní tělesa ČR EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI.
Kontrola veřejné správy I.
Novela zákona o elektronickém podpisu Předmět úpravy novely zákona Obsah prezentace  Dosažení kompatibility se Směrnicí 1999/93/ES:  uznávání.
Porada tajemníků obcí s rozšířenou působností Benešov, Brno Aktuální informace k legislativním návrhům zákonů o ÚSC a dalším.
Legislativní pravidla vlády JUDr. Jan Kněžínek, Ph.D.
INSPIRE směrnice 2007/2/ES Transpozice směrnice INSPIRE v České republice Enviro – i – Forum, Zvolen,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2007 I.náměstek ministra financí Ing. Eduard Janota 11. září 2006.
Digitální Česko – veřejná konzultace Ing. Jan Duben ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Česká energetika ve sjednocené Evropě Vliv směrnic EU na energetickou legislativu ČR Konference AEM 10. a 11. září 2003 P r a h a Josef Fiřt Ministerstvo.
Rozpočtový proces a jeho kontrola
Zjednodušení administrativních postupů – výpisy z Evidence rejstříku trestů Mgr. Marek Souček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 3. – 4. dubna 2006.
Odpadové hospodářství a jeho výhled v České republice
Dělba státní moci 1. Zákonodárná moc
KONZULTACE ČÍSLO 2 NĚKOLIK POZNÁMEK KE SPOTŘEBITELSKÉMU ROZHODČÍMU ŘÍZENÍ 1.
CO PŘINESOU NOVÉ ZÁKONY ANEB REFORMA POKRAČUJE Praha, 6. listopad 2008.
Novela zákona o vodovodech a kanalizacích Ing. Jiří Duda Ing. Vladimír Chaloupka Odbor vodovodů a kanalizací Ministerstvo zemědělství ČR VAKINFO 2012 –
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Základní registr územní identifikace a nemovitostí Zbyněk Havelda Úřad pro veřejné informační systémy Seminář sdružení Nemoforum.
Registr smluv JUDr. Vít Šťastný vedoucí oddělení civilně-správní legislativy; odbor legislativy a koordinace předpisů Ministerstva vnitra Plzeň 26. března.
XXIII. valné shromáždění a jarní celostátní seminář STMOÚ ČR BRNO, května 2012 František Vavera.
Certifikace informačních systémů veřejné správy (ISVS) ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb. - atest-
1 Řešení rozporů při pořizování ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Vodohospodářské aktuality
CO PŘINESOU NOVÉ ZÁKONY ANEB REFORMA POKRAČUJE
náměstek Ministerstva životního prostředí
Zákon o Generální inspekci bezpečnostních sborů
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Důvodová zpráva a RIA 2. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Etický kodex zaměstnance veřejné správy
Paragrafované znění II
Obecně k legislativě 18. října 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Evropská dimenze legislativy
Komise LRV a LRV 14. prosince 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Řešení rozporů § 4 odst. 7 stavebního zákona a § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Ing. Tomáš Sklenář.
Postup připomínkování Michal Radvan
Legislativní proces v Parlamentu ČR
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Osnova předmětu Právní systém v ČR, typy právních dokumentů.
Paragrafované znění II
Obecná část rozpočtového práva III
Legislativní pravidla vlády I - úvod
Legislativní materiály vlády
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
Obecná část rozpočtového práva III
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Transkript prezentace:

Legislativní pravidla vlády II - věcný záměr, návrh zákona JUDr. Jan Kněžínek, Ph.D.

Věcný záměr zákona pouze v případě určitých druhů zákonů věcný záměr se nevypracovává k návrhům prováděcích právních předpisů vypracovávají jej ministerstva a jiné ústřední orgány státní správy před vypracováním návrhu zákona, pokud je věcný záměr obsažen v plánu legislativních prací vlády

Věcný záměr zákona Důvody vypracování věcného záměru: dosavadní zákon má být nahrazen koncepčně novou úpravou, nebo obsah návrhu zákona má spočívat v úpravě věcí, které dosud nejsou upraveny

Obsah a způsob projednání věcného záměru zákona Požadavky na obsah věcného záměru Připomínkové řízení Předložení vládě a projednání vládou a jejími legislativními orgány

Návrh zákona Požadavky na obsah návrhu zákona Připomínkové řízení Návrh novely zákona Připomínkové řízení Předložení vládě a projednání vládou a jejími legislativními orgány

Požadavky na důvodovou zprávu Základní požadavky stanovené zákonem o Jednacím řádu Poslanecké sněmovny Požadavky stanovené Legislativními pravidly vlády a navazujícími dokumenty