Slohový literární útvar 8.ročník Eva Andrýsková, ZŠ Polešovice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Advertisements

Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Mluvnický zápor Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Jak zveřejnit článek přes Webpublisher ?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Doporučený vzor individuální prezentace
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
MATEMATIKA a VÚP RNDr. Eva Zelendová
SŠ-COPT Uherský Brod Bc. Martin Bártek 9. Výroba petlice
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Tvorba myšlenkové mapy
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Úvod do filozofie.
ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
Poměr v základním tvaru.
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
2. seminární úkol - projekt
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Jak nám roste krokus vnímání.
SEMINÁŘ OZO Ladislav Hejný
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Filozofické disciplíny
Bc. Miloslava Vavříková
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Dalekohledy Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název materiálu:
8. ročník Michaela Hantková
Má země Česká republika.
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Rovnice s absolutními hodnotami
Mezní stavy materiálu Ivo DLOUHÝ - ÚFM AVČR, Žižkova tel.: Libor PANTĚLEJEV – A3/ tel.:
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Badminton zajímavé ukázky
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
PŘÍMÁ ÚMĚRNOST - TROJČLENKA
SLOH A KOMUNIKACE Projev, proslov.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Úvaha Tento slohový útvar najdeme ve stylu odborném, publicistickém i uměleckém. Je to pojednání nebo výklad na základě logických úsudků. Projevuje se.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Poměr v základním tvaru.
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
Dřevěná káča Bc. Lenka Sokolová.
Rovnice HRA.
SLOH ‒ úvaha.
První pomoc.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Slohový literární útvar 8.ročník Eva Andrýsková, ZŠ Polešovice ÚVAHA Slohový literární útvar 8.ročník Eva Andrýsková, ZŠ Polešovice

Úvaha patří k velmi náročným útvarům podobá se výkladu, ale na rozdíl od něj nepopisuje pouze holá fakta, ale přidává náš názor nesnaží se poučovat nebo vzdělávat, předkládá pouze svůj názor, který má vést k zamyšlení

Úvaha východiskem kompozice jsou vlastní zkušenosti a obecné poznatky, autor o nich přemýšlí, analyzuje je a vynáší obecně platné závěry

Úvaha často užívá výrazů: myslím uvažuji přemýšlím domnívám se upozorňuji přemýšlejte uvažte dokážete si představit

Úvaha Co to je řečnická otázka? Často se užívá řečnických otázek. To je otázka, na kterou se nečeká odpověď. Buď proto, že není důležitá, nebo třeba proto, že oslovujeme člověka, který nemůže odpovědět. Lze také oslovit věc (=personifikace), skupinu lidí (ta pochopitelně odpovědět nemůže) nebo sebe sama.

Úvaha Jak se ptát „správně“? Nedělat to prvoplánově a okatě. Otázka nemá být samoúčelná, má být závěrem nějakého myšlenkového toku, má vést k další sérii myšlenek, případně má celý text uzavírat.

Úvaha Cílem úvahy není problém vyřešit, pouze se zabývá nabídkou možných řešení. Úvaha má burcovat, donutit k zamyšlení. A to je (také) jejím cílem.

Úvaha Čím začneme?

Úvaha Nejdříve uvedeme problém, kterým se budeme zabývat Poté daný problém rozebereme Nakonec shrneme základní myšlenky, k nimž úvaha směřovala. Je vhodné zdůraznit, proč byly takové závěry v textu vysloveny, může se objevit i pointa (zajímavá myšlenka – citát, řečnická otázka na závěr, která zdůrazní hlavní myšlenku celého textu apod.)

Úvaha A nyní s chutí do toho!!!

Použité zdroje www.cesky-jazyk.cz/slohovky/uvahy http://gabineckov.blog.cz/0706 http://aja-tygrik.blog.cz/0805 http://hedvicek.blog.cz/en/0808 http://www.svosur.cz/fotoarchiv/jak_jsme_hledali.html http://adtuner.blog.cz/0612