VNÍMÁNÍ, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

CO POTŘEBUJE FOTBALISTA Bc. Tereza Michalcová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
CO KDO DĚLÁ – VÝROBA ŽIDLE Ivana Šůsová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Peklo x ráj POZNÁVÁNÍ PRAVIDEL SPOLEČENSKÉHO SOUŽITÍ, POROZUMĚNÍ ZÁKLADNÍM PROJEVŮM NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE OBVYKLÝM V TOMTO PROSTŘEDÍ.
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Život v přírodě Jazyk a řeč.
Poznávací schopnosti, vnímání
Paměť, pozornost, Sociabilita
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozhledna Marta Strnadová.
Hrášek – počítání kuliček
Co nepatří do dárku Vnímání.
Jak se chovat v divadle Radka Knotková 1.
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Cirkus - doplň slovo v říkadle
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Rýmy Jazykový cit.
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Zvuky přírody Sluchové vnímání.
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
Kdo se stará o rybník Jana Kučerová.
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
MY DAY Jazyk a řeč.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Přiřaď vitamíny Zdraví.
Dopravní prostředky.
SOUHVĚZDÍ POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
paměť, Rozvoj slovní zásoby
ŽIVLY VODA, OHEŇ, ZEMĚ, VZDUCH.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Skupenství Fyzika.
Lodička Bc. Miloslava Vavříková
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
Vytleskej podle slabik
Stavíme hrady Vnímání.
Jak se upravit do divadla
TRADICE A SVÁTKY.
Posíláme dopis Věra Vernerová.
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
poznatky, orientace ve známém prostředí
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Bc. Miloslava Vavříková
Človíček a jeho tělo zdraví.
Zvuky zvířat Sluchové vnímání.
JITEX – Jak vznikne tričko?
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Mícháme barvy vnímání.
Motýlí křídla vnímání.
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Srovnej botičky do botníku
Transkript prezentace:

VNÍMÁNÍ, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI EMOCE VNÍMÁNÍ, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI

Použité odkazy www.pixabay.com Emotikon - veselý, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-emotikon-smajl%C3%ADci-150836/ Emotikon - smutný, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-emotikon-smajl%C3%ADci-150657 Mimozemšťan - stydlivý, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/mimozemsk%C3%A9-vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-%C4%8Derven%C3%A1- 41617/  Mimozemšťan - veselý, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/mimozemsk%C3%A9-vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-emoji-41611/  Mimozemšťan - smutný, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/mimozemsk%C3%A9-vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-emoji-41610/ Emotikon - smějící se, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-sm%C3%A1l-se-obli%C4%8Dej-304294 Mimozemšťan - udivený, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 5.4.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/mimozemsk%C3%A9-vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-co-emoce-41615/ Emotikon - bojácný, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 5.4.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-emotikon-smajl%C3%ADci-150661/  

Metodický pokyn Integrovaný blok: emoce Popis Materiál obsahuje 4 pracovní listy, pomocí kterých se děti interaktivní formou učí porozumět běžným projevům emocí a nálad Očekávání a cíle Cílem je rozvoj neverbálních komunikativních dovedností Představit dětem, jak se emoce, nálada projevuje ve výrazech tváře Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Materiál obsahuje 4 pracovní listy, pomocí kterých si děti procvičí poznávání stejného výrazu tváře“smajlika a ufounka“ Děti mají za úkol vybrat na každém pracovním listě shodnou emoci k nabízenému obrázku, výrazy tváří - veselý, smutný, rozesmátý, udivený Zpětná vazba se dětem ukáže pouze při správné odpovědi Dítě má za úkol kliknout na obrázek se stejným výrazem tváře, jako je nabízený obrázek v levé části - obrázek se shodným výrazem tváře se pomocí animačního efektu zatočí dokola Děti se učí porozumět projevům emocí a nálad, vnímat a rozeznávat projevy radosti a smutku Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je rozeznávat projevy emocí a nálad, vnímat projevy radosti, smutku., rozvíjet neverbální komunikační dovednosti, přiblížit dětem, jak se nálady projevují ve výrazech tváře Na magnetickou tabulku připevníme kartičky se smajlíkem, který vyjadřuje některou z emocí – veselý, smutný, rozesmátý, udivený Děti hledají kartičku ufounka, který se tváří stejně (podobně) Obličeje s různými výrazy tváře mohou děti i na tabulku kreslit a vyprávět, např. Proč se asi takto tváří? Jak se asi cítí?Jak můžeme rozveselit smutného kamaráda? Kdy jsem veselý, smutný..? Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Rozvíjení neverbálních komunikativních dovedností Rozeznávat běžné projevy emocí a nálad pomocí různých výrazů tváře Vnímat projevy radosti a smutku Rozvoj komunikativních dovedností také při rozhovorech na téma emoce Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.