VNÍMÁNÍ, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI EMOCE VNÍMÁNÍ, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI
Použité odkazy www.pixabay.com Emotikon - veselý, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-emotikon-smajl%C3%ADci-150836/ Emotikon - smutný, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-emotikon-smajl%C3%ADci-150657 Mimozemšťan - stydlivý, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/mimozemsk%C3%A9-vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-%C4%8Derven%C3%A1- 41617/ Mimozemšťan - veselý, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/mimozemsk%C3%A9-vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-emoji-41611/ Mimozemšťan - smutný, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/mimozemsk%C3%A9-vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-emoji-41610/ Emotikon - smějící se, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-sm%C3%A1l-se-obli%C4%8Dej-304294 Mimozemšťan - udivený, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 5.4.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/mimozemsk%C3%A9-vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-co-emoce-41615/ Emotikon - bojácný, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/ [online]. [cit. 5.4.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/vesel%C3%BD-obli%C4%8Dej-emotikon-smajl%C3%ADci-150661/
Metodický pokyn Integrovaný blok: emoce Popis Materiál obsahuje 4 pracovní listy, pomocí kterých se děti interaktivní formou učí porozumět běžným projevům emocí a nálad Očekávání a cíle Cílem je rozvoj neverbálních komunikativních dovedností Představit dětem, jak se emoce, nálada projevuje ve výrazech tváře Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Materiál obsahuje 4 pracovní listy, pomocí kterých si děti procvičí poznávání stejného výrazu tváře“smajlika a ufounka“ Děti mají za úkol vybrat na každém pracovním listě shodnou emoci k nabízenému obrázku, výrazy tváří - veselý, smutný, rozesmátý, udivený Zpětná vazba se dětem ukáže pouze při správné odpovědi Dítě má za úkol kliknout na obrázek se stejným výrazem tváře, jako je nabízený obrázek v levé části - obrázek se shodným výrazem tváře se pomocí animačního efektu zatočí dokola Děti se učí porozumět projevům emocí a nálad, vnímat a rozeznávat projevy radosti a smutku Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je rozeznávat projevy emocí a nálad, vnímat projevy radosti, smutku., rozvíjet neverbální komunikační dovednosti, přiblížit dětem, jak se nálady projevují ve výrazech tváře Na magnetickou tabulku připevníme kartičky se smajlíkem, který vyjadřuje některou z emocí – veselý, smutný, rozesmátý, udivený Děti hledají kartičku ufounka, který se tváří stejně (podobně) Obličeje s různými výrazy tváře mohou děti i na tabulku kreslit a vyprávět, např. Proč se asi takto tváří? Jak se asi cítí?Jak můžeme rozveselit smutného kamaráda? Kdy jsem veselý, smutný..? Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Rozvíjení neverbálních komunikativních dovedností Rozeznávat běžné projevy emocí a nálad pomocí různých výrazů tváře Vnímat projevy radosti a smutku Rozvoj komunikativních dovedností také při rozhovorech na téma emoce Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.