Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr. Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Tomanová Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_05- Přídavná.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
fotbalový mí č bílá r ůž e chutné ovoce P ř ídavná jména IT ve škole CZ.1.07/1.4.00/
Odraz světla na rovinném zrcadle
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Aritmetická posloupnost
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je .
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁJMENA KDO TATO JÁ NIC SE MŮJ NAŠE KTERÝ ŽÁDNÝ
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Digitální učební materiál
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
Název materiálu: Zájmena
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Saturn Sluneční soustava Název školy
Zájmena a jejich skloňování
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu mužského
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
Měření elektrického proudu
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN MNĚ? VÁM? SOBĚ? NAŠIMI?
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_ČESKÝ JAZYK
Slovní druhy - procvičování
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu ženského
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_2B35Čj5_ Zájmena
Závislost elektrického odporu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/21.2905 Projekt MŠMT ČR EU peníze školám Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2905 Název projektu školy Cesta k úspěchu na Základní škole Unhošť Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Identifikátor VY_32_INOVACE_11C_Ur Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Český jazyk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Urbanová.

Tematická oblast, téma: Tvarosloví, skloňování zájmen Klíčová slova: zájmena bezrodá, zájmena rodová, zájmena nesklonná, vzory ten a náš Jazyk: český Ročník: 6. Anotace: Prezentace slouží k výkladu učiva o skloňování zájmen. Žáci si v závěru procvičí vyhledávání zájmen, určování jejich druhů a tvarů v 1.pádě.

Skloňování zájmen: -zájmena lze rozdělit podle trojího typu skloňování: zájmena bezrodá: nelze u nich určit rod, mají zvláštní skloňování ( já, ty, my, vy, se, si) zájmena rodová: označují různými tvary trojí rod -skloňují se podle vzoru přídavných jmen mladý: můj, tvůj, svůj, takový, jaký, který, žádný jarní: její, čí, něčí, čísi, ničí - skloňují se podle zájmenných vzorů ten, náš zájmena nesklonná: jeho, jejich

Zájmena bezrodá: 1.JÁ TY 2.mě, mne tě, tebe 3.mi,mně ti, tobě 4.mě, mne tě, tobě 6.mně tobě 7.mnou tebou 1.MY VY - 2.nás vás sebe 3.nám vám si,sobě 4.nás vás se,sebe 6.nás vás sobě 7.námi vámi sebou

Skloňování zájmen podle vzorů přídavných jmen-vzor mladý: 1. můj má,moje mé,moje 2.mého mé,mojí mého 3.mému mé,mojí mému 4.mého (ž.) mou,moji mé,moje můj (než.) 5.můj má,moje mé,moje 6.mém mé,mojí mém 7.mým mou,mojí mým

Množné číslo: 1.mí,moji (ž.) mé,moje má,moje mé,moje (než.) 2. mých 7. mými

Skloňování zájmen podle vzoru ten,náš: 1.ten,náš ta,naše to,naše 2.toho,našeho té,naší toho,našeho 3.tomu,našemu té,naší tomu,našemu 4.toho,našeho (ž) tu,naši to,naše ten,náš (než.) 6.tom,našem té,naší tom,našem 7.tím,naším tou,naší tím,naším

Množné číslo zájmen ten,náš: mužský rod ženský střední 1. ti,naši (ž) ty,naše ta,naše ty,naše (než.) 2. těch,našich 3. těm,našim 4.ty,naše ty,naše ta,naše 6. těch,našich 7. těmi,našimi

Skloňování zájmena on: 2. jeho, ho, jej 3. jemu, mu 4. jej, ho ( živ. i neživ.) jeho ( pouze živ.) 6. (o) něm 7. jím Po předložce se j- mění na souhlásku ň- (7.p. s ním).

Vyhledejte zájmena,určete jejich druh a uveďte je ve tvaru 1.pádu: 1. Vyber kteréhokoli z nás. 2. Včera jsem ho neviděl. 3. Tohoto člověka vůbec neznám. 4. O čemsi vyprávěl, ale nerozuměl jsem mu. 5. Děvče, s nímž jsi mluvil, je Markéta. 6. Nám všem u vás bylo příjemně. 7. Úkol můžeš svěřit komukoli z nás. 8. Jeho účes mě nezaujal.

Řešení: 1. kteréhokoli- neurčité, kterýkoli,nás- os.,my 2. ho- osobní, on 3. tohoto- ukazovací, tento 4. čemsi- neurčité, cosi, mu- osobní, on 5. nímž- vztažné, jež 6. nám- os.,my, všem-neurč.,všichni,vás-os.,vy 7. komukoli- neurčité, kdokoli, nás- os., my 8. jeho- přivlastňovací, jeho,mě-os., já