Příprava na závěrečnou prověrku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
aneb CO JSME SE O NICH DOZVĚDĚLI V 7. TŘÍDĚ
Advertisements

Jména a pády Put the nouns between slash marks into the appropriate case, as determined by the context. Vzor: Román se stal tím, čím v /minulost/ byla.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_738_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_598_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
Věta jednoduchá, souvětí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozbor souvětí.
Mgr. Michal Oblouk SOUVĚTÍ SOUŘADNÉ.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Spojovací výrazy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Květen 2013
Formální skladební vztahy ve větě jednoduché II.
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
VĚTA JEDNODUCHÁ, SOUVĚTÍ, sklaDEBNÍ VZTAHY
Spojky.
Procvičujeme větné členy 1 Český jazyk 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_11_Procvičujeme větné členy 1 1.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Anotace: přímá řeč – rozšiřující učivo, oslovení Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup:
SPOJKY Mgr. Michal Oblouk.
Skladba souvětí.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Věta jednoduchá a souvětí“
Interpunkce v souvětí podřadném
Formální skladební vztahy
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Skladba - opakování VY_32_INOVACE_52_Opakovani skladby II Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory.
VY_32_INOVACE_Jir_II_18 Významové poměry mezi HV,VV a vět. členy Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Významové poměry mezi hlavními větami Název sady: Český jazyk.
SPOJKY, VĚTY VEDLEJŠÍ A VĚTY HLAVNÍ Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Návo d Znáš dobře mluvnici? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Souvětí souřadné Obsahuje 2 a více vět hlavních, mluvnicky na sobě nezávislých Věty spojeny:a) souřadicími výrazy b) pouze odděleny čárkou.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
OPAKOVÁNÍ SKLADBY (a také tvarosloví)
Souvětí, věta hlavní, vedlejší
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_ 14_ Souvětí a jeho stavba
SYNONYMNÍ SPOJKY Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Zvláštnosti větné stavby
VY_32_INOVACE_33_Zajmena Jazyk a jazyková komunikace –
Grafické znázornění souvětí
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Poznáváme tajemství skladby
Rozbor souvětí VY_32_INOVACE_46_Rozbor souveti
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
PŘEDLOŽKY PŮVODNÍ A NEPŮVODNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Spojky.
AUTOR: Mgr. Marta Severová
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Transkript prezentace:

Příprava na závěrečnou prověrku VY_32_INOVACE_56_Priprava na zaverecnou proverku Autor: Mgr. Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

PRAVIDLA, ZPŮSOB PRÁCE Hrají proti sobě alespoň dvě skupiny. Zvolí si téma (MK = mluvnické kategorie, VČ = větné členy, VV = vedlejší věty, VP = významové poměry) a k němu dostanou úkol/otázku. Pole, které již bylo odkryto, se pro přehlednost obarví pomocí kliknutí na kolečko v číselném poli. Vítězí skupina s nejvyšším počtem bodů.

MK 100 VČ 200 ČÁRKY 300 SOUVĚTÍ 400 VV + VP 500 1 1 1 1 1 2 2 2 2 2 3 3 3 3 3 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5

Urči pád, číslo, rod, vzor: Zpět Urči pád, číslo, rod, vzor: Pro mé spolužáky

Urči pád, číslo, rod, vzor, druh: Zpět Urči pád, číslo, rod, vzor, druh: nechápavým pohledem

Urči čas, způsob, rod, vid: Zpět Urči čas, způsob, rod, vid: Byli zastaveni

Urči pád, číslo, rod, vzor: Zpět Urči pád, číslo, rod, vzor: U fotbalistů

Urči způsob, čas, rod, vid: Zpět Urči způsob, čas, rod, vid: zapisuj

Postával venku se svými kamarády. Zpět Urči větné členy: Postával venku se svými kamarády.

Kvůli nachlazení dnes nepřišel do školy. Zpět Urči větné členy: Kvůli nachlazení dnes nepřišel do školy.

Je nepozorný a nesoustředí se. Zpět Urči větné členy: Je nepozorný a nesoustředí se.

Velmi rychle přeběhl na druhou stranu. Zpět Urči větné členy: Velmi rychle přeběhl na druhou stranu.

Test z češtiny bude obtížný. Zpět Urči větné členy: Test z češtiny bude obtížný.

Když se konečně vrátil sdělil nám co právě spáchal. Zpět Doplň čárky: Když se konečně vrátil sdělil nám co právě spáchal.

Diktát který právě napsal nebude patřit mezi nejlepší. Zpět Doplň čárky: Diktát který právě napsal nebude patřit mezi nejlepší.

Upozornila nás co bude následovat a poté odešla. Zpět Doplň čárky: Upozornila nás co bude následovat a poté odešla.

Zpět Doplň čárky: Mám rád dokumentární pořady dokonce jsem některé zhlédl i několikrát jelikož se mi opravdu líbily.

Slíbil mu že se vrátí a že pak vše uvede do pořádku. Zpět Doplň čárky: Slíbil mu že se vrátí a že pak vše uvede do pořádku.

Zpět Urči druh souvětí: Povídali, že mu hráli.

Chtěl příklad vysvětlit, ale zadrhl se mu hlas. Zpět Urči druh souvětí: Chtěl příklad vysvětlit, ale zadrhl se mu hlas.

Zpět Urči druh souvětí: Dnes se dozvíte, co je to doplněk, ale nečekejte, že to bude jednoduché.

Zpět Urči druh souvětí: Přijel do Prahy, aby navštívil svou tetu a aby se prošel po Malé Straně.

Zpět Urči druh souvětí: Když dnes opět nepřijdeš a když svou chybu nenapravíš, bude to ještě horší.

Urči významový poměr a druhy VV: Zpět Urči významový poměr a druhy VV: Posadila se na židli, ale číst nezačala. Pršelo, a tak zůstali doma. Povězte mi, odkud tu knihu máte.

Urči významový poměr a druhy VV: Zpět Urči významový poměr a druhy VV: Pojedeme na dovolenou, dokonce i k moři se podíváme. Nepozvali ho, neboť ho nemají rádi. Je patrné, že viníkem jsi ty.

Urči významový poměr a druhy VV: Zpět Urči významový poměr a druhy VV: Jezdili jsme na kole nebo jsme se chodili koupat. Buď dojdeš nakoupit, nebo umyješ nádobí. Byl to zážitek, na který se nezapomíná.

Urči významový poměr a druhy VV: Zpět Urči významový poměr a druhy VV: Mrzí mě to, a proto se ti chci omluvit. Pogratulovali mu, ba i několik dárků dostal. Kde se pivo vaří, tam se dobře daří.

Urči významový poměr a druhy VV: Zpět Urči významový poměr a druhy VV: Do pokoje vstoupili oba, bratr i sestra. Fyzicky byl přítomen, avšak duchem byl někde jinde. Když se probudil, zjistil, že zaspal.