ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jednoduché a složené úrokování. Úrokování dekurzivní - polhůtné anticipativní – předlhůtné bankovní rok – 360 dnů bankovní měsíc – 30 dnů.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R16_Jednoduché úrokování TEMA: Matematika.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_14 Spotřebitelský úvěr, hypoteční.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_06_Matematika pro 7.ročník_Opakování na čtvrtletní práci - 2.čtvrtletí Téma: Opakování na čtvrtletní.
Finanční matematika 5. (finanční gramotnost) Složené úrokování zkráceně.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : Prosinec.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_03 Název materiáluDluhopis,
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_06 Název materiáluUrčování.
Umořování dluhu Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_23 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
Sčítání a odčítání mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu:
Numerická gramotnost Ing. Barbora Chmelíková.
VY_62_INOVACE_ , daň z nemovitých věcí - pozemků
BANKOVNICTVÍ.
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Složené úrokování Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Mzda Autor: Pavla Lukešová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Jednoduché úrokování Tematická oblast
AUTOR: Martina Dostálová
Násobení mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základy finanční matematiky 1
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název: Jednoduché úročení Autor: Mgr. Ivona Vochozková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Finanční gramotnost Inflace ZŠ Hejnice Mgr. Jan Kašpar.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
VY_62_INOVACE_ – Příklady na výpočet úroků z vkladů a úvěrů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční gramotnost TESTOVACÍ OTÁZKY.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
36 FINANČNÍ MATEMATIKA.
Seminář o stavebním spoření
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MATEMATIKA Kvadratická funkce Příklady.
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: RNDr. M. Knoblochová NÁZEV: VY_62_INOVACE_01A_01 Úroková míra, úrokovací období TEMA: Finanční matematika ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 1.2.2013

Anotace Základní pojmy finanční matematiky, žáci je vysvětlují nebo vyhledávají, odvozují vztahy a používají je k výpočtům, upevňují si pojem úrok, úroková míra, doba úročení, úrokovací období. V opakovaní na tabuli doplňují pojmy elektronic- kým perem nebo fixou. Materiál je používán v semináři z finanční matematiky

Finanční matematika 1

Základní pojmy věřitel dlužník

vklad, počáteční kapitál, jistina, peněžní částka budoucí hodnota kapitálu

Úroková míra a úrok úrok úroková míra ( úroková sazba) nominální efektivní zvažovaná, požadovaná vnitřní výnosové procento

nominální Délka časového období p.a.- per annum p.s.- per semestre p.q.- per quartale p.m.- per mensem p.d.-per diem

Četnost skládání úroků roční pololetní čtvrtletní měsíční denní

efektivní nominální úrokové míry - stejné období různá četnost

Úroková doba první den den splatnosti

Zaokrouhlování úroků vklady a úvěry na účtech – haléře vklady vyplácené bankou – koruny nahoru úvěry splácené bance – koruny podle pravidel matematiky

Daň z úroku 15% zdaňovací koeficient

příklady Klient uložil 50 000 Kč u banky na termínovaný vklad s roční úrokovou mírou 3,1%. Úrokovací období vkladu je 1 rok.

Kolik Kč zaplatí banka na úrocích za jeden rok?

Kolik Kč zaplatí banka na úrocích za jeden rok?

Kolik Kč zaplatí banka na úrocích za jeden rok?

Kolik Kč zbude po zdanění?

Kolik Kč zbude po zdanění?

Kolik Kč zbude po zdanění?

Klient bude mít peníze uložené v bance po dobu pěti let Klient bude mít peníze uložené v bance po dobu pěti let. Úroky banka nepřipisuje ke vkladu, ale posílá na jeho běžný účet.

Urči jeho majetek vždy na konci roku.

Jakou částku by bylo nutné uložit v bance na úrok 3%, aby roční úrok dosáhl 120 000,-Kč (tedy 10 000 Kč na měsíc)?

Opakování K₀ i n Kn Un

DÚ Klient uložil 50 000 Kč u banky na termínovaný vklad s roční úrokovou mírou 3,1%. Úrokovací období vkladu je 1 měsíc. Kolik Kč zaplatí banka na úrocích za jeden měsíc? Kolik Kč zbude po zdanění? Klient bude mít peníze uložené v bance po dobu pěti let. Úroky banka nepřipisuje ke vkladu, ale posílá je na jeho běžný účet. Urči jeho majetek po pěti letech spoření.

U= 129,17 U= 109,79 K= 56587,50

Literatura ODVÁRKO, Oldřich. Úlohy z finanční matematiky pro střední školy. Praha: Prometheus, 2005, ISBN 80-7196-303-8. – se svolením autora RADOVÁ, Jarmila; DVOŘÁK, Petr; MÁLEK, Jiří. Finanční matematika pro každého 7. aktualizované vydání. Praha: Grada, 2009, ISBN 978-80-247-3291-6. Archiv autora

Materiál je určený pro interaktivní výuku