Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Obor: Autoelektrikář Ročník: 3. Vypracoval: Tomáš Dolina Odborný výcvik ve 3. tisíciletí T. 2.4 Spouštěcí soustavy Obor: Autoelektrikář Ročník: 3. Vypracoval: Tomáš Dolina Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky
Zkoušení jednotlivých dílů spouštěče Přední víko Pastorek Volnoběžka Vysouvací páka
Rotor Měříme žárovkovou zkoušečkou nebo multi-metrem zkrat proti kostře mezi komutátorem a hřídelí. Při nerovnostech komu-tátoru jej přesoustružíme, případně jenom přeleš-tíme smirkem a proškrá-beme drážky mezi jednotlivými lamelami zbroušeným plátkem pilky.
Stator Měříme žárovkovou zkoušečkou nebo multimetrem zkrat proti kostře mezi vinutím a trubkou také propojení jednotlivých vývodů vinutí.
Elektromagnetická cívka Můžeme ji přezkoušet na akumulátoru nebo nabíječce připojením + na svorku 50 a kostry na obal cívky
Kontrola svorek – přechodové odpory – nastávají nejčastěji ve spojení uhlíků s komutátorem z důvodu špatného pohybu uhlíku ve vodítku nebo malé délky uhlíku. Zadní víko
Kontrola spouštěcí soustavy Vždy se před hledáním závady ve spouštěči nejprve ujistíme, že je v pořádku akumulátor Měříme odběr spouštěcí soustavy, jehož velikost je závislá na podmínkách, ve kterých je vozidlo provozováno (chlad, použití oleje) Proud pro spouštění se pohybuje od 50 do 500A
Měření proudu při startování
Střední průmyslová škola Uherský Brod, 2010 www.sps-ub.cz