CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.05 Téma: PowerPoint.
Advertisements

HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Pinkrová Název : VY_52_INOVACE_16_Význam.
VY__III/2__INOVACE__04 Český jazyk PODSTATNÁ JMÉNA.
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace _31 _Abeceda 1.část Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Procvičování písmen N, D
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_27_Národ_sobě_kulturní_rozvoj_ib1 Číslo projektu: CY1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
7.ROČNÍK Hydraulická zařízení VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
TÉMA: JAROSLAV SEIFERT AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
„Kdo hledá, bývá očekáván. Kdo čeká, je jen nalezen.“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Co víš o své vlasti 4.roč. 4. ročník.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.24_Kultura_a_umeni.
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Druhy vět – jejich rozdělení
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
KUR DOMÁCÍ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Procvičení a upevnění učiva
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Název.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Jitka Jerhotová Škola
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Jitka Jerhotová Škola
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_ INOVACE_O7_ ČESKÝ JAZYK 3
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.1.Bal.08_Lidské_tělo Datum:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Věcné učení První pomoc
Počátky slovesného umění
(český jazyk pro 1. ročník)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_36_ Paralelní zapojení rezistorů Číslo projektu:
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.4.00/21.0697 Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola ZŠ a MŠ Stožec, okres Prachatice Téma Práce s rýmy Název materiálu VY_12_INOVACE_23_RÝMY_1 Sada 2 Předmět Český jazyk a literatura Ročník 3. a 5. Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0697 Datum vytvoření 7. 1. 2013 Klíčová slova jazykolam, rým, voda, Škoda, vlak, vrak, maska, láska, sobota, nota, rok, Krok

Anotace Prezentace je určena pro čtení ve 3. a 5. ročníku. Cílem je přimět žáky k tomu, aby přemýšleli nad svou odpovědí tak, aby zapadla do vzorce rýmů a navíc byla pravdivá. Tyto rýmy jsou jednoduché pro ty, kteří mají všeobecný přehled. V úvodní části si mohou procvičit svůj jazyk na jazykolamech.

Na úvod přečti a zopakuj nahlas jazykolamy: Strč prst skrz krk. Čtvrt tvrze – půl tvrze. Had hádá hadu záhadu.

Hra na rýmy_1 Co máš dělat? Poradím: přečti verš a dopiš rým. Co je to led? Zmrzlá _ _ _ _, Značka našich aut je _ _ _ _ _, Po kolejích jezdí _ _ _ _, Potopená loď je _ _ _ _. Škrabošce se říká _ _ _ _ _, Nejkrásnějším citům _ _ _ _ _, Padesát je ze sta _ _ _ , A nad zlato někdy _ _ _. Neděle je po _ _ _ _ _ _, Kousek hudby v každé _ _ _ _, V pokladně je _ _ _ _ _ _ _ _ _, Za otázkou _ _ _ _ _ _ _, Denní tisk jsou _ _ _ _ _ _, Otec hlava _ _ _ _ _ _, Sparta hraje v první _ _ _ _, Známá šikmá věž je v _ _ _ _. Dvanáct měsíců má _ _ _, Tři dcery měl kníže _ _ _ : Kazi, Tetu, _ _ _ _ _ _, Zapiš si to za _ _ _ ! Nejprve si rýmy přečti potichu, připrav si své odpovědi (můžeš si odpovědi napsat i do sešitu). Počet čárek odpovídá počtu písmen v odpovědi. Na dalším snímku si své odpovědi porovnej s originálem. (Jiří Havel: Ať se mračí jenom mrak)

Trefil/a ses do odpovědí? Co je to led? Zmrzlá voda, značka našich aut je Škoda, po kolejích jezdí vlak, potopená loď je vrak. Škrabošce se říká maska, nejkrásnějším citům láska, padesát je ze sta půl, a nad zlato někdy sůl. Neděle je po sobotě, kousek hudby v každé notě, v pokladně je pokladník, za otázkou otazník, denní tisk jsou noviny, otec hlava rodiny, Sparta hraje v první lize, známá šikmá věž je v Pise. Dvanáct měsíců má rok, tři dcery měl kníže Krok: Kazi, Tetu, Libuši, Zapiš si to za uši! Určitě ses trefil/a do odpovědí, pokud ne, můžeš si je opravit. Zkus vymyslet nějaké pravdivé krátké rýmy ze života, abychom na ně dokázalo odpovědět všichni. (Jiří Havel: Ať se mračí jenom mrak)

Zdroje: ULRYCHOVÁ, Irina. Čteme si a hrajeme si. Vyd. 1. Praha: Pansofia, 1996, s. 5. ISBN 808580476x.