Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Slovní úlohy - Vennovy.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 7 – Lineární rovnice – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Rovnice ve slovních úlohách II.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Rovnice ve slovních úlohách IV.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
AUTOR: Martina Dostálová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Rovnice ve slovních úlohách V.
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
KOULE A JEJÍ POVRCH VY_42_INOVACE_ 33_02.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Sčítání desetinných čísel
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Název.
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název prezentace (DUMu): Posloupnosti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Početní operace se složenými zlomky
VÝRAZY S PROMĚNNÝMI V PRAXI
VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED-řešení
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Podobnost trojúhelníků
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiálu VY_42_INOVACE_071 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Věra Bambasová Předmět Matematika Ročník 3. Datum vytvoření 14.02.2013 Anotace Výklad nové látky s problémovými otázkami - zápis pomocí výrazů - prezentace Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Zapisování pomocí výrazů

Zapiš pomocí výrazu: 1) čas je o 20 s delší t + 20 2) třikrát menší rychlost 3) o čtvrtinu menší dráhou

Zapiš pomocí výrazu: 4) o 10% větší rychlostí 5) Erika je o 4 roky mladší než Jana e + 4 = j oba výsledky e = j – 4 jsou správné

Zapiš pomocí výrazu: Součet druhé mocniny čísla zvětšeného o jedna a odmocniny z jeho trojnásobku. 1)označíme neznámé ……naše hledané číslo je x 2) součet…………………………( ) + ( ) 3) druhé mocniny……………( )2 + ( ) 4) druhé mocniny čísla zvětšené ho o 1...............( x + 1)2 + ( )

zvětšeného o 1 a odmocniny ( x + 1)2 + ( ) odmocniny z jeho trojnásobku ( x + 1)2 +

Zapiš pomocí výrazu: a) Anežka má o patnáct korun méně než Blaženka. a + 15 = b nebo a = b – 15 b) Cecilka má pětkrát více než Dan. c = 5d nebo c) Eva má o deset korun více než Franta a Gábina dohromady. e = f + g + 15 nebo e – 15 = f +g

Zapiš pomocí výrazu: d) Hana má pouze polovinu toho, co vlastní Jana a Irena dohromady . nebo 2h = j + i e) Jana má tři čtvrtiny částky, kterou vlastní Karel j = 0,75k

Zapiš pomocí výrazu: f) Láďa je o třicet procent bohatší než Martin. g) Norika je bohatší než Olda o stejnou částku jako Petr než Radek. n - o = p - r

Zapiš pomocí výrazu: h) Tomáš je tolikrát bohatší než Filip, o kolik má Vlaďka více než Saša. ch) Sandra je tolikrát chudší než Iveta, kolik peněz vlastní Zuzana.

Použité zdroje: 1 : BUŠEK, Ivan; BOČEK, Leo; CALDA, Emil. Základní poznatky z matematiky. Praha: Prometheus, 1995, ISBN 80-85849-34-8. [2]:KRYNICKÝ, Martin. Zápis pomocí výrazů [online]. [cit. 9.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.realisticky.cz/ucebnice/01%20Matematika%20S%C5%A0/01%20Z%C3%A1kladn%C3%AD%20poznatky/07%20Mnoho%C4%8Dleny/02%20Z%C3%A1pisy%20pomoc%C3%AD%20v%C3%BDraz%C5%AF%20I.pdf