Aplikace léků rektálně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ VERONIKA STRAKOVÁ.
Advertisements

Jiřina Šteigerová 3.B, Hana Písaříková 3.B, Martina Kovářová 3.A.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
PRVNÍ POMOC PŘI ZDRAVOTNÍCH OBTÍŽÍCH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad druhů nátěrových hmot, ředidel a jejich.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Mechanika plynů a kapalin.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Eva Drlíková, Mgr. Jana Vašinová Název šablony VY_32_INOVACE.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
Sada číslo 13 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Rádce ŠJ 3 propojuje ND a SK v jeden celek
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Negativní vliv mycích prostředků II.
Objem a povrch kvádru a krychle
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Regenerační přípravky I.
První pomoc Bc. Kateřina Cuperová
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_01_Vylučovací
Zařízení na přepravu teplých pokrmů a nápojů
OSP při aplikaci léků do dýchacích cest
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
„Svět se skládá z atomů“
KUCHYŇ Ahoj, jmenuji se Adrianka a zvu vás k nám do kuchyně, která je maminčiným i tatínkovým královstvím. Tady mi uvaří pokaždé nějakou dobrotu. Jsou.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Prezentace – výklad učiva
9. Heterogenní a homogenní skupiny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Základy měření délek, hmotnosti, určování objemu a vlhkosti
Elektroskop. Jednotka elektrického náboje
Věcné učení První pomoc
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Život bez střeva , Praha.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Práce psychologa Úřadu s dítětem v procesu mezinárodního osvojení Brno, Mgr. Ondřej Bouša.
V lékárnách od BŘEZNA V lékárnách od BŘEZNA 2018.
OSP při aplikaci léků do dýchacích cest
Diagnostika dítěte předškolního věku
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Aplikace léků rektálně

Formy léků Čípky (supp.) Masti (ung. H) Klyzmata (tekutiny – roztoky, suspenze) Schopnost tlustého střeva obsorbovat

Léky ovlivňující defekaci Laxativa (stimulují) Antidiaroika (tlumí) Vedlejší účinky dalších léků (opiáty, Mg, Fe,…)

Nejčastěji podávaná léčiva Supp – glycerínový, Spasmopan, Algifen, Defebrin, Paralen, Torecan, Theadryl

OSP Posouzení (alergie, informovanost, předchozí zkušenost, soběstačnost, kontinence, hemoroidy, krvácení, bolest, schopnost spolupráce) Potenciální problémy (neinformovanost, bolest, stud, nesoběstačnost)

OSP Cíle – informovanost, spolupráce, správná aplikace, sledování účinků Aktivity – postup lege artis Pomůcky: rukavice, buničina, emitní miska, rektální aplikátor Poloha: na zádech, na boku

Aplikace klyzmatu Vpravení tekutiny do konečníku, esovité kličky a tlustého střeva (nebolí, je nepříjemné)

Aplikace klyzmatu Druhy: Očistné (jednorázové) – vyplachuje, vyprazdňuje Projímavé - mikroklyzma (Yal gel) - kapénkové klyzma Léčebné – aplikace léčebné látky na sliznici tlustého střeva Diagnostické – aplikace kontrastní látky k RTG vyšetření

Aplikace jednorázového klyzmatu Posouzení (informovanost, předchozí zkušenost, soběstačnost, kontinence, hemoroidy, krvácení, bolest, schopnost spolupráce) Pomůcky: rektální rourky, irigátor s hadicí (nebo set na klyzma), spojovací nádstavec, peán, vazelína, lopatka, rukavice, buničina, emitní miska, stojan, podložní mísa, gumová podložka, cca 1l 37C teplé vody, u dětí FR

Aplikace jednorázového klyzmatu Postup: - příprava pomůcek informovat klientku zaujmutí polohy (levý bok, záda + podl. mísa) průběžný slovní a vizuální kontakt během výkonu dopomoc po aplikaci vyprazdňování záznam

Aplikace mikroklyzmatu Malý objem tekutiny Pomůcky: ricinový olej, (Yal gel), Janettova stříkačka 100-200 ml, tenčí rourka, …)

Aplikace kapénkového klyzmatu Tekutina po kapkách Pomůcky: infuzní roztok (ohřátý) a set, stojan, leukoplast, nůžky, tenká rourka nebo silnějsí močová cévka Pohodlná poloha (cca 60 min)

Digitální vybavení stolice Gynekologický stůl (podložní mísa), nejčastěji lékař Rukavice, vazelína, pozor na krvácení!! Skybala

Odběr stolice Vyšetření fyzikální Biochemické, hemokult Mikrobiologické (kult. půda) Parazitologické (z vnitřku, perianální odběr)

Odběr stolice Širokohrdlá nádobka s lopatkou Štětička s kultivačním médiem Podložní sklíčko s izolepou Set na hemokult

Střevní paraziti Odběr stolice: zaslat je třeba 3 vzorky stolice velikosti vlašského ořechu, odebrané v intervalu dvou dnů (k vyloučení negativních fází infekce) event tři dny po sobě. K odběru jsou určeny speciální nesterilní odběrovky s lopatičkou (tyto dodá laboratoř). U průjmovité stolice dodáme 3-5 ml do 1 h po defekaci.

Odběr perianálních stěrů: odběr 3x v intervalu dvou dnů, vždy ráno před defekací. Před vyšetřením si pacient nemá omývat konečník ani používat lokálně léky. Postup s použitím Schüffnerovy tyčinky (perianální stěr) je vhodný u dospělých, u dětí použijeme (GRAHAM, perianální otisk) průhlednou lepicí pásku (Isolepa, Lepex), tuto v délce asi 5 cm (resp. ve velikosti mikroskopického skla) přitlačíme lepivou stranou na intergluteální rýhu v oblasti rekta. Glutei před přiložením pásky odtáhneme, po nalepení na několik vteřin stlačíme k sobě. Potom je opět odtáhneme, pásku stáhneme a lepivou stranou přilepíme na podložní sklo a uhladíme, aby pod ní nezůstaly vzduchové bubliny. Na zbývající část skla nalepíme jmenovku.