Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MERCHANDISINGU A NÁKUPNÍ ATMOSFÉRY VE VYBRANÉ OBCHODNÍ JEDNOTCE Autor bakalářské práce: Tereza Smejkalová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Roman Švec, Ph.D Oponent bakalářské práce: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc. České Budějovice, červen 2016
Motivace a důvody zvolení tématu Prohloubení znalostí Dostatečné množství informací Osobní zájem
Cíl bakalářské práce Cílem bakalářské práce je analyzovat nákupní atmosféru a uplatňování zásad merchandisingu v konkrétní obchodní jednotce. Dílčím cílem je porovnání nákupní atmosféry a merchandisingu s konkurenčními maloobchodními jednotkami a návrh na zlepšení analyzované oblasti.
Výzkumné otázky 1 Která z analyzovaných obchodních jednotek splňuje více merchandisingových zásad? 2 Vnímají zákazníci čistotu v prodejně Decathlon kladně? 3 Co nejvíce zaujme zákazníky při vstupu do obchodní jednotky Decathlon?
Použité metody Deskribce Komparace Dotazníkové šetření Strukturovaný rozhovor
Obchodní jednotka DECATHLON Obchodní jednotka SPORTISIMO působí v Českých Budějovicích od roku 2013 nabízí sportovní vybavení na 70 sportů výrobky svých vlastních značek Ředitelka prodejny Bc. Denisa Hovůrková působí v nákupním centru Géčko od roku 2015 nabízí výrobky značek Nike, Adidas, Salomon atd… Vedoucí prodejny Věra Želiborová
Která z analyzovaných obchodních jednotek splňuje více merchandisingových zásad?
2 Vnímají zákazníci čistotu v prodejně Decathlon kladně?
Co nejvíce zaujme zákazníky při vstupu do obchodní jednotky Decathlon?
Návrhy a opatření v oblasti nákupní atmosféry čistota v prodejně - projektová postup řešení - 3 varianty - využití externí firmy na úklid - 3D Cleaning Inovace současných zkušebních kabinek zamykací zkušební kabinky
Návrhy a opatření v oblasti merchandisingu vystavení těžkého zboží a prezentaci zboží Plán vystavení produktu značky Solognac Návrh vystavení produktů značky Solognac
Závěr Výzkumné otázky byly zodpovězeny Opatření byla navržena. Cíl bakalářské práce byl splněn.
Doplňující dotazy Od vedoucího bakalářské práce: Na straně 35 uvádíte ”teplota v prodejně je podle mého názoru optimální” a dále tento fakt nijak nerozvádíte. Tento názor může být dosti subjektivní. Zjišťovala jste jak teplotu vnímají zákazníci a pracovníci obchodní jednotky? Na stranách 61 - 62 vyhodnocujete identifikační údaje o respondentech. Jak jste tyto údaje využila při statistickém zpracování dat ve vaší práci? Od oponenta bakalářské práce: Zabývají se vedoucí zmíněných jednotek uplatňováním merchandisingových zásad a nákupní atmosférou ? Jak na závěry formulované v práci reagovali vedoucí pracovníci zkoumaných jednotek?