MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Vize, Strategie, Cíle.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Organizační struktury
Systémové pojetí manažerské práce
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Proč strategický management?. Geneze strategického managementu Období ? Plánováníkrátkodobédlouhodobéstrategické strategický.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Historické etapy vývoje managementu
2. Podnik a jeho řízení Řízení podniku Rozvoj podniku
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
1.Obsah marketingového řízení
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
marketingové poradenství
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Organizace a organizování podniku
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Management - Organizování
Management - Organizování
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
MANAGEMENT 6 Kontrolování. Poslání 5. manažerské funkce Včasné a hospodárné zjištění, rozbor a přijetí závěrů k odchylkám, které v řízeném procesu charakterizují.
Model struktury strategického managementu
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ekonomika malých a středních podniků
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Transkript prezentace:

MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ

Plán Zaměření na účel (cíle, poslání) řízeného procesu nebo organizační jednotky Stanovení cesty, jak ho ve stanoveném čase a na požadované úrovni dosáhnout Podstatné východisko úspěšné podnikatelské činnosti Dělení podle různých hledisek, užívají se současně

Podle šíře záběru – komplexnosti Poslání firmy – nejobecnější Plány závodů, provozů, oddělení, odborů… Plán dílčí činnosti – podoba konkrétních úkolů

Podle funkční oblasti Oblast: Výroby Zdrojového zajištění Prodeje Finančních výsledků

Podle časového horizontu realizace Strategické Taktické Operativní

Tvorba a realizace plánu Součinnost analýzy výchozí situace včetně zdrojů rozhodování o volbě některého z možných postupů za definitivní implementace resp. postupná realizace v konkrétních podmínkách

Tvorba a realizace plánu Následnost: Příležitost či potřeba stanovení cílů – zvážení předpokladů – vypracování scénářů možných plánů – výběr scénáře – dořešení návazností – plnění a jeho průběžné hodnocení – změny plánu – výsledné hodnocení Viz rizika , jejich klasifikace, neúplná znalost a dynamika změn podmínek – změny plánů, dobré plánování je cestou ke snižování rizika

Cíle základní(goal) Jednoznačně formulovány Stanoven způsob jejich dosažení – měření Časový horizont realizace Vazby na návazné – podmiňující cíle

Podnikatelská strategie Otevřený systém sladěných záměrů a předpokladů pro rychlé a efektivní reakce na měnící se možnosti podnikatelského uplatnění Proces tvorby a realizace podnikatelské strategie – vzájemně se podmiňující proces dílčích etap

Dílčí etapy A. Stanovení poslání – mise firmy B. Rozbor výchozího stavu – silných a slabých stránek firmy C. Rozbor zdrojů a vytvoření specifických podnikatelských předností firmy D. Stanovení soustavy cílů

Dílčí etapy E. Formulace scénářů a výběr vhodné podnikatelské strategie F. Prověření vhodnosti zvolené strategie G. Realizace strategie

SWOT Interní faktory Externí faktory Silné stránky (S) Zdroje Jedinečnost produktu Technická úroveň Slabé stránky (W) Kvalita pracovníků Špatná pověst Kvalita produktu Příležitosti (O) Podmínky trhu Chyby konkurence Politická situace Dotační tituly Přístup SO Ofenzivní přístup z pozice síly Využít všechny příležitosti silného postavení Přístup WO Opatrný přístup Posilování pozice Sdílet příležitost se spolehlivým spojencem Nebezpečí (T) Silná konkurence Diskriminační opatření Riziko nestability trhu Přístup ST Využít pozice síly K blokování nebezpečí K zastrašení konkurence Rezervy vůči riziku Přístup WT Ustoupit Kompromisy Spokojit se s málem Likvidovat podnikatelský záměr

Varianty soustavy cílů Charakter cílů Úroveň vedoucích pracovníků Hierarchie řízení Poslání firmy Správní rada, majitel Strategické cíle firmy Vrcholové vedení Cíle jednotlivých funkčních oblastí – výroby, prodeje…. Vedoucí pracovníci středních úrovní řízení Cíle dílčích organizačních útvarů – divize, závody… Cíle dílčích organ. útvarů – úseky, odbory, provozy… Vedoucí pracovníci nejnižších úrovní Cíle jednotlivých pracovišť

Příklady zájmů interních a externích skupin Zájmové skupiny Zájmy ovlivňující cíle vlastníci zisk zhodnocení kapitálu vedoucí řídící pracovníci pravomoc, vliv, prestiž finanční ohodnocení ostatní pracovníci mzdy a platy sociální jistoty pracovní zařazení, uplatnění kvalifikace zařazení v kolektivu, mezilidské vztahy dodavatelé stabilní možnosti prodeje výhodné prodejní podmínky platební podmínky zákazníci prodej kvalitního zboží výhodné ceny platební podmínky stát, společnost daňový přínos zajištění pracovních příležitostí sociální jistoty a služby přínos pro společnost

Konkurence Je rozhodující „pružinou“ podnikatelské aktivity Je podstatným zdrojem podnikatelského rizika Je třeba mít o ní co nejvíce informací pro strategické i taktické rozhodování

Soustava návazných plánů Propojení všech tří dimenzí činnosti firmy: Vertikální dimenze (propojení v hierarchii) Horizontální dimenze (specifikace dílčích plánů na různé jednotky stejné úrovně) Časová dimenze (specifikuje horizont provádění a kontroly dílčích plánů Vymezuje se tak plánovací prostor – planning place

Řízení podle cílů - MBO „Management by objectives“ Procesu formulování cílů na jednotlivých hierarchických úrovních se vždy účastní vedoucí pracovníci nižší úrovně řízení Jsou stanovena pravidla pro zajištění zpětné vazby a kontrolu plnění cílů jednotlivých úrovní Z úrovně plnění cílů se ve vertikální dimenzi řízení vyvozují příslušné závěry

Integrace v plánování Informační a hmotně-energetické propojení dílčích částí celku (jednotek, procesů) Vzájemně koordinovaná spolupráce Větší efekt výsledné činnosti celku, než by odpovídalo možnostem „součtu“ dílčích procesů

Ekonomické vyhodnocení integrace Ekonomický efekt integrace procesů plánování a následné realizace cílů Ekonomický efekt v souběžném vzájemném sladění procesů probíhajících ve všech třech dimenzích (vertikální, horizontální, časové)

Realizace inovací v plánování Inovace podmínka prosperity zdrojem je vnitřní podnikavost (podnikatelská činnost) firmy účinná v integrovaném plánování

Inovace dělíme podle Typů: výrobkové, procesní, manažerské, sociální… Fází procesů: předvýrobní, výrobní,… Intenzity inovační změny: od dílčích kvantitativních až po koncepční Společně musí tvořit sladěný inovační proces

Inovační politika Držet krok s rozvojem vědy a techniky Sledovat růst a změnu potřeb zákazníka S předstihem vynakládat zdroje Součástí jsou rizika i nezbytné ztráty